Jump to content

Midgard på tur


Astridhj

Recommended Posts

Steini skrev On 22.2.2019 at 9.10:

Då var da handla inn litt meir nytt verktøy og utstyr til Jandia:

Etter kvart som lithium batterier kjem ombord, så må ein jallfall ha utstyr til å lage nye kabler. pluss div annet:

DSC_0233.JPG.4432cfa01c0bbf3829fb2f17597f3145.JPG

Blir hovedsaklig 95mm2 og 70mm2 kabling på dei store strøm trekka. Om nokon lurer på kva dei 5 rundingene er, så er det magnetiske feste til brann og co varslerer. Så blir dei lett å både flytte, og ta ned, pluss eg slepper lage skruhull rundt om i båten.

 

Takk for tips om magnetene, hvor kjøpte du dine? De kommer kanskje til å ruste etterhvert?

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag var da heilt vindstille. Og med utsikt over fjorden, vart draget for sterkt til å ikkje ta seg ein tur. Med ein seilbåt på Gran Canaria, og ein som er pakket ut av, var ikkje valget så stort.

 

Gummibåten var villig og glad.

Så etter litt småfiks som å legge fuelslangen under dørken, eit par koblinger som gjorde seg vanskelig, så var det berre å dra den ner bakken med elbilen, og sjøsette den i stranda.

 

Først gjekk turen fra stord til romsa for å sjekka stemningen

DSC_0590.JPG.9b2c750c7fe2170f394ffd0fb0a9dfad.JPG

 

På sørsida var det eit par båter.

Ein hanse 32, ein Nidelv 26 samt ei prinsesse på 50.

DSC_0591.JPG.eb320049a116df514940d92b0bdcf0e6.JPG

 

Mens nordsida var tom.

Sjølv om det kom litt regn, var det flott.

DSC_0593.JPG.e0c4263504cff96e56cc0bba5286661e.JPG

 

Etter ein liten luftetur på land, tok me turen til fjellberg.

DSC_0598.JPG.99ca57bee0f261877a4102e977b07cf8.JPG

DSC_0599.JPG.69e54d668ca939bbdac5e93779282954.JPG

 

Etter dette blei det litt vrak utforskning ved Hidle

DSC_0608.JPG.4edf784fbc89af757a0445c092ec04f5.JPG

 

På turen inn til fjellberg , så låg det ein fiskestamp på rek. Den blei med ombord, og Gyda synst da gjekk veldig fint å ta seg ein lur i den

DSC_0601.JPG.647349b1f3b31d68c0be9a70ce8bd21c.JPG

 

Det blei nokre flotte timar på havet. Sjølv om ein berre har ein liten gummibåt på 310cm

 

 

Redigert av Steini (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Då var endeligt ting begynt å falle litt på plass igjen. Planen var å ta opp Jandia tidligere i år, men pga mykkje ekstra jobbing har ikkje dette gått veien. Når mai endelig er over har eg vert ombord på jobb ca 4 av 5 mnd i år. Så derfor har det ikkje blitt so mykkje oppdateringer her.

 

Planen er no å reise ner til Gran Canaria ca 30 mai, og har avtalt med den lokale yarden å løfte opp Jandia den 03.juni

Da tida har løpt litt fra meg, så er verkstedlista blitt redusert til kun det mest nødvendige.

-Vasking av skrog

-anoder

-3 stk skroggjennomføringer

-Montere ny svinger til Dragonfly ekkolodd.

-og bunnstoffing.

 

Ellers har eg fått bekreftet fra den lokale båtsjappa i Las Palmas at både 55kg vulcan anker og den nye meaco dd8l zambezi venter på meg.

Så har me også fått for oss at me vil prøva open cpn. Så har nett gått til innkjøp av raspberry pi3 som skal brukes til dette formålet.

Ikkje at me har peiling på raspberry, då ingen av oss har prøvd det før. Det samme gjelder også for open cpn. Så blir spennande å prøva seg litt fram. (tar gjerna i mot tips om raspberry og open cpn!) Nokon som veit kor det er mulig å få tak i slike cm 93 kart? Eller noko annet bra til open cpn?

 

 

Så får eg sjå om eg får tid til å montera 4 stk 120w solceller på styrhustaket.

Må også få montert fg500 fuelfilteret.

Pluss ein heil del med andre småting.

Så blir det heim etter ca 14 dager på Gran Canaria

 

Så håper me på at me får nyta ferien i august, der me planlegger 3 uker med seilas rundt på kanariøyene.

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Då var eg endelig kommen ombord i Jandia igjen.

Kom fra rundt midnatt, og fekk lås opp skuta, og tatt eit rask overblikk. Var meget spent, siden det er godt over 5mnd sia sist me såg båten.

Og for ei god veka sio, mista eg kontakt med system ombord.

Men når eg såg skuta og fekk eit overblikk, roa pulsen seg. Alt såg bra ut.

 

Starta fyrste dagen med å gå litt meir over ting. Alt bra

Så etter nokre timer, var tida inne for å ta ein tur til flyplassen for å henta leigebil. Då utleigeskranken stenger 22.00 og eg ankom 22.45 så var det berre å finna seg i at eg måtte tilbake dagen etter.

Da vart ein fransk bil denne gang. Heilt ok.

81d39e6e-a2d3-48c7-bb1a-d47270f7ec2e.jpg.24144e0ad979e864043e176ddce83d4e.jpg

Utflykten for å henta bil tok ikkje mindre en 4 timer.

Så når eg kom tilbake til Pasito Blanco, stakk eg innom havnekontoret, så me kunne planlegga å løfta Jandia opp av vannet på mandag kl 13.00.

 

Då det er litt liten klaring mellom ror og akslingen, så kom me fram til at det var best å ha ein dykker når skal plassere stropper.

 

Kom tilbake og startet opp alle system og motorer, så eg var sikker på at alt var klart til mandag.

Så mens motorer går, så tempen kjem til normal arbeidstemp, tok eg meg eit lite glass med iskald cava.

738902f8-b5ad-4f35-9f8d-3ca9aed93452.jpg.06778f7f97290c763e0f0eb00f5f5354.jpg

Og det er vel ingen tvil at ein blåkvit kropp treng litt sol:

59bab486-c607-4471-a1a3-e9b6f7ba31db.jpg.8b9fbb3e688f12215d3ecc30a234b7ea.jpg

 

Etter eit pust i bakken og maskiner var testet, var det berre å starte med å sjekke batteri. Sist me var ombord, testa eg batteri kapasiteten, som ikkje imponerte nokon. Med 6 stk 180AH batteri burde dei jo holde ei stund, men etter berre eit døgn, var spenninga ner til 24 volt. Og eg hadde brukt under 100AH av mine 540 AH på 24v.

Men tida strakk ikkje til sist gang.

 

Så i går kveld koblet eg fra batteria og målte spenning rett etter dei var ladet.

23627b10-370b-4037-8b4b-cf93283512a2.jpg.50ed7fd97cc12a2ca505c0d39f2e7dfe.jpg

2 av batteria stod det meget dårlig til med. 1 av dei viste ca 8 volt mens 1 viste 1,8 volt. Jaja. flott det.

Men det var greit at eg fann ut av synderane, så ein veit kor problemet er.

Så eg koblet vekk dei to dårlige batteria og prøvde lykken over natta.

 

I dag var spenninga kommen ner til 24,90v når eg stod opp. Da hadde eg brukt ca 60 AH.

Nokre timar etterpå med ein del lys og slikt på, viste den 24,79v

577a4754-b2c4-4c76-9684-2eacc8acb7b0.jpg.4eddffd13bb64190900868ae7de1e021.jpg

467ceb6e-7df2-4162-ac08-8621877746d9.jpg.1ce249b3c81f10b1e69e10c2341f0af2.jpg

 

Lar det stå til eg kjem til ca 24,2 v. Så ser eg kor mangen AH timer som er brukt.

 

Etter ein kaffikopp kom eg på at eg hadde med ein ny "kjetting krok", denne måtte eg self ut for å sjå om passa.

Og det gjorde den :)

e0862465-ee0c-463b-b6d9-164d0be18fb4.jpg.4d87885116fd55249d38ede359f441dd.jpg

 

Så var det tid for å montera ny carbon monoxide alarm, samt eit par nye brann alarmer.

Alt er festet meg magnet så det er lett å ta dei ner, eller bytte rundt på dei.

d8473930-a769-42a2-bd7f-c79e5ac75590.jpg.b58eae73fdcca396d984b15425c1c3f3.jpg

a9095054-fd46-4888-8862-77ccd8e45fc7.jpg.99f1a23c7cfb62cc743dfbe717f62583.jpg

 

Plate med magneter er limt på skott:

dd38ea61-5f64-4f8d-a4cd-95a6c715366c.jpg.acd1d0e48eba0d5d92e29d9836570c95.jpg

samt bak på detektorane:

ff8e6b33-9f7c-4a8b-9a62-c6d08c81fc26.jpg.da84037061058450dff69c2c1b2fb797.jpg

 

Da var tida inne for ein kopp kaffi til. Så får eg sjå kva meir eg finner på etter kvart.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Målte spenning igjen i dag på eit batteri.

Heile 1,9v.

62088a9f-90a7-48e7-b288-75cb68a88958.jpg.a1f73d6e8ced24e1cff94153ab118fb0.jpg

 

Batteriet er berre litt over eit år gammelt, så eg koblet det til 12v lading, i eit siste håp om at det er litt liv i det, hehe.

Så får me sjå ka victron laderen får til:

dbd9526c-850e-400c-9949-7388bc291e5a.jpg.2f8558451f9debf388150a8135b57244.jpg

Då eg kun har 12v lading i motorrommet så måtte batteriet flyttes hertil. Å da var relativt tungt ja. Til samenligning så ser ein eit vanlig 12v 70AH startbatteri på høgresida.

 

Link to post
Share on other sites

Moro å se at du er i gang! Tror nok du må bytte batteriene. Hadde samme problemet som deg og endte med å bytte hele banken for ikke å trekke ned de nye som likevel måtte byttes. Og ja de veier altfor mye ???

Men fryser du ikke? Her blåser det 10-12 m/s og regner noe j........!!!!! Og det er vel 10 grader her tenker jeg!???

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Nei her er da lite frysing. Våknet kl 05.30 til 21 grader. No er det ca 30 grader.

 

Ja batteria er nok gåen, men håper dei holder litt til. Får lifepo4 batteria mine ner her ein gang før året er omme. Ein sailbåt fra norge som skal ner, som skal ta dei med.

Så det hadde vert meget dumt om eg må ut med gode 10k for nye blybatteri berre for 6mnd.

 

No har eg starta å bytta diesel filter.

Gammelt:

14329cb9-7088-4617-85e6-d2e026d927be.jpg.ed0834e73aab00d6249396b36f7093a8.jpg

 

Nytt:

955704ba-9e29-43b4-8fb7-7cc1e9c0495a.jpg.3ebc60f377ba2ceb47b5d3b2804ad660.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Steini skrev 4 minutter siden:

Og vips så var nytt filter på plass:

5d7c20c0-09aa-4c8c-864b-5c9ea626ad73.jpg.e84e912434c2c7435f22bd9e04e4c52d.jpg

 

og testet:

18a57111-d116-4a1f-bcf0-7d7af77f1d2c.jpg.ae7733fd00385c3c42c0db5bc467bb8c.jpg

 

Så no blir da ein kaffi i sola.

 

De filtrene er helt suverene! Jeg ha samme type men Separ. Men den trykkmåleren du har montert, hva måler den?

 

og det ser behagelig varmt ut. Jeg har på ullgenser og ullsokker!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ja, det gamle filteret var ikkje lett å sjå gjennom. Skal sjå om eg finner ny skål til det, og evt bruka da til transfer pumpa mellom dieseltankane

 

Manometeret måler vacuum, slik at eg ser når filteret begynner å bli tett :smiley:

Redigert av Steini (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Steini skrev 18 minutter siden:

Ja, det gamle filteret var ikkje lett å sjå gjennom. Skal sjå om eg finner ny skål til det, og evt bruka da til transfer pumpa mellom dieseltankane

 

Manometeret måler vacuum, slik at eg ser når filteret begynner å bli tett :smiley:

Sånn vil jeg montere også! Hva spør jeg etter? Ser at din er merket med Tess! En for hvert filter? Montert på siden mot motoren? Som du skjønner, her har jeg ikke peiling......

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Vakuummåler er kjekt. Racer har en variant med slepenål som viser hvor mye undertrykk som har vært, f.eks ved maks belastning. Monterte det på Karma, men har heldigvis ikke hatt noen dieselissues så langt.

 

Racer selger et kit med måler som erstatter T-håndtaket på toppen av Racor 500 og 900 serien. Ellers kan man sette den på utløpssiden mellom filter og motor også.

Jeg kjøpte på eBay i sin tid, men man får tak i det alle steder der racor selges, F.eks Lekang i Hølen

racrk19671.jpg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

I tillegg til et Racor forfilter tilsvarende det du har, monterte jeg i fjor en sentrifuge mellom dieseltank og Racorfilteret. Fungerer kjempebra, selv om jeg bare har fått testet det skikkelig en gang.

Fikk en halvliter vann med på kjøpet ved en dieselfylling i fjor sommer. Sentrifugen tok alt, og ingenting passerte videre til filteret.

 

Kan være verdt å vurdere for dere som drar på langturer:

https://www.landauuk.com/services/equip/fuel-purification/

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 42 minutter siden:

Sånn vil jeg montere også! Hva spør jeg etter? Ser at din er merket med Tess! En for hvert filter? Montert på siden mot motoren? Som du skjønner, her har jeg ikke peiling......

 

Jepp eg handla da hos tess. Monteres etter filteret . (mellom filter og motor ja )

Og som du seier, ein til kvart filter :thumbsup:

 

Såg på slike orginale t-handtak med måler, men fant ut at eg heller ville laga da til sjølv. Og ja, det var self ein del billigare også.  :smiley:

 

Då eg tenkte å bruka den eine tanken min til settling tank, så satser eg på at vannet blir fanga opp der. Men ja, ein slik skikkelig seperator er flott. Og litt dyrt :)

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte ca 6500kr inkl frakt fra England. I tillegg kom norsk mva. Så helt billig er det ikke.

Du har mindre motor enn min VP D6 370hk, så du hadde klart deg i med en mindre (og noe rimeligere) sentrifuge.

 

Ja, med to tanker høres din plan ut som en god ide.

Anyway, takk for mange gode reiseskildringer! Alltid like kjekt å lese.

Link to post
Share on other sites

Trond123 skrev 2 minutter siden:

Jeg betalte ca 6500kr inkl frakt fra England. I tillegg kom norsk mva. Så helt billig er det ikke.

Du har mindre motor enn min VP D6 370hk, så du hadde klart deg i med en mindre (og noe rimeligere) sentrifuge.

 

Ja, med to tanker høres din plan ut som en god ide.

Anyway, takk for mange gode reiseskildringer! Alltid like kjekt å lese.

 

Takk for gode ord, kjekt å høyra :smiley:

 

6500 inkl frakt var ikkje gale i da heila tatt. Kansje eg må vurdera ein slik etter kvart.

Ja eg har ikkje meir en ca 140 hk. 6,2ltr Ford

Link to post
Share on other sites

Ja, heldigvis ikke samme priser som for de store Alfa Laval separatorene.

Dersom du vurderer å innhente pristilbud, trenger du følgende info:

1. Total maks fuel flow til motoren (liter pr time)

2. Hvilket forfilter du har.

 

Min separator er ca 30cm høy og ca 15cm diameter.

 

Du kan selvfølgelig også sette opp separatoren til å sende "renset diesel" tilbake til tank, som et lukket system. Men i følge Landau UK, er det mest vanlig å koble det slik jeg har gjort.

Link to post
Share on other sites

Det der var ankeret sitt! Jeg har for vane å pakke bort ankeret hver gang vi skal ut på en litt lengre etappe, men det har slått meg at ankeret ikke skal veie enormt mye mer enn de 15kg vårt veier før jeg nok hadde hoppet over den delen av sjekklista før avreise.

Link to post
Share on other sites

Steini skrev 48 minutter siden:

Tja... Enklare sagt en gjort å få dinna rakkaren ombord :) 

DSC_0876.JPG.8f5bc71e195746136417199df2e50160.JPG

DSC_0877.JPG.08913b70715b1ead3f9746b21e49ae6c.JPG

Du kunne jo bare sagt at du trengte hjelp så hadde jeg tatt flrste fly ned!?????

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...