Torfinn62 Svart 3.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 Svarte!!! Da har det oppstått trøbbel med gearhendelen. Den setter seg fast og er ellers noen ganger veldig treg. Første gang jeg merket det var på vei inn i båsen. Holdt på å renne inn i brygga. I dag oppsto samme tregheten igjen, heldigvis i rom sjø. Det ser ut til at denne kontrollboksen er noe ordentlig dritt, så jeg tør ikke annet enn å skifte den. Har prøvd et par ganger å fikse faenskapet uten særlig hell. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Det er en av tingene som bare må virke! Få det ut og inn med ny! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Da er ny boks bestillt. Enspaks. Så må jeg lage en plate og montere den på siden denne er mindre enn forgjengeren. No problem, bare denne boksen funker Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Har skifta kontrollboksen i dag. Litt mye styr med justering og banning m.m. Gasskabelen passet nesten med én gang. Etter å ja prøvd alle justreringsmuligheter i begge ender av girkabelen var det klart for prøvetur. Status: Godkjent. Men nå må VHF´en flyttes. Det er ikke lenger plass for fingrene mellom spak og VHF Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Og da var VHF´en flyttet. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 16.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Lyskasteren var godt preget av tidens tann. Den sa nylig takk for seg og ville ikke lenger lyse. Å fikse den kunne jeg bare glemme. Så da ble den skiftet ut med en 15W LED-lyskaster fra Biltema. Den får gjøre susen inntil videre. Litt omarbeiding av fundament, og vipps, så var den på plass. Lyser gjør den også ;) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Berre lekkert det der!!! Godt du fikk byttet spaken! Det blir ryddig og fint ombord! Bare bruk skuta di også!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Kvalitetstid. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Mørebas sine originale livbøyer får en omgang med lakk. (Ferdig med hvitt. Rødt skal bli til signalrødt.) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 2.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Bøyene tar seg bedre ut nå Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Moro å se fremdriften og at båten kommer til sin rett med et fint utseende! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Ja. Det kommer seg litt etterhvert. Har en del ting på to-do-lista som skal heve utseendet noen hakk, men alt til sin tid. Har det ikke travelt. Har også en del "baller i lufta" som må landes. Sliter med å få tiden til å strekke til. Båten skal jo brukes også ;) Nå venter jeg bare på telefon fra Ornes Båtbyggeri. Der skal jeg rense dieseltanken (og kanskje sette på inspeksjonslokk) og montere trimplan. Og noen småting til. To be continued.......... Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Fyrlykten Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Vi gleder oss til fortsettelsen "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
boble65 Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Kjempefin båt ? vi var fire stk på overnatting i båten min på festival i helga? deilig med ebern på og øl? Link to post
Torfinn62 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 I dag kjøpte jeg et signalhorn på Biltema. Impulskjøp, men hornet på båten har aldri virket. Så det ble skiftet ut bare for å oppdage at jeg ikke finner den røde hornknappen jeg kjøpte for ca et år siden. Så da må jeg lete eller kjøpe en ny. Så da blir det å montere den senere. Deretter bar det ut i rom sjø (fjord) for å "hilse" på dagens cruiseskip på Lustrafjorden. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Landsettingen på båtbyggeriet er utsatt til over ferien. (Har visst mye å gjøre der borte og jeg har det ikke travelt) Da håper jeg å reise bort dit i midten av august. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Montering av brakett til iPad. og mens jeg leter etter deler, finner jeg den forb... knappen til hornet. Så da ble den også montert. Moro. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 23.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 (redigert) Da er det ferie. Reiser bort i 3 uker, så det blir ingen oppdateringer før jeg er hjemme igjen. I dag har jeg skiftet ut ett av ko-øyene på lugaren. (Har ett igjen å skifte. Babord side.) Måtte sage opp hullet siden det nye ko-øyet har større diameter enn det gamle. Ellers gikk alt helt fint. Alt passet :) Redigert 23.Juli.2017 av Torfinn62 (see edit history) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 God ferie! Kos dere på tur! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 20.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Skal montere AIS. Har koblet det opp provisorisk i dag for å teste ut. Har ikke klart å koble det sammen med kartplotteren (Garmin echoMAP 52 dv) enda. Men virker gjør det da. Så nå skal det monteres skikkelig. Monterte ferdig GPS-antennen før regnet satte inn for fullt. Resten igjen. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 26.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Da er det gitt "marsjordre". De ringte fra båtbyggeriet. Skal utover neste uke. Mandag eller tirsdag. Gleder meg til å få montert trimplan. To be continued... Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Hva er MMSI på AIS? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 28.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Hei Erikda. MMSI: 258995230 Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Ok! Legger det i vennelista i egen AIS. Og her er mine data SOLBRIS/LL3997/257653140 Det kan jo være at vi en eller annen gang krysser kurs!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 28.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Hvem vet. Det kunne være kjekt ? Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn