Mr_TH Svart 12.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Gratulerer med flott båt Mistralen :) Har du kjøpt den av nautic sailing eller? Jeg har kjøpt en 09 Khamsin av dem som jeg også skal hente i påska etter planen, men undersøker for øyeblikket andre fraktmuligheter :) Takker og gratulerer selv! Ja, er flere som handler fra de! de solgte såvidt jeg vet ut alt brukt båter i høst! Har sjekket ut litt andre transportmuligheter jeg også som lastebil og på båt sjøveien. koster jo litt å transportere! For deg er det vel ikke lange veien rundt om du holder til i Lyngdal som det står under innlegget ditt!? W_Bora, råflott Bora du har der!!!! Link to post
kverna@start.no Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Kan bli en massiv hentetråd fra Nautic dette :). Selv henter jeg båt etter planen fre/lør før palmesøndag (18-19 mars). Link to post
Aenarion Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 (redigert) Er det den Mistralen med blått skrog de hadde til salgs i høst du har kjøpt? :) I så tilfelle har jeg vært med en tur i den båten når vi skulle over fjorden til Bergen maritim for å kikke på min båt :) Hvilken har du kjøpt kjerna? :) Folk kommenterer at det ikke er så langt hele tiden og det er jeg forsåvidt enig i. Men jeg er en av de som kun drar på sjøen når det er noenlunde greit vær, og 6-7 grader og i verste fall ruskevær er ikke innafor :) Redigert 12.Januar.2016 av Aenarion (see edit history) Link to post
kverna@start.no Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Hei, joda, kjøpte den med blått skorg, -06 mod med D4. Ligger i opplag hos Bergen Maritim nå. Tentativt er det fredag 18 mars jeg planlegger avreise. Har jo varme i båten :) . Jeg er ikke redd for ruskevær, bare forsiktig med for mye vind. Bør ikke være mer enn 2 m bølger,- ellers å får jeg bare avvente. Under 6m/s over tid bør vel kanskje være innafor?! Link to post
Aenarion Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Den var veldig flott, kommenterte dette til Joachim også når vi var i den :) Han snakket om at det var et par ting som måtte utbedres på den, men jeg husker ikke helt hva dette var? Link to post
didrikbe Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Hei Jeg har selv montert Engbo ankervinsj i min 2004 GM37. Jeg har ikke bilder her, men båten kan besiktiges, og jeg har kanskje noen bilder et sted. Ta gjerne kontakt når dette nærmer seg :-) Ang oppgraderinger: Nye løftere til motorluka dersom du har løsningen med 2 aktuatorer. Oppgradering av GPS og instrumenter, Oppgradering av batteri-bank og ladesystem Oppgradering av stereo-løsning. Der har vi andre på forumet som har gode erfaringe, ikke sant, Bonus? Bytte av alle lamper til LED! (har kan det byttes pærer i de aller fleste) Bytte til Gass-komfyr og stekeovn dersom du ikke har det. (Nystekte rundstykker hver morgen, og epsresso når man ønsker.) Teak-gulv i dusjen. Vemlig mye behageligere, ser bedre ut OG det som er av fuktighet etter en dusj blir liggende utenfor rekkevidde av føtter / sokker etc Bygge om "tau-rommet" foran, slik at det er separat plass til anker og kjetting og til tau Hyller i skap, spesielt i midtkabinen, som ikke har noe annet enn en henger-rekke Ombygging av lagringsplass under sofa i salongen. Det var det jeg kom på i farten. Så er det vask og stell, men der har allerede de prominente markert seg i tråden :-) Det finnes utrolig rene motor-rom, og Bonus kan sikkert fortelle litt om hvordan man får skuta speil-blank utvendig. mvh Didrik Link to post
alleviltilhimmelen Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Hei og gratulerer til alle som har kjøpt seg Windy. Både GM og ikke minst Grand Bora og Khamsin. Som alltids har Windy flotte båter. Har selv hatt GM og var superfornøyd med denne, og har de siste årene vært de særdeles lykkelige eiere av Chinook 44. Windy kan båt, og båtene de lager er fantastiske sjøbåter og har særdeles god byggekvalitet. Teak har jeg behandlet med kun sealer for å bevare trefargen, hvor jeg har lagt på 2 strøk ved sesongstart og 1 ekstra strøk før fellesferien. Det har holdt teaken strøken og pen gjennom sesongen. Gleder meg til å lese mer her om deres historier, bilder etc. God båtsesong! Link to post
Bonus Svart 12.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2016 Ang oppgraderinger: Oppgradering av stereo-løsning. Der har vi andre på forumet som har gode erfaringe, ikke sant, Bonus? Joda Didrik, der har vi god erfaring. Link til den tråden her Link to post
kverna@start.no Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 Den var veldig flott, kommenterte dette til Joachim også når vi var i den :) Han snakket om at det var et par ting som måtte utbedres på den, men jeg husker ikke helt hva dette var? Har nå 3 A4 sider med servcie og utbedringer... Stort sett bare småting, med med opplag så kom det på litt i overkant av 100 båtlapper... (eksempel -landsetting og spyling kr. 4852,-) Link to post
WGM Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 (redigert) Hei Didrik, Vinsjen min sitter godt på plass igjen og den kjenner jeg hver millimeter av, men gleder meg allikevel til å høre andres erfaring med å ettermontere. Men du nevnte noen andre ting jeg som jeg oppfattet at du hadde oppgradert og som jeg gjerne kunne tenke meg å vite mer om:- Du har bygget om "tau-rommet" i baugen. Kan du fortelle litt om hva du har gjort, evt. med en skisse eller et bilde. Høres ut som en god ide å få separert kjettingen fra fortøyningstauene. - Teak gulvet i dusjen kunne jeg også tenke meg å vite mer om. Noe du har laget selv eller er det et ferdig produkt ? - Har du bare skiftet til nye aktuatorer til motorluka, eller har du funnet en bedre løsning ? De er jo ikke akkurat lynraske og forsvinner strømmen så er det vanskelig å komme til batteriene. - Når jeg først er i det nysgjerrige hjørnet kunne jeg godt tenke meg å vite hvordan du har bygget om under sofaen og i skapet også. Mvh Finn Redigert 13.Januar.2016 av WGM (see edit history) Link to post
WGM Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 (redigert) Noen som kan legge ut et bilde fra motorom på en 37GM. Lurer på løsningen med aktervinsj, må jeg flytte på vv-tanken eller ikke mtp taukassa og vinsjen Og noen som vet hvilken skrifttype Windy logoen er?! Windy kan kanskje hjelpe deg med nye dekaler, men hvis ikke så har jeg gode erfaringer med Ide-systemer i Solbergelva like utenfor Drammen. Prøv en henvendelse til info@ide-systemer.no for å lage dekaler med samme fonter som navnet på siden. Det er "båtfolk" som driver Ide-systemer, så de vet hva du trenger. www.ide-systemer.no Redigert 13.Januar.2016 av WGM (see edit history) Link to post
Mr_TH Svart 13.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 (redigert) Windy kan kanskje hjelpe deg med nye dekaler, men hvis ikke så har jeg gode erfaringer med Ide-systemer i Solbergelva like utenfor Drammen. Prøv en henvendelse til info@ide-systemer.no for å lage dekaler med samme fonter som navnet på siden. Det er "båtfolk" som driver Ide-systemer, så de vet hva du trenger. www.ide-systemer.no Skal ikke ha nye dekaler, tenkte bare på når navnet skal på båten og kanskje ha navn og hjemsted i Windy-logo skriften! Blir uansett noen som må lage de for meg så de vet nok hvilken font det er! Redigert 13.Januar.2016 av Mistralen (see edit history) Link to post
Bonus Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Skal ikke ha nye dekaler, tenkte bare på når navnet skal på båten og kanskje ha navn og hjemsted i Windy-logo skriften! Blir uansett noen som må lage de for meg så de vet nok hvilken font det er! Du kan jo også få laget navn og hjemsted i metall, i samme fonter og utførelse som båttypenavnet på siden: Link to post
WGM Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Lekkert Bonus !Mener at jeg har sett Navic II har navn i samme font som Windy logoen. Kanskje han kan hjelpe ? Link to post
Bonus Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Hei Bonus. Må si jeg liker løsningen din med navn på båten i samme font som GM-merket. Mener jeg leste noe om dette på Windy-klubben, men de sidene er vel ikke oppe lenger. Kan du gi meg noen hint om hvordan du fikk laget dette? Skulle veldig gjerne kopiere løsningen din. Hallo Gusbat, dette båtnavnet fikk vi levert originalt fra Windy da vi kjøpte vår forrige båt, en W33 Scirocco. Den het da Bonus IV. Da vi byttet til den vi har nå, tok vi av bokstavene og skar bort "I"'en med vinkelsliper. Vi har, dog, tatt vare på "I"'en slik at den ev. kan settes etter "V"'en ... Det var Weberg i Fredrikstad som laget dette originalt for Windy den tiden. Weberg finnes dessverre ikke lenger, men er videreført hos rustfritt. De kan sikkert lage dette. Link to post
Bonus Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 ... Vet du hva fonten heter? Vet du om Windyklubben sine sider er nede for godt? Vet dessverre ikke hva fonten heter, men jeg er ganske sikker på at rustfritt (som jeg linket til) har malen eller fonten. Send meg mailadressen din på PM, så kan jeg sende deg originalen for navnet vårt i en .PDF fil. Vedrørende Windyklubben, så tviler jeg på at de kommer opp i samme form som før. Jeg mener å huske at innholdet er blitt tatt vare på dog. Link to post
StiiS Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Til opplysning så er det laget en gruppe på facebook som heter: Windyklubben på facebook. det er ikke det samme som windyklubben.com forum, men bedre enn ingenting Link to post
Windy37GM Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 (redigert) Det som er litt kjedelig med FB (og bedre med et forum) er historiske og gamle data. Finne frem til gamle greier man vet man har sett for en stund siden. Derfor burde Windyklubben gjennoppstå på en eller annen måte :-) Men FB er en on reserveløsning :-) Redigert 17.Januar.2016 av Windy37GM (see edit history) Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Popeye70 Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 (redigert) Det som er litt kjedelig med FB (og bedre med et forum) er historiske og gamle data. Finne frem til gamle greier man vet man har sett for en stund siden. Derfor burde Windyklubben gjennoppstå på en eller annen måte :-) Det tar ikke lange tiden å sette opp et forum og sørge for at det kommer på nett. Man må velge en forumløsning som passer med behovet pr. i dag og for overskuelig fremtid, men det kan bli nødvendig å bytte løsning hvis behovet endrer seg. Det som tar tid er fortløpende drift: Tilpasninger, funksjonsutvidelser, moderering, backup/restore, driftsfeil, oppgraderinger osv. Den som tar på seg jobben må kunne bruke litt tid, og bør være en entusiast. Det er neppe noen store penger å tjene på dette, så man ble være villig til å jobbe gratis. Edit: Det er en mann ved navn Ronnie Roehne (i følge Domeneshop) som eier domenet windyklubben.com - hva med å høre med han om det er mulig å få til noe...? Redigert 17.Januar.2016 av Popeye70 (see edit history) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mr_TH Svart 25.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Noen som vet full høyde på 37GM? fra bunn til topp targa? prøvd å søke rundt, men blir ikke mye klok Link to post
Jo9 Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Takk for tilbakemelding og link, jeg skal ta en tlf og høre hva de kan få til. Vet du hva fonten heter? Da jeg bestilte hos Weberg sa de at dette ikke var en skriftfont, men noe de hadde designet selv. Antar du får det beste resultat om du bestiller hos etterfølgerne Link to post
Jo9 Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Om en ønsker litt høyere rygg på stol ved førerposisjon på 37GM lar det seg ordne. Har byttet til Royalita stol fra Hansen Protection. De har kjøpt Seasit som også laget de originale stolene (Tornado). Er godt fornøyd med resultatet Link to post
WGM Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Noen som vet full høyde på 37GM? fra bunn til topp targa? prøvd å søke rundt, men blir ikke mye klok Tenker du finner det her jeg, selv om det var noen små uenigheter underveis om hva som var hvor eller noe ...... https://baatplassen.no/i/topic/123755-windy-grand-mistral-36-hvor-høy-fra-kjøl-til-topp-targa/ Link to post
WGM Svart 26.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2016 Om en ønsker litt høyere rygg på stol ved førerposisjon på 37GM lar det seg ordne. Har byttet til Royalita stol fra Hansen Protection. De har kjøpt Seasit som også laget de originale stolene (Tornado). Er godt fornøyd med resultatet Dette så snacksy ut Jo9 ! Kan du gi et lite hint om hva en slik oppgradering kommer på ? Er hele løsningen med puta mellom passasjerstolene levert av H.P. eller er det noe du har laget selv ? Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 27.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2016 Gjorde noe tilsvarende i Min 37 GM. Bestilte dette fra Polen. Men når jeg ser på Bildene så ser det ut som dette kommer fra samme malen. Jeg brukte 3 stk. enkle stoler. Har også trukket om resten av utvendige puter i samme utførelse. Totalpris Ca: 35.000,- Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn