Jump to content

Vi med Windy (Tips, triks og info)


Mr_TH

Recommended Posts

Huff, rett slett vanskelig det her.

Synes de er utrolig flotte på hver sin måte, skulle likt å sett en hvit en med gullstripe i vannlinjen og windy logoen i gull, med mørkeblå kalesje.

Eller mener dere gull og blå går bra sammen.??

 

Noen som har peiling på bildebehandling og har lyst til å trene litt så hadde det hvert bra.

 

Mvh Terje

Redigert av WGM36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til Bitteliten.

 

Prøvde foliering på Scirocco for noen år siden, ble forsåvidt strøkent, men tålte dårlig fender sliping og ble fort hull eller strekkmerker 

når du kom borti brygge fendere og svarte gummi lister i båsen.

Strekk merker kom veldig lett når det var veldig varmt, la ny gelcoat på den og det ble super bra.

Men det ble ikke gjort før jeg solgte den, var levert turkis. GRØSS.

Kun svigerfar og en drita full uteligger i strømstad som synes den fargen var fin, tror egentlig uteliggeren bare smiska til seg en kald øl på morgenkvisten.

 

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

Håper ingen tolket meg som at Hvitt skrog ikke er vakkert, for DET er det!! :) men sammen men hvit kalesje, og særlig om de mangler kontraststripe i vannlinjen (som den vi lå ved siden av manglet) så blir det for anonymt. Dette gjelder spesielt Targaen. HT'n er like hot i begge versjoner. (men uansett foretrukket med mørk blå eller sort/grå kalesje) ;) Men.... er så enkelt som at smaken er som baken ja. :) 

WGM36: tips om du ikke finner noen GM37 med gull stripe/logo, så er det vel mange Khamsin'er som er levert med det.  hvis du bare vil se farge-kombo. ;)

Link to post
Share on other sites

Sett en GrandBora med koksgrå farge på kalesjen fra HH og det var i mine øyne ganske sprekt på hvit båt!

(Var mye lik gråfarge som nirox trekket)

Ja det er en farge jeg vurderer :thumbsup: , men har ikke funnet et skikkelig bilde som viser fargekombinasjonen. 

 

Og Navic, jeg synes og at blått skrog er meget vakkert :) Men krever sikkert mer vedlikehold tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Mørkeblått og gull går helt perfekt sammen. Helt Konge !

Hmmm... siden jeg er inne på det royale, så mener jeg å huske at vår egen kongefamilie hadde en mørk blå Volvo med monogram i gull for noen år siden. Så lekkert ut det !  :thumbsup:

 

Forsøkte å lete opp et bilde, men det nærmeste jeg fant var en himmelblå Rolls med alt det blanke i gull. Lekkert nok, men litt "too much".
Hvis du har et godt bilde av båten er det helt sikkert mulig å endre fargene på de forskjellige feltene i f. eks. Adobe Photoshop, eller andre redigeringsprogrammer.

Helt sikkert noen her som er flinkere enn meg på dette som kan komme med tips.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

flott maskinrom du har Kevin M!! jeg har en w32 som jeg har ute maskinene så tenkte også å få på ny topcoat nedi der.

hvilken type topcoat har du brukt? står båten din ute? jeg tenkte å begynne på det snart men er litt kaldt ute så jeg tenker at plasten i skroget er litt for kaldt foreløpig, feller holder det å bare varem opp med en vifteovn fra innsiden ?? litt redd for brann også, gasser vel en del den topcoaten?

Link to post
Share on other sites

Hei Windy 32. Takk for det! Det er en del arbeid med det og er ikke ferdig enda, Jeg står innendørs så temperaturen er ikke noe problem. Men jeg kjørte en stor vifteovn i tillegg for å få sirkulasjon og mer varme i maskinrommet.

Topcoaten kjøpte jeg hos en lokal båtbygger, så vet ikke helt hvilken dette er. Med god sirkulasjon så er ikke brann noe fare. Men for all del husk maske! Ligger vel noen tidligere tråder på forumet ang topcoat og påføring av dette hvis jeg ikke husker helt feil.

Link to post
Share on other sites

Fine greier Kevin M. da får jeg sskaffe meg en god maske og en stor vifte, og kansje vente en drøy mnd. til tempen ute blir litt bedre .(bor i Arendal) 

Båten min er fra 99. og har funnet ut at fargekoden på toppcoaten i skroget er 4878 så tenkte å se om jeg kunne få tak i den en vei..

Gleder meg til å få shinet litt opp nedi der.:-)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

bilde

 

Eeeendelig!! 5 laange vente mnd over! ????

Gikk fra Bergen ca 13.30 og la til kai i Egersund ca kl.19.40! Har hatt paddeflatt vann helt til den siste timen inn til Egersund. Da fikk vi normal oslofjord sjø, om man kan si det. Møtte tåka utenfor Karmøy, så det sinka oss litt, men vi gikk fordet.

I morra går vi så langt vi orker/været bestemmer, men regner med det blir grei skuring oppover langs sørlandet! ??

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei! Er det noen her som vet fargekoden på topcoaten i motorrommet på w32  99 mod? spurte hos windy og de mente den hette 4878, men etter å ha sjekket litt rundt ser det ikke ut som denne "fargekoden" finnes......er vel lik farge nedi der på alle windyene?  

Link to post
Share on other sites

Har 15 kg og har aldri savnet større, har blytau.

Samme her.

Hadde 15 kg Engbo som løsnet like ofte som det satt. Etter at jeg byttet til 15 kg syrefast Bruce(kopi) for 3 år siden har det aldri løsnet. (Vel - når jeg drar meg ut og kommer rett over løsner det jo, heldigvis :wink: )

Link to post
Share on other sites

Har bestemt meg for å kjøpe ankerwich akter, Sleipner/Engbo maxi 43. Tipper det er en kjent installasjon for flere med GM37. Er takknemlig om noen har tips og triks ifm montasje, og evt bilder av plassering for de ulike komponentene. Antar det er mest vanlig å installere dette på SB side, det er nå det jeg har sett for meg.

 

Lurer først på høyden fra badeplattform og opp til der taugjennomføring skal være. Videre om taugjennomføringen står i direkte forbindelse med innfestingen til winchen. Hvor plasseres kontrollboksen. Hvor tykke kabler er brukt i strømforsyningen, 50 mm2 ? Dimensjon på taukasse, er den et standard produkt som kan kjøpes en plass ?

 

Masse spørsmål akkurat nå, men det ordner seg vel etterhvert vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...