Jump to content

Til eiere av Princess båter i Bergensområdet


Blanco

Recommended Posts

har selv vert utastt for noen enorme bølger av store båter, og hadde ingen ut vei, land på ene siden båten på andre, endte med at eg måtte hoppe i 3 m høye og dype bølgene og hoppet båten min ut av plan er ikke noe kjekk opplevelse ennå du vet at føreren på den store båten ser deg og ikke gidder å ta hensyn med fjord plogeren sin. mangen mener det er speedbåter som min som er de verste på dette område men eg syntes no eg har sett flere tilfeller med store båter

i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

Det er ikke lett når man ikke har tatt stegene fra liten til stor båt og ikke er vant til å ferdes på sjøen :crazy:

En kjenning av meg :cool: ( snart 50 ) skal nå kjøpe seg sin første båt og det er ikke en liten sak, men en 28f med over 200 hk.

Han har ikke peiling på båt eller sjøen, så det skal bli artig å følge med :nono:

 

Kanskje blir det tatt en del bilder av han og båten :eek:

 

Hvar jeg litt stygg nå :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg skal være forsiktig med å karakterisere deg som "stygg", men vi kommer som regel lengre ved å hjelpe hverandre.

 

Med en hjelpende instilling kan det jo være at din kamerat blir så glad i båtlivet at han og familien blir fremtidige bidragsytere på BP.

 

Det er vanskelig å kjøre båt, særlig å legge til.

 

Havet er ikke som landeveien, og båten har mange systemer som kan stoppe å fungere.

 

En hjelpende innstilling er nok den klokeste starten på å bidra til å utvikle flere dyktige båtfolk.

Link to post
Share on other sites

Legge til en liten story om hekkbølger...

 

I sommer kom redningssskuta i bra fart (de var på tokt etter en nødmelding) og kom mot meg for å spørre om jeg hadde hørt eller sett noe..

Det var helt i orden, men hekkbølgene fra en sånn båt er ikke til å spøke med da alt jeg hadde stående i båten endte på gulv samt at jeg måtte holde fast sønnen min og satset på at bikkja ikke slo seg i hjel....

 

Til tross for at de muligens var i en litt stressa situasjon må det der også vises hensyn.. Så det er ikke bare "flybåtene" og de uvitende (dumme?) båteierene der ute som dummer seg ut...

 

For min del gadd jeg ikke si noe til dem selv om jeg ble til de grader oppgitt...

 

Når man er på sjøen så får en svelge litt sinne og heller nyte livet.. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg skal være forsiktig med å karakterisere deg som "stygg", men vi kommer som regel lengre ved å hjelpe hverandre.

 

Med en hjelpende instilling kan det jo være at din kamerat blir så glad i båtlivet at han og familien blir fremtidige bidragsytere på BP.

 

Det er vanskelig å kjøre båt, særlig å legge til.

 

Havet er ikke som landeveien, og båten har mange systemer som kan stoppe å fungere.

 

En hjelpende innstilling er nok den klokeste starten på å bidra til å utvikle flere dyktige båtfolk.

quote.gif

 

Tenk om alle tenkte sånn... i fjor lå jeg og ventet på å få fylle litt suppe på båten... han før meg i køen hadde en seilbåt i 40 fots klassen og det var j***** trangt og litt vind... klarte det ikke på første forsøk og måtte ut og deretter inn igjen...

En litt bekymret bedre halvdel prøver det hun kan å få holdt igjen denne til brygga... På brygga står det 4-5 mannfolk med henda i fanget og glor på, syntes sikkert det også var festlig siden de ikke ville hjelpe til...

En hjelpende innstilling er en dose en del folk burde fått i morsmelka!!

Link to post
Share on other sites

Tenk om alle tenkte sånn... i fjor lå jeg og ventet på å få fylle litt suppe på båten...

 

Vel, å ligge i kø for å få suppe er heller ingen sak. Mange av dem som ikke har køkultur, og det står i som regel i stil med båtene. De kjappe skal selvfølgelig først i køen uansett hvor mange det er som er før dem i køen. :nonod:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

De kjappe skal selvfølgelig først i køen uansett hvor mange det er som er før dem i køen. :nonod:

 

hehe jeg er en kjapp en, men har alikavell ligget å ventet i over 1 time på pumpen, men er enig er som regel de med en rask daycruser og dyre solbriller som skal få det unnagjort så fort som mulig.

 

en annen ting jeg syntes er litt dumt på sjøen er at vi med speed båter og lignende båter som går i 50 knops klassen og over får veldig lite respekt på sjøen, eg aner ikke koffor egentlig, er ikke alle oss med disse båtene som er uerfarene og ikke vet ka de driver med, ennå det er en eller annen speed båt som er involvert i en ulykke man leser i avisene om.

i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

Kan vanskelig tenke meg at det er forbudt å legge ut bilde av en båt uten å måtte spørre noen først. Da er det i tilfelle mange bilder rundt omkring som må fjernes.

vil tro det har noe med hvilken sammenheng de legges ut i.En fornærmet "millionær"hadde ikke jeg tury å legge meg ut med,har for liten pengebok til det og kjenner ingen "gode"advokater

Link to post
Share on other sites

har selv vert utastt for noen enorme bølger av store båter, og hadde ingen ut vei, land på ene siden båten på andre, endte med at eg måtte hoppe i 3 m høye og dype bølgene og hoppet båten min ut av plan er ikke noe kjekk opplevelse ennå du vet at føreren på den store båten ser deg og ikke gidder å ta hensyn med fjord plogeren sin. mangen mener det er speedbåter som min som er de verste på dette område men eg syntes no eg har sett flere tilfeller med store båter

 

Er det ikke mest forsvarlig å redusere gasspådraget om man ser bølger som kan medføre risisko? (kan vel ellers ikke ha vært en vanlig båt som har lagd 3 meter bølger?)

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mest forsvarlig å redusere gasspådraget om man ser bølger som kan medføre risisko? (kan vel ellers ikke ha vært en vanlig båt som har lagd 3 meter bølger?)

 

Mvh. BEG

 

 

hehe jo men her sto det mellom å gå gjennom bølgene eller over bølgene med den grønne smale 20 foteren som er avbildet under her.

båten var en av de største til rodman sine båter, kjempe fin båt men er ikke noe fan av de når det er 50-60 fotere i halv plan ;)

i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Det kan da vanskelig være noe problem å legge bildene ut her, til illustrasjon av saken. Skulle liksom bøllene protestere mot at deres egen bølleopptreden blir synliggjort? Skulle de nekte for det som bildene faktisk viser?

 

I fall de skulle føle seg uthengt ville jo bildene ha hatt en ønsket effekt. Da ville de formodentligvis tenke seg om neste gang. Selv om dette kanskje er mye å forlange av "folk i båt" som har brukt opp arven på å kjøpe seg en Princess som de ikke evner å føre på normalt hensynsfullt vis.

 

Kom igjen med bildene

 

Det er ikke god skikk å legge ut bilder av antatte fartssyndere for å avsløre identiteten for allmenheten. Aviser, tv og andre medier har for vane å sladde bilnummer og skjerme personer som er involvert. Hvis det skulle bli vanlig at fartssyndere, fyllekjørere , innbruddstyver ,smuglere av båter osv ble avfotografert og avbildet før de er dømt ville være uholdbart og kanskje straffbart. Mener du fortsatt at vi skal legge ut bilder av båter som som vi mener bryter loven eller var det sagt i et vel entusiastisk øyeblikk, SW ?

Link to post
Share on other sites

Kan vi så stemple alle eiere av sjømygg (båter under 40 fot) som hysteriske og misunnelige og plassere de i en fil?

Jeg har et motsvar til myggrederne: Nesten uten unntak blir jeg forbikjørt av sjømygg på vei inn til havn,

 

Ojj dette var da en veldig gammel men god tråd som ble bumpet , legger merke til signaturen på Quotede at han nå eier en båt på 38fot :smiley:

Link to post
Share on other sites

31.05.05 16:03' post='140299']

Det kan da vanskelig være .................

 

03.09.08 17:14' post='614754']

Det er ikke god skikk .............

Ikke værst. Er det tilsiktet at sitert innlegg er 3 år, 3 måneder og 3 dager gammelt? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::seeya:

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Antall båter i småbåtreg. pr 1. april 2004.

 

Hordaland 42423

Østfold 34435

Vestfold 30110

Rogaland 28846

V-Agder 25606

Akershus 23701

Ø-Agder 23216

Møre&Romsdal 20354

 

Lista fortsetter med ubetydelige båtfylker.......

 

 

Nå vet jeg ikke om Småbåt reg er noe godt utrykk over hvor det er flest båter da.

Selv har jeg ingen av mine 5 båter registrert i noe båtregister.

Link to post
Share on other sites

Straffeloven § 418:

 

Sett i gang og anmeld forholdet. :smash:

 

Den slags navigering er en helv.... ting og en usivilisert uskikk. Og det gir alle med store båter dårlig rykte, selv om det bare er et fåtall som synder.

 

Og kom igjen med bildene, så vi kan få se hvor og hvem det er!

 

Jeg plages ikke selv av hekkbølger i særlig grad . Bølger , motordunk og at folk har forskjellig oppfatninger om sjølivet er greit. Noen skal fort fram og andre er underveis hele tiden . Målet er ikke l å komme fram. Hvis alle hadde hatt et minimum av opplæring ville ihvertfall alle forstått hva som forventes av dem som båtførere.

 

Her er det tett av båter i leden, noe ikke bildet viser. Passerende båt holdt kanskje 20 knop 50 meter unna på det nærmeste. Han skulle til Strømstad og hadde det travelt for å få plass. Og det er jo lov. ( har flere bilder av båten og reg i Strømstad hehe men det blir jo uthenging SW :nonod: )

 

p8040476wz7.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...