Jump to content

Vi med Windy (Tips, triks og info)

Mr_TH

Recommended Posts

I min eliminering av ting som ikke virker, er jeg nå kommet til vindusvasker/spylere. Her er det ikke liv hos meg. Har dere noe erfaring med dette? Kan tenke meg det er ganske likt opplegg på flere Windyer fra denne tiden (+/- 2005). Er det tett slange, tett dyse, eller defekt magnetventil, som pleier å være problemet? Og hvor får man tak i nye dyser?DSC_0553.JPG.a8b7d2cc08175f200fb674f55ef7aaac.JPGDSC_0554.JPG.a2bede1971b1c3d19213aa2bbd66682d.JPG

jeg har aldri operert dette på Windy, men min erfaring fra annen båt er at tilbakeslagsventiler - om det er montert - fort kan henge seg opp. og da kommer det ikke noe vann

jeg bygde om fra vann til vindusspylervæske. Enkel sak å sette inn en plasttank et egnet sted. Og mye bedre effekt på vinduene. 

Biltema har det meste av deler du trenger her.

Hm, det var jo ikke dumt! :thumbsup:

Kan ikke finne noe tilbakeslagsventil. Ser ingen grunn til at det skal være det heller, så lenge magnetventilen stenger. Det kan imidlertid virke som den har stengt for godt i mitt tilfelle. Mulig en ombygging til spylertank er "i kjømda". Det er jo også en frostsikker løsning.

Noen som vet om dysene er "hyllevare"?

Skulle hatt et oppheng/ feste for påhengsen akter på/ over plattformen. Nå har jeg 8HK liggende i stuverommet ved nedgangen til kabin. Det blir fort mye løfting og orging hver gang den skal brukes. Og den tar selvsagt også mye dyrebar plass.

Er det noen som har gode forslag/ erfaringer? Synes dette så ganske greit ut:

09_1030609905_edited.jpg.923d36daf7b36b0b1c014547c3d2fb39.jpg

Vil jo ikke ha noe "klumpete" som tar mye plass. Forslag?

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mener å huske å ha lest at profilen "Frese På" her inne har en slik vannscooter på plattformen. Kanskje du kan sende ham en IM og spørre - og samtidig oppfordre til å legge ut litt bilder og info her til glede for oss andre også .... hvis jeg husker riktig da ?

WGM skrev On ‎11‎.‎08‎.‎2017 at 23.50:

Mener å huske å ha lest at profilen "Frese På" her inne har en slik vannscooter på plattformen. Kanskje du kan sende ham en IM og spørre - og samtidig oppfordre til å legge ut litt bilder og info her til glede for oss andre også .... hvis jeg husker riktig da ?

Takk for tipset!

• 3 måneder senere...

Hei på dere.

Skal forlenge badeplattform på en gm37 i vinter, tenker å dra den ut til ytterkant på skinkene.

Hva mener folket med sans for både praktisk bruk og linjer er maks lengde på forlengelsen.

Vil ha den så stor som mulig, men må jo se ut også da, tykkelse blir lik det den er idag og utsende blir også likt på enden av plattformen.

Så her er jeg ute etter maks lengde og ellers andre gode tips.

Den røde flekken blir bredden på plattformen.

Mvh Terje

20171116_220156.jpg

Redigert av WGM36
Glemte bilde (see edit history)
  • 2 uker senere...

Først: Du all verden for en nydelig båt! :thumbsup:

Var en til salgs på finn for et par år siden som hadde forlenget ut til der du har markert. Det så ganske bra ut. Har dessverre ikke bilder. Blir  jo veldig praktisk da, og ikke minste enklere å stige ombord. 

Blir spennende å se hvordan du får det til. Utføre jobben selv?

Hei.

Mistenker dette var båten din.??

Tok meg friheten å bruke den som eksempel, håper det går bra.

Ja skål gjøre det selv, men med god hjelp av en kompis som er drøyt flink støping.

Vi lager nok en plugg som eventuelt andre kan leie, hvis det blir bra da.

Vi legger opp til 45 cm påbygg, da blir den totalt 1.30m. 

Dette vil gi god plass på innsiden av jolle, skal da fint være mulig å entre båten fra begge sider med jolla på, blir også ca 40 cm ledig rett ut fra døra. 

Så flytter vi badestigen litt mot babord, da kan den brukes selv om jolla ligger der.

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
BerraS skrev On 2.5.2017 at 14.10:

Hei,  

Vi har skaffa oss en Windy Grand Bora 42. Båten er fantastisk. Det er litt små fix som må gjöres. Nå söker jeg etter lukelås av den modellen som sitter i cokpit, som man vrir på for å åpne.

Noen som vet hvor disse kan kjöpes?

Mvh

Den heter Novella Novibra. Ikke lett å få tak i på maritime butikker, må helst på nett. Koster ca 300 kr

Hei

Noen som vet fysisk størrelse på batterikassen som jeg kan sette ned batteriene i?  det er plass tiol 3, men fysisk size?  noen som vet

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 4 uker senere...

Windy 33 Mistral med 2stk Yamaha 420/421 sti motorer med hydra drive.

til under 700 000,- er det rimelig i dagens marked? Eller er det noe man fint klarer og kunne få tak i ellers i løpet av året? Mest lyst på GM men tviler på jeg klarer og få den ned i under 700...

er ikke veldig skeptiske til motorene siden de i utgangspunktet er Toyota blokker som også yanmar bruker.

litt usikre på dreva bare..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...