KSE Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 I min eliminering av ting som ikke virker, er jeg nå kommet til vindusvasker/spylere. Her er det ikke liv hos meg. Har dere noe erfaring med dette? Kan tenke meg det er ganske likt opplegg på flere Windyer fra denne tiden (+/- 2005). Er det tett slange, tett dyse, eller defekt magnetventil, som pleier å være problemet? Og hvor får man tak i nye dyser? Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 jeg har aldri operert dette på Windy, men min erfaring fra annen båt er at tilbakeslagsventiler - om det er montert - fort kan henge seg opp. og da kommer det ikke noe vann jeg bygde om fra vann til vindusspylervæske. Enkel sak å sette inn en plasttank et egnet sted. Og mye bedre effekt på vinduene. Biltema har det meste av deler du trenger her. Link to post
KSE Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Hm, det var jo ikke dumt! Kan ikke finne noe tilbakeslagsventil. Ser ingen grunn til at det skal være det heller, så lenge magnetventilen stenger. Det kan imidlertid virke som den har stengt for godt i mitt tilfelle. Mulig en ombygging til spylertank er "i kjømda". Det er jo også en frostsikker løsning. Noen som vet om dysene er "hyllevare"? Link to post
KSE Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Skulle hatt et oppheng/ feste for påhengsen akter på/ over plattformen. Nå har jeg 8HK liggende i stuverommet ved nedgangen til kabin. Det blir fort mye løfting og orging hver gang den skal brukes. Og den tar selvsagt også mye dyrebar plass. Er det noen som har gode forslag/ erfaringer? Synes dette så ganske greit ut: Vil jo ikke ha noe "klumpete" som tar mye plass. Forslag? Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Det der er det beslaget som Windy leverte. De kan sikkert levere tilsvarende nå også Link to post
KSE Svart 5.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 Akkurat! Det burde jeg jo ha skjønt... ? Takk for tipset? Link to post
KSE Svart 15.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Hei Det er ikke noen som har vindusspylerdyser "liggende å slenge"? Eller vet hvor man kan få tak i? Den ytterste delen som er skrudd inn i skroggjennomføringen Link to post
KSE Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) Kjøpte gjennom Windy, men de kan også leveres av: http://stroem.no/butikk/justerbar-dyse-for-vindusspyler-ezz/ Redigert 30.Juni.2017 av KSE (see edit history) Link to post
Lingefan Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 (redigert) Hei, Noen med Grand Bora eller Bora som vet mål av sengene i lugarene i båten sin. Venter på nyinnkjøpt Grand bora og fruen skal kjøpe overmadrasser. Kanskje høre med Windy direkte? Redigert 3.Juli.2017 av Lingefan (see edit history) Lingefan Link to post
Windy37GM Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Agder kalesje syr hel kalesje i blått kalesjestoff til Windy37 Grand Mistral for 21.000,- + frakt. Passet bra også ihht til han som kjøpte Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
W_Bora Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Lingefan - du har sikkert fått svar nå:) Men stb er 150x200 og bb er ca 120x200cm. Jeg kjøpte i sommer buede sengebunner fra Ikea og overmadrasser fra Jysk. Dette kan virkelig anbefales! Billig var det også:) Link to post
GM37 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 HeiJeg ser på muligheten for å løfte opp en SeaDoo Spark på badeplattformen på en GM37. ilift ser ut som beste løsningen. http://www.i-lift.noEr det noen som har erfaring med dette, eller har sett GM37 med vannscooter på badeplattformen? Link to post
WGM Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Mener å huske å ha lest at profilen "Frese På" her inne har en slik vannscooter på plattformen. Kanskje du kan sende ham en IM og spørre - og samtidig oppfordre til å legge ut litt bilder og info her til glede for oss andre også .... hvis jeg husker riktig da ? Link to post
krone Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Har en Mistral 33. Det betyr kort badeplattform. Ønsker bedre plass på plattformen. Hva slags løsninger finnes? Link to post
Førstefender Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70056746 Link to post
GM37 Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 WGM skrev On 11.08.2017 at 23.50: Mener å huske å ha lest at profilen "Frese På" her inne har en slik vannscooter på plattformen. Kanskje du kan sende ham en IM og spørre - og samtidig oppfordre til å legge ut litt bilder og info her til glede for oss andre også .... hvis jeg husker riktig da ? Takk for tipset! Link to post
WGM36 Svart 16.November.2017 Link til dette innlegget Svart 16.November.2017 (redigert) Hei på dere. Skal forlenge badeplattform på en gm37 i vinter, tenker å dra den ut til ytterkant på skinkene. Hva mener folket med sans for både praktisk bruk og linjer er maks lengde på forlengelsen. Vil ha den så stor som mulig, men må jo se ut også da, tykkelse blir lik det den er idag og utsende blir også likt på enden av plattformen. Så her er jeg ute etter maks lengde og ellers andre gode tips. Den røde flekken blir bredden på plattformen. Mvh Terje Redigert 16.November.2017 av WGM36 Glemte bilde (see edit history) Link to post
KSE Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 Først: Du all verden for en nydelig båt! Var en til salgs på finn for et par år siden som hadde forlenget ut til der du har markert. Det så ganske bra ut. Har dessverre ikke bilder. Blir jo veldig praktisk da, og ikke minste enklere å stige ombord. Blir spennende å se hvordan du får det til. Utføre jobben selv? Link to post
WGM36 Svart 28.November.2017 Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 Hei. Mistenker dette var båten din.?? Tok meg friheten å bruke den som eksempel, håper det går bra. Ja skål gjøre det selv, men med god hjelp av en kompis som er drøyt flink støping. Vi lager nok en plugg som eventuelt andre kan leie, hvis det blir bra da. Vi legger opp til 45 cm påbygg, da blir den totalt 1.30m. Dette vil gi god plass på innsiden av jolle, skal da fint være mulig å entre båten fra begge sider med jolla på, blir også ca 40 cm ledig rett ut fra døra. Så flytter vi badestigen litt mot babord, da kan den brukes selv om jolla ligger der. Link to post
Ghiblien Svart 4.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2017 Dette høres veldig interessant ut. Håper på en egen detaljert tråd for dette prosjektet, WGM36? Windy 28 Ghibli 2012 - VP D6-370 Tidligere båter: Windy 37 Grand Mistral 2007 - 2x VP D4-260 Windy 28 Ghibli 2004 - KAD 300 - Moderniseringsprosjekt. Link to post
Windy36GM Svart 27.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Hej, hittade denna bild på nätet, kanske en lämplig förlängning. Skall själv göra något liknande, men då jag har en 36 blir det mera jobb... Link to post
BerraS Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Hei, Noen som vet hvordan man kan få winschen i garage på en Windy Bora att ikke jobbe med frifall? "Probleme" er at jeg har en rib, så når jeg slepper ut den så får den "litt" for höj fartt ut av garage.. Det er et Sleipner Midi 201 ankerspill. Link to post
Windy- Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 BerraS skrev On 2.5.2017 at 14.10: Hei, Vi har skaffa oss en Windy Grand Bora 42. Båten er fantastisk. Det er litt små fix som må gjöres. Nå söker jeg etter lukelås av den modellen som sitter i cokpit, som man vrir på for å åpne. Noen som vet hvor disse kan kjöpes? Mvh Den heter Novella Novibra. Ikke lett å få tak i på maritime butikker, må helst på nett. Koster ca 300 kr Link to post
Windy37GM Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Hei Noen som vet fysisk størrelse på batterikassen som jeg kan sette ned batteriene i? det er plass tiol 3, men fysisk size? noen som vet mvh Windy37GM Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
LarsPetter Svart 25.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2018 Windy 33 Mistral med 2stk Yamaha 420/421 sti motorer med hydra drive. til under 700 000,- er det rimelig i dagens marked? Eller er det noe man fint klarer og kunne få tak i ellers i løpet av året? Mest lyst på GM men tviler på jeg klarer og få den ned i under 700... er ikke veldig skeptiske til motorene siden de i utgangspunktet er Toyota blokker som også yanmar bruker. litt usikre på dreva bare.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn