Chilli Solbris Svart 22.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2016 Ja nå er vi spent! :lol: :lol: :lol: Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
nik0lai Svart 23.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Lurer fælt på hva det er du lager for noe fancy nå.. Kan ikke si at jeg har den fjerneste idé ei gang. Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Torfinn62 Svart 23.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Tid for test. Ser ut til å passe bra. Det er bare noen små justeringer i to hjørner som må til. Så er det bare å kle den. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Ikke dumt! Slett ike dumt!!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 23.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 (redigert) Får jo brukt opp en del dødplass med dette.En liten sidekonsoll, gjerne med strømuttak og usb. Redigert 23.Oktober.2016 av Torfinn62 (see edit history) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 30.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Litt framdrift på en grå søndag. fint å drive på i kjellern da. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 27.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Har kjøpt en kartmaskin som jeg monterte i dag. Vanskelig å kjøpe kartmaskin uten at den har innebygd ekkolodd . Derfor har jeg tatt ut ekkoloddet jeg kjøpte i sommer. Det får plass i River´en. (River 420 XR) Plata som ekkoloddet sto på kan jeg enten skifte ut eller kanskje jeg setter en monitor der. Har et sett liggende med monitor og to kamera.(Kartmaskin: GARMIN ECHO-MAP 52 DV m/ kart over hele Norge.) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 8.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2017 Da er fjorden isfri. Ikke lenge nå til tiden er inne til å fortsette med div. prosjekt ombord. Blir spennende å montere og koble autopiloten. Ser fram til det og mye annet. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 8.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2017 (redigert) Trodde nesten det var jeg som var ute med båten ?? ja blir spennende med autopilot. Fin båt? funker motoren bra? Og synes du den er god i sjøen ?? Ødelagt dynamo på min så må bestille ny.. ? Redigert 8.Mars.2017 av boble65 (see edit history) Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2017 Har du gjort ferdig snekringa på babord side? Fint at du er tilbake med litt oppdateringer! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Har ikke gjort ferdig snekringa på babord side enda. "Sovna" litt i vinter. Må vel gjøre det ferdig snart.Motoren fungerer som en drøm, boble65. Starta den for 2 dager siden. Da hadde den stått en mnd. Mulig den gikk en hel omdreining rundt før den startet. Kan ikke se for meg noe mer lettstartet.Veldig enig i at dette er fine båter. Er ikke så grov sjø her i indre Sognefjorden, men det jeg har prøvd den virker den å være veldig stødig og behagelig i sjøen. To be continued..... Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Slutt på "vinteropplag". Kjørte båten hjem til Høyheimsvik i går. Satser på å få gjort noen småting ombord i løpet av de neste ukene. Mange fridager i vente, så mulighetene er hjertelig til stede bare værgudene er i godlune. Det er de ihvertfall ikke i dag Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Må vel prøve å få denne kassen ferdig snart. Litt jobb er det, men får ta det etterhvert. Nå må jeg sitte og se limet tørke Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Ikke lett å liste når vinklene ikke er 45 eller 90. Men det gikk bra denne gangen også. Så var det å vente på at limet skal tørke igjen da Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Blir finfint dette? Link to post
Torfinn62 Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Ja, satser på det. Var borte på båtbyggeriet fredag for å avtale landsetting for litt arbeid.. Der var denne saken kommet inn til reparasjon. Bygd i 1983 her på Ornes Båtbyggeri og bærer navnet Maria Suden. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Tid for test. Ser ut til å passe bra. Da gjenstår finpussen og montering av 12V strømuttak og USB. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Det ble skikkelig fint! Moro at det går fremover! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Så var konsollen ferdig montert med strømuttak og hele pakka.. Har hatt noen timer i båten i dag. Trekking av noen kabler, litt kobling og til sist - utprøving av "ryggekamera". (Biltema) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Skal montere TV-antenne. Vanskelig å finne en ideell plass å sette antennen. Kan dette være en grei plassering tro? Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Plasseringen ser greit ut! Den skal jo ha fri linje hele veien rundt...... Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
bussconny Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 det ser ut som vi tenker lika , har också lurat på TV antenn på taket. av o till regner det ju på ferien :) kul att følja bloggen din ,då jag har en likadan båt som dig. min båt ligger i venern i Sverige . Link to post
Torfinn62 Svart 13.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Takk for innlegget, bussconny. Mørebasen din ser veldig pen ut. Flotte båter. Nå handler det om å få tid til å gjøre noe med båten. Travle dager for tiden, men det kommer noen oppdateringer av og til. Ikke så mye gjort hittil i år, men har da hatt noen turer på fjorden alllerede. Den skal jo brukes også innimellom mekking og snekring Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 (redigert) I frustrasjon over å ha dårlig med tid til båtarbeid for tiden, legger jeg ut bilde av den første "cabincruiseren" jeg hadde. Kjøpt i 1992 i Egersund. Transport hjem til Smøla ble gjort sjøveien på egen kjøl, drøye 380 nautiske oppover kysten. Det var 5 dager jeg aldri glemmer Myra 23 AC. Bygget i Kristiansund. Jeg oppgraderte denne båten mye. Renoverte "styrehuset", monterte hydraulisk styring m.m. Fikk også laget targabøylen. Hadde store planer om å bytte motor og propellanlegg. Hentet pris og gjorde alt klart. (Nannidiesel 60hk, som den gang var en rekkesekser uten turbo). I stedet solgte jeg den et år etter at jeg flyttet til Luster. Redigert 22.Mai.2017 av Torfinn62 (see edit history) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 I kveld har det blitt montering av tv-antenne. Har ihvertfall fått på plass antenna og lagt kabelen ned til styrekonsollen. Neste trinn blir å legge den gjennom styrekonsollen og inn i lugaren. Så blir det å finne en måte å få kabelen over på babord side og dassveggen. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn