Torfinn62 Svart 12.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Blir fargekræsj en stund, men blåfargen skal vekk. Nye kalesjer skal bestilles. Rød framkalesje og beige bakkalesje. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Roger og Olina Svart 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Fatastisk artig å lese og flotte bilder... Flirte litt jo lenger uti tråden jeg kom med tanke på "duppeditter" som min kone kaller dem. Det var ganske lite i starten og nå fyller det seg opp.. Kjenner godt til det Gøy å se at båten blir godt tatt vare på og med stadige oppgraderinger. Har selv en eldre båt og vet hvor mye jobb det er når en skal gjøre det grundig.. Så lykke til videre Link to post
Torfinn62 Svart 12.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Takk for det. Ja "dupeditter" er det blitt en del av. Moro det. Nytteverdien kan diskuteres i Sognefjorden. Men det setter jo f.eks.båten i stand til å gå i null sikt/stummende mørke Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Men så blir det jaggu bra!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 13.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Ja, bra blir det selv om båten fortsatt bærer litt preg av å være over 40 år gammel. Men må si den er i god stand for alderen. Må være tatt godt vare på av tidligere eiere. Nesten alt treverk er skiftet ut, og det er like bra for Mørebas-mørkbrun var ikke den vakreste interiørfargen jeg har sett. Det er to små plater igjen i lugaren + pantry, og det gidder jeg ikke skifte Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 For to dager siden: Lekkasjen i taket er ikke borte. Var ombord etter et j****g skybrudd bare for å konstantere at det har rent inn med brunt drittvann overallt. Det har også tatt veien ut, i skjøten mellom styrehus (vinduer) og lugarkappe og rent ned på utsiden og utover dollbordet. Brunt overallt. Jeg skjønner ikke lenger hvor vannet kommer inn, og tetter den ene muligheten etter den andre. Har forbannt meg på at jeg skal løse dette, for det største problemet er at drittvannet ødelegger finishen på treverket. Så det blir en del å ta igjen. "Rullegardina" gikk ned, og jeg har ikke giddet ombord etterpå. Må få igjen litt innsatsvilje først. Har tenkt litt siste dagene: Jeg tror tiden er inne til å skaffe seg en båt av litt størrelse, som man kan bruke til lengre turer. "Hytte" til feriebruk m.m. Foreløpig på tankestadiet. Da kan jeg sette Mørebasen på land og jobbe med den uten å tenke på at den må være turklar til enhver tid. For jeg er jo blitt glad i dette forbanna slagskipet. Men jeg har innsett at jeg ikke kan være uten båt. Ikke en eneste sesong. Hvis jeg gjør alvor av planene endres status for Mørebasen fra bruksbåt til hobbyprosjekt. Og oppdateringene fortsetter uansett. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Vi følger spent med videre! Hvilken type båt ser du etter???? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Har tanker om NB 840 med eller uten flybridge. Har en i kikkerten i Florø akkurat nå. Får se hva nærmeste fremtid bringer...? Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 29.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2019 Da er det avgjort: NB 840 Fly. 2001mod. Skal hentes i Florø på fredag. Gleder meg. Dette blir i en helt annen kategori enn Mørebasen som jeg faktisk har på 5. sommeren nå. Motor: Mercruiser 4,2 D-tronic 250 - 225hk Fart: topp: 26kn marsj: 20kn Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 29.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2019 Gratulere? flott båt selv om Basse er best kjøpte meg bil istedenfor ny båt Link to post
Torfinn62 Svart 29.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2019 He he. Takk, boble65. Bil må man ha. Prioritering det Må nok gi kjerringa litt av æren for at det ble båthandel. Hun er ikke den som "fant opp båten", men når hun sier at med en skikkelig fin båt så vil hun bli med på tur o.s.v --- da hadde jeg virkelig muligheten. Så nå må hun bare følge opp Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Etter en formiddag med tidenes skybrudd har jeg vært i Mørebasen og sjekket taket. I går var det helt tørt. Nå var det også helt tørt. Jeg tør ikke sprette sjampisen ennå, men dette ser bra ut. Øyner muligheten til å få taket i stand igjen. Så var det å få male ferdig da. Og skifte kalesjer. De har jeg liggende. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Grattis med suveren båt!??? Nå blir det moro å følge med på to båter! ⚓️⚓️⚓️⚓️⚓️ Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Første strøket ferdig. Dette blir pent, om jeg skal si det selv ? Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 15.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Da er taket ferdigmalt. Kun noen smådetaljer gjenstår. Nå er det snart tid for å sette på de nye kalesjene. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 15.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 «Ny og gammel» båt i båthavna på Høyheimsvik. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Hvordan er erfaringen som reder???? ??? Får du brukt begge flotte båtene??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 He he. 840-en er en kjempebåt. Liker den bare bedre og bedre. Og har brukt den mer enn noen annen båt noensinne. Men den gamle gode Mørebasen blir nok solgt. To båter er en for mye, har jeg funnet ut ;) Har tre potensielle kjøpere til den, så det blir spennende. Har laget en ny tråd til NB 840-en. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Har skifta framkalesjen. Bare å skifte bakkalesjen står igjen. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Chilli Solbris Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Dette blir jo bare bedre og bedre!?? Blir virkelig fint! Originaliteten kommer godt frem igjen!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torfinn62 Svart 3.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Da er bak-kalesjen på plass. Det ble en helt annen båt. Ikke minst ble det mye lysere innvendig. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 3.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 7.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 (redigert) Da er Mørebasen solgt. 11:30 i dag la den ut på reis til Balestrand. Jeg har innsett at to båter er èn for mye. Jeg kjenner den nye eieren og vet at båten blir tatt vare på. Det er litt greit etter 5 år med mekking, skruing og snekring. Og ikke minst mange fine turer på fjorden ? Her ender min ferd med Mørebasen. Takker alle som har fulgt bloggen, og takk for kommentarer. Redigert 7.September.2019 av Torfinn62 (see edit history) Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
mthoms Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Quoting after my (very worn out) memory, Pretty Woman: "It must be difficult givning up something that beautiful"; men et flot stykke arbejde du har lavet der. Link to post
Chilli Solbris Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Du har gjort den båten til et smykke!!! Nå venter vi spent på fortsettelsen på det nye prosjektet!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn