Jump to content

Til eiere av Princess båter i Bergensområdet


Blanco

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Da går der 2 stk flunk nye Prinsesser ut fra Egersund , mot sjø og vær over jæren, 50 fotere.

gratulerer til nye eiere av disse store "Altan" båtene. Nyt sommeren. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei

tipper det var en av disse som "raserte" ett bryggeanlegg i meland Nord for Bergen på fredag. (det var i hvertfall en helt ny stor Princess) Dette var i ett område med sakte fart, men den laget så mye sjø at master klinket i hverandre og ble skadet. Unger ble nær skyllet på sjøen, og jeg vil tro at det ble skader på en del andre båter også. Politiet var der, og saken ble visstnok anmeldt!

Tipper det ligger nærmere 200 båter i dette anlegget, og mangen var på vei på helgetur. Ikke en bra start på helgen, når du holder på å pakke ombord, og alt blir snudd opp ned av idioter som dette.

Link to post
Share on other sites

Hmm, nå har jamen iq'en blitt omvendt proposjonal med prisen/størrelsen på båten så jo dummere man er jo større båt har man? Glad at jeg kun har en liten båt! :lol:

 

Ikke nødvendig vis. Men hvis man ikke skjønner at en båt på ca. 50 fot lager store hekkbølger som kan være til fare for både andre båter og folk. Så kan man ikke være riktig skrudd sammen oppi hue. Så en inteligens test hadde vært på sin plass.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har ikkje lest heile tråden, men korleis stiller nyttefartøyene i slike saker som dette btw?

 

Låg ute å fiska, rett sør for grønn stake i skipsleia.(ca 50 meter).

Så kjem der ein fiskebåt gåande, og går rett atme staken. Dvs mellom meg og staken.

Min 21 fots båt fekk da plutseleg ei voldsom slingring. Då denne båten laga ekstremt store bølger.

 

Er det eg som er dum som ligg på kanten av skipsleia?

Eller burde skippern på den andre båten ha vist litt meir hensyn?

Link to post
Share on other sites

Hmm, nå har jamen iq'en blitt omvendt proposjonal med prisen/størrelsen på båten så jo dummere man er jo større båt har man?

 

Kremt. Skal du ha juling ?

 

Men hvis man ikke skjønner at en båt på ca. 50 fot lager store hekkbølger som kan være til fare

 

Kremt. størrelsen sier intet om hvor kraftige bølger man kan lage....... 30 fotere kan være like ille de ? (hilsen en som ikke klarer å lage hekkbølger.....)

 

Litt alvor. Jeg tror dessverre vi må innfinne oss med at det blir verre og verre. Virkemidlene er for ubetydelige i forhold til å redusere hekkbølger. Ihvertfall inntil politikerene skjønner omfanget og foretar grep.......

Link to post
Share on other sites

Kasund

derom du legger deg i skipsleden for å fiske tror jeg du må regne med bølger, både fra nyttefartøy, og Princesser eller andre båter.

Men dersom du er "underveis" i skipsleden, mener jeg at andre båter bør ta hensyn til deg , ved å f.eks ikke gå for nærmt om de er innhentede båt.

Link to post
Share on other sites

har ikke lest alle innleggene bare så det er sakt....men kom til å tenke på en ting....alle båter har jo et navn forhåpenligvis....hva med en kikert for å prøve å finne navnet på båtene for så å snakke med folk med store båter som du kjenner..så kansje du klarer å finne ut hvem som eier båten...og viss du klarer og oppspore eieren av en av båtene kan du jo snakke med vedkommende på en skikkelig måte....tror ikke det lønner seg å være sint å sur under denne sammtalen for da oppnår du ikke noe.....

 

og viss dette ikke fører frem kan du jo annmelde forholdet..du har jo for din del mange vitner ...som kan støtte episoden

Link to post
Share on other sites

anmelde ja. hva forventes at politiet foretar seg ved en slik anmeldelse? jeg tipper ingenting.

 

viss politiet ikke gjør noe med en slik sak hadde jeg gått i media.....hær i molde vet jeg at politiet tar slike saker seriøst da liv fort kan gå tapt viss folk ikke passer på....

Link to post
Share on other sites

Tåler man ikke bølger får en holde seg på land. [...]

 

Evt. får man holde seg i beskyttet farvann i pent vær... :rolleyes: Ikke helt rimelig å kreve at alle båter må tåle meterhøy brytende sjø og at alle bryggeanlegg og fortøyninger skal tåle det samme i beskyttet farvann i pent vær, selv om det ikke skulle være hastighetsbegrensninger på stedet...

Redigert av millisivert (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kremt. størrelsen sier intet om hvor kraftige bølger man kan lage....... 30 fotere kan være like ille de ? (hilsen en som ikke klarer å lage hekkbølger.....)

 

Veit det, har hatt under motorisert Scand Baltic.

I forhold, så er det ikke rare greiene Marine Traderen greier å produsere. Nesten flaut å ikke kunne dra opp noe mer. :flag::blush:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

4 stk nye båter på vei nordover, de gikk ut fra Egersund nå, Om de alle skal til Bergensområde vet jeg jo ikke. :giggle:

 

Og ingen av dem har påslått AIS. så de kan ikke følges.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...