Jump to content

Til eiere av Princess båter i Bergensområdet


Blanco

Recommended Posts

Slike meldinger var vanlige under krigen. Motstandsfolk meldte fra til England om tyske flåtebevegelser. Er det ikke på tide å roe ned litt dette tullet om at Princess eiere skulle være så mye verre enn andre?

 

Mvh Bern (Som ikke har Princess)

<{POST_SNAPBACK}>

Tullet??? Dette er da et faktum! Det er meg-meg-meg folk med for mye penger mellom henda som ikke viser hensyn til andre enn seg selv, de skulle f**n meg ikke hatt så mye som en kano.

 

Kast det du måtte ha for hånden neste gang det kommer en slik idiot på full fart forbi deg.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Tullet???  Dette er da et faktum!  Det er meg-meg-meg folk med for mye penger mellom henda som ikke viser hensyn til andre enn seg selv, de skulle f**n meg ikke hatt så mye som en kano.

 

Kast det du måtte ha for hånden neste gang det kommer en slik idiot på full fart forbi deg.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får ha meg unnskyldt, men fytterakkern for en generalisering og stigmatisering av en gruppe båtfolk. Dette bør vi holde oss for gode til. Jeg nekter å tro at noen er bedre eller dårligere båtfolk fordi de har den ene eller den andre type båt.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Det er meg-meg-meg folk med for mye penger mellom henda som ikke viser hensyn til andre enn seg selv, de skulle f**n meg ikke hatt så mye som en kano.

Hm - og jeg som trodde at Jante var på vei til å ånde ut. Så feil kan jeg ta :rolleyes:

 

Jeg synes forøvrig at tonen i denne tråden er litt drøy. Jeg synes vi skal holde oss til litt god takt og tone som ellers her på Baatplassen.

 

Og til de som har tenkt på ulike former for våpen ombord (shotgun, hagle etc). Det er etter min mening på grensen til selvtekt - og såvidt jeg vet er shotgun definert som våpen - og det er et område jeg synes man skal ha stor respekt for. Og ihht jaktbestemmelser er all jakt fra motorisert båt forbudt :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du får ha meg unnskyldt, men fytterakkern for en generalisering og stigmatisering av en gruppe båtfolk. Dette bør vi holde oss for gode til. Jeg nekter å tro at noen er bedre eller dårligere båtfolk fordi de har den ene eller den andre type båt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi snakker her om de som ikke klarer å slakke av på gassen forbi brygger og andre ting som blir sterkt berørt av den høye sjøen fra båtene deres, også de som passerer saktegående båter på nært hold uten å slakke av kvalifiserer her til å komme på idiotlista og skulle ikke hatt båt i det hele tatt! Dette er en sak som handler om hensyn og hvordan man oppfører seg mot andre i samfunnet, og det som er litt rart er at disse hensynsløse folkene i svært mange tilfeller sitter bak rattet på en slik båt (container) og leker småkonge fra flybridgen.

 

Jeg er klar over at det finnes noen få som ikke kjører helt tulling i slike båter, men jeg ser dem nesten aldri, er ikke det litt rart?

 

:puke:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Du får ha meg unnskyldt, men fytterakkern for en generalisering og stigmatisering av en gruppe båtfolk. Dette bør vi holde oss for gode til. Jeg nekter å tro at noen er bedre eller dårligere båtfolk fordi de har den ene eller den andre type båt.

Enig. Synes tråden har sklidd ut.

Dette handlet i utgangspunktet om en enket episode i Bergen ...

Link to post
Share on other sites

Enig. Synes tråden har sklidd ut.

Dette handlet i utgangspunktet om en enket episode i Bergen ...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan være litt enig i det, men problemet er jo godt kjent i hele landet og jeg får merke det omtrent hver gang jeg er utpå vannet. Det neste er hvor dumme vi i seilbåt er som kjører med seil oppe og motoren igang, dem skjønner ikke at det er for å stabilisere båten mot slike hensynsløse og hasardiøse forbipasseringer av store hurtiggående båter a-la Princess.

 

Er det rart man blir forbanna da?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

jeg får merke det omtrent hver gang jeg er utpå vannet. Det neste er hvor dumme vi i seilbåt er som kjører med seil oppe og motoren igang, dem skjønner ikke at det er for å stabilisere båten mot slike hensynsløse og hasardiøse forbipasseringer av store hurtiggående båter a-la Princess.

 

Er det rart man blir forbanna da?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm - jeg er på vannet for å ha det hyggelig jeg. Om jeg hadde opplevd andre folk på vannet slik du beskriver tror jeg at jeg hadde holdt meg på land :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Kan være litt enig i det, men problemet er jo godt kjent i hele landet og jeg får merke det omtrent hver gang jeg er utpå vannet. Det neste er hvor dumme vi i seilbåt er som kjører med seil oppe og motoren igang, dem skjønner ikke at det er for å stabilisere båten mot slike hensynsløse og hasardiøse forbipasseringer av store hurtiggående båter a-la Princess.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor nær er det mulig å gå "seilbalja" di da? For en flybridge båt. Hva er akseptabelt for deg utpå vannet ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Det neste er hvor dumme vi i seilbåt er som kjører med seil oppe og motoren igang, dem skjønner ikke at det er for å stabilisere båten mot slike hensynsløse og hasardiøse forbipasseringer av store hurtiggående båter a-la Princess.

 

Er det rart man blir forbanna da?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det er vel kanskje ikke mindre forståelig at andre blir like forbanna når seilerne går for motor uten å vise den påbudte kjegleformete signalfiguren forut, du vet, den som det handler om i regel 25 e)???

 

Muligvis er det derfor de går så nær deg ... de observerer at du går for motor, men uten signalfiguren ... og så blir du behandlet deretter? Dvs. som maskindrevet fartøy???

:rolleyes::wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hvor nær er det mulig å gå "seilbalja" di da? For en flybridge båt. Hva er akseptabelt for deg utpå vannet ?

Skal det måles i meter også nå :confused::confused:

Det handler om å vise hensyn, og den som fører flybridgebåten bør vite dette best selv ellers har han lite på flybridgen å gjøre.

Link to post
Share on other sites

It really IS goooood to be king!!!!!!  :seeya:  :lol:

 

Det er jo såååå inspirerende og herlig å kunne skue ned på den vulgære knuragtige almuen. Det er hææææærlig å være privilisjert!!

 

:lol::rolleyes:

 

Nei, nå går det litt langt med humoren her men det er gjerne nødvendig når tonen blir for sur. Opp med humøret. En bølgeidiot er uforbederlig og slik er bare livet, dessverre. Dessuten er livet for kort til å være uvenner. Kanskje en ide å forsøke å ikke bry seg?

 

Så var det jo muligheten for å holde utkikk akterover, da ... det er påbudt, det og, nemlig. Og med skikkelig utkikk så kan det jo hende at man ser Princessbølgeterroristene så tidlig at man rekker å legg om kursen så man får hekksjøene på baugen ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det handler om å vise hensyn, og den som fører flybridgebåten bør vite dette best selv ellers har han lite på flybridgen å gjøre.

<{POST_SNAPBACK}>

Innlegget var ment å provosere, denne tråden har gått for langt etter min mening.

Og din kjappe konklusjon gjør jo ikke saken bedre.

Bølger oppleves nok helt individuellt for person til person, båttype etc.

Så hva er ca. grei avstand utpå sjøen ? Kom med input heller....

 

Nær/i havner, uthavner og sund der båter ligger fortøyd er det "no wakes" som gjelder etter min mening, og ikke fartsgrensene.

 

 

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg er kanskje den eneste her inne som har blitt bombardert med stein for å lage for stor hekkbølge.

Skrev om det i tabbe-tråden.

 

Som representant for alle som er offer for steinkasting/tennisballkasting/softgun eller hagle... Slutt med det der!!!

 

Har dere den samme agresjonen i trafikken om noen ikke overholder vikeplikten eller lignende??? I så fall havner dere i kategorien trafikkfarlige..

 

Noen snakker om mangel på folkeskikk blandt noen av flybridge førerene. Men sant og si så er det ikke så mye folkeskikk blandt dem som skriker høyest her heller.

 

Viser forøvrig til mitt innlegg nr.42 i denne tråden.

 

tj

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er vel kanskje ikke mindre forståelig at andre blir like forbanna når seilerne går for motor uten å vise den påbudte kjegleformete signalfiguren forut, du vet, den som det handler om i regel 25 e)??? 

 

Muligvis er det derfor de går så nær deg ... de observerer at du går for motor, men uten signalfiguren ... og så blir du behandlet deretter?  Dvs. som maskindrevet fartøy???

:rolleyes:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du virkelig at noen ville kjørt saktere og lengre ifra meg om de så noen signalfigur? De ville ikke vist hva det var.

 

Når det gjelder dette med seil oppe og motor igang så er det missunnelse pga vikeplikt som trigger de fleste, og man trenger ikke signalflagg når man kun har seil oppe for å unngå og ramle ut fra stolen og få alt man eier i dørken, båten er jo fult manøvreringsdyktig den da.

 

Men om du tror dette er årsaken så kan jeg opplyse om at det skjer like ofte om seil er oppe eller nede, med seil oppe er ikke problemet så stort. Og om dette er holdningen og tankegangen blandt fører av store hurtiggående båter så viser jo det bare at koblingen er riktig.

 

:smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg er kanskje den eneste her inne som har blitt bombardert med stein for å lage for stor hekkbølge.

Skrev om det i tabbe-tråden.

 

Som representant for alle som er offer for steinkasting/tennisballkasting/softgun eller hagle... Slutt med det der!!!

 

Har dere den samme agresjonen i trafikken om noen ikke overholder vikeplikten eller lignende??? I så fall havner dere i kategorien trafikkfarlige..

 

Noen snakker om mangel på folkeskikk blandt noen av flybridge førerene. Men sant og si så er det ikke så mye folkeskikk blandt dem som skriker høyest her heller.

 

Viser forøvrig til mitt innlegg nr.42 i denne tråden.

 

tj

<{POST_SNAPBACK}>

På sjøen er det for lite Politi, derfor kjører disse folka som de gjør og kommer antagelig til å fortsette med det også, men om de vet at noen kaster stein, skyter med softgun, kaster flasker osv... så vil de kanskje tenke seg om en gang til før de buser frem.

 

På veien i bilen opplever jeg ikke dette problemet, og alt i bilen er like helt og ingen skade skjer, der fyker bare de samme folka forbi i Mercedezen og BMW`n uten svære hekkbølger.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...