Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Leste også et leserinnlegg i dagens Aftenposten der 3 tillitsvalgte går hardt ut mot henne. Jeg har veldig tro på deres versjon, og tidligere avdekkede forhold rundt hennes lederstil i andre jobber tyder vel på at det er sannheten. :headbang:

Som det har vært sagt av andre kloke hoder i dette forum tidligere så har de fleste saker tre sider (minst). Det kan vel skje noen og enhver at man fester mest lit til siste innlegg og så forandrer man mening (helt eller delvis) når motparten kommer med sitt innlegg? Må vel bare innrømme at det har skjedd meg noen ganger! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Er der noen som har oversikt over hva som skjer i Redningsselskapet etter det ekstraordinære landsmøtet som skal være til Lørdag? Vil jo tro at det blir noe mer intensivt med møter etc. fremover.

 

Skal bli spennende å følge med på hva som skjer........

 

Kristensen Solås har mange motstandere her. Deriblant meg også, men jeg må innrømme jeg nå ser at jeg må ta meg i akt, og kanskje revurdere hennes rolle i dette. Hvorfor? Jo rett og slett fordi at om hun hadde vært så egenrådig "og ekkel" leder som hun fremstilles som, så hadde hun enkelt og greit vært ute for lenge siden. Det at hun klarer å klamre seg fast indikerer faktisk talt at hun har vært "slave av styret" og utført oppgaver i tråd med beslutninger fra det lukkede rom.

 

Tiden vil vise, kanskje vi er mange her som tar skammelig feil?

Link to post
Share on other sites

Tiden vil vise, kanskje vi er mange her som tar skammelig feil?

Hun sa jo selv i et inervju på TV for en stund siden at hun kunne dokumentere at beskyldingene mot henne var feil. Intill hun har gjort det, så ser jeg ingen grunn til å endre mening. Jeg trordde man var ferdig med denne saken - dvs betale ut sluttpakken og ferdig med det, slik at man kunne komme videre, men det ser ikke slik ut.

 

Jeg kommer ikke til å støtte NSSR så lenge Monica ikke er et tilbakelagt stadium.

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å støtte NSSR så lenge Monica ikke er et tilbakelagt stadium.

Jeg støtter NSSR for å få hjelp hvis behovet skulle melde seg (noe jeg håper IKKE skjer) uavhengig om det er Monica eller noen annen som styrer selskapet :diving::diving:

 

Eller er det så Lasse - at du IKKE ønsker hjelp av NSSR, hvis Monica leder selskapet???

Link to post
Share on other sites

Hun sa jo selv i et inervju på TV for en stund siden at hun kunne dokumentere at beskyldingene mot henne var feil. Intill hun har gjort det, så ser jeg ingen grunn til å endre mening.

Hva sier loven og praksis i Norge, Lasse? Er det ikke slik at enhver er uskyldig inntil det motsate er bevist? Bør ikke bevisbyrden ligge på den andre part - altså bevise at beskyldningene er korrekt?

 

...Jeg kommer ikke til å støtte NSSR så lenge Monica ikke er et tilbakelagt stadium...

Inkonsekvent. Først antyder du at du kan endre mening dersom hun tilbakeviser beskyldningen. Men i neste omgang sier du at du ikke kommer til å støtte NSSR før "...Monica er tilbakelagt stadium..." (som jeg tolker til at du mener hun bør være helt ute).

 

Jeg har sagt det før - og mange andre i mellomtiden - la oss være varsomme med å trekke konklusjoner eller finne skyldige i en så komplisert sak som dette. I alle fall uten svært inngående kjennskap. Jeg synes Mouches inlegg nr. 451 litt lenger opp i tråden er bra i så måte.

 

Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva sier loven og praksis i Norge, Lasse? Er det ikke slik at enhver er uskyldig inntil det motsate er bevist? Bør ikke bevisbyrden ligge på den andre part - altså bevise at beskyldningene er korrekt?

Det mener jeg allerede er dokumentert gjennom rapport fra datatilsynet. Hvis du tenker om hun har handlet i strid med loven eller ikke er jeg enig med deg, men etter mitt syn er det en annen sak.

Inkonsekvent. Først antyder du at du kan endre mening dersom hun tilbakeviser beskyldningen.

Ja, jeg burde tatt med et forbehold her:

Jeg kan endre mening dersom det framkommer nye opplysninger som stiller saken i et annet lys.

Så langt har jeg jeg ikke sett noe til det, og jeg har heller ingen tro på at det vil skje.

Jeg har sagt det før - og mange andre i mellomtiden - la oss være varsomme med å trekke konklusjoner eller finne skyldige i en så komplisert sak som dette. I alle fall uten svært inngående kjennskap. Jeg synes Mouches inlegg nr. 451 litt lenger opp i tråden er bra i så måte.

Hva er så komplisert?

Mener du med dette å si at det kan være mulig ar hun ikke har lest de ansattes epost? For meg er dette saken kjerne, og jeg aner lite om de andre tingene.

Link to post
Share on other sites

...Hva er så komplisert?

Mener du med dette å si at det kan være mulig ar hun ikke har lest de ansattes epost? For meg er dette saken kjerne, og jeg aner lite om de andre tingene...

Greit - kjøper den. Ser nå at det for din del (ref. bl.a. Innlegg nr. 19 fra 25. juni i fjor - lang tråd dette ...) at du knytter din mistillit utelukkende til at epost har vært lest - og at det for deg spiller liten rolle om det er lovlig eller ikke - eller om leder har gjort det på eget initiativ, eller på initiativ fra styret. I så fall har du rett i at saken ikke er så komplisert for din del - epost har ubestridelig vært lest.

 

Det var bare det at tråden som helhet har gått både lenge og vidt (med mange argumenter i alle retninger), og i skogen overså jeg da beklageligvis din konkrete (og klare/enkle (se fotnote 1)) begrunnelse.

 

Ronald.

 

Fotnote-1: "Enkle" i denne forbindelse er positivt ment. Med det mener jeg altså at begrunnelsen både er tydelig, og at den er enkel å "måle".

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Satser på at det no vært ei skikkelig opprydning her. Så dalende oppslutning som det noo er om NSSR trur eg ikkje dei tør noko anna. Vi skal i hvert fall betale kontigenten til kystpatruljen med glede. Dei som jobbar på skøytene gjer ein fantastisk innsats. Føle meg mykje tryggare på sjøen med mine søte små ombord når eg veit at skulle det skje noko er ikkje hjelpa langt vekke!!!!! :flag:

Det finnes alltid noe å glede seg over!

Link to post
Share on other sites

NRK melder i kveld:

 

Dette er valgkomiteens innstilling:

President: Lars Hellandsjø, Sogn og Fjordane 38 år

Visepresident: Anne Breiby, Møre og Romsdal 50 år

Medlem Siv A. Namork, Rogaland 43 år

Medlem Arnfinn Ellingsen, Nordland 60 år

Medlem May Britt Manin, Troms 56 år

Medlem Einar Eidshaug, Trøndelag 55 år

 

Vara: Thomas Collin Archer, Østfold 53 år

Vara: Henning Oterhals, Trøndelag 52 år

Vara: Anne H. Gundersen, Nordland 56 år

 

Hellandsjø er fra Gulen og er i dag leder i det frivillige sjøredningskorpset i Gulen.

 

Innstillingen fra valgkomiteen er enstemmig.

 

 

Tillit

Hellandsjø sier det er en ære å bli spurt, men at ingenting er avgjort før valget i morgen.

 

- Det er hyggelig at de har tiltro til meg. Men ingenting er avgjort ennå. Det er innstilling i kveld, og valg i morgen, sier Hellandsjø til NRK.

 

Han sier at det er en stor jobb å bygge opp tilliten til selskapet igjen.

 

- Men jeg tror vi skal få selskapet på rett kjøl igjen.

Jeg har fått mange tillitserklæringer den siste tida. Jeg føler det som en ære og en liten plikt å ta tak i jobben, sier Hellandsjø til NRK.

 

Henry Indrebø (bildet i midten) er leder av Redningsselskapet i Sogn og Fjordane, og nominerte Hellandsjø til presidentjobben.

 

Hellandsjø er en betydelig bedriftseier i Gulen, og driver blant annet med betongproduksjon, steinbrudd og rederivirksomhet.

Link to post
Share on other sites

Hva er vitsen med å sitere hele forrige innlegg slik du gjør Bastard3000? Og etterpå ikke skrive et eneste ord etter siteringen? Du burde være klar over at du bryter forumets regler samtidig som du gjør det vanskeligere for oss lesere å holde tråden.

 

Likte du ikke informasjonen eller hva er det egentlig du mener?

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Ja, nå blir det spennende og se hva det nye styre får til.

Håper den nye generalsektretæten blir en person som har erfaring fra sjølivet og helst fra Redningsselskapet.

Det var forresten bra at det siste Stangeland gjorde i selskapet var å tilby Arild Bråthen ny jobb etter at han var urettsmessig avskjediget av MKS.

Kanskje er dette som nå har hendt begynnelsen til slutten på en periode hvor det har vært politisk ukorrekt å kritisere kvinnelige ledere.

De "politisk korrekte" har jo med styrke hevdet at kvinner er menn overlegne på alle områder.

Vi som har levd en stund og ikke er politisk hjernevasket, vet at dette ikke er tilfelle.

I den bransjen jeg jobber heter det at man ikke blir en god leder hvis man ikke har hatt cement på skoene. Og det stemmer bestandig.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Kansje gammalt nytt detta ? Står i lokalavisa idag ( Gjengangeren)så derfor jeg lurer men uannsett .Kjell Brevik forsetter som fungerende generalsekretær inntil en ny er ansatt. 5 av 13 landsrådsmedlemmer forlangte Breviks umiddelbare avgang ,begrunnelsen var at Brevik skulle være en brems for en ekstern gransking av selskapet , han har KUN 10.500 KRONER dagen i lønn . Sorry vis dette er gammelt nytt , men leste det i avisa nå .Pleier ikke være kjappest ute lokalavisa men ......

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Løfter denne tråden igjen - er ikke sikker på om det er helt rett tråd. Det har jo vært noen NSSR tråder de siste åra :rolleyes:

 

Men Riksadvokaten har henlagt den såkalte e-post saken mot NSSR. Dette leste jeg i et par notiser i avisene denne uka. Årsaken er at NSSR hadde en e-post instruks godkjent av de ansatte som gir NSSR rett adgang til også privat e-post på jobbens mail server.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Bruker denne tråden, siden den handler om NSSR...

 

I fjor betalte vi med glede medlemskapet i NSSR... (Fikk en faktura som forfallt 2/8-07)

 

Det datt inn en faktura på begynnelsen av året, med NSSR i logoen og et bilde av kongen.

Uten å studere denne nærmere, ble den betalt; Maddammen ("Regnskapsføfører´n"!!) :smash: trudde det var kontingent og betalte...

Siden hørte vi ikke mere, før det for et par dager siden datt en konvolutt med faktura, datert 2/4-08.... NUUuuhh ble "Regnskapsfører´n" mistenksom!!

(Sånn mistenksom som hu ALLTID blir hver gang det kommer en utenlands faktura det lukter båt av(!!!) Huttetu!)

"Fører´n" har system i sysakene, og grov fram allt om NSSR fra de siste 10(!!) år i sine permer.

Etter noen anklagene blikk (mot meg) begynte hun å fiin-lese sist ankomne NSSR-dokument; Og SÅÅåhh spratt lokket av: :boxing: :boxing:

:wflag::sweat::wflag:

 

NSSR har sendt oss en PURREFAKTURA!!! Og VI har aldri mottatt medlemskontingent krav inneværende år.

De har til og med utstyrt den med betalingsgebyr!! :puke: :puke:

 

Si meg, ØNSKER de ikke medlemmer lengre eller??

 

(For NSSR: Purrenota nr. 787033 blir IKKE betalt!)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om jeg ville hengt NSSR helt umiddelbart pga dette. Den første fakturaen dere har betalt er vel en sånn tiggerfaktura de sender ut - den havner i søpla sammen med avisreklamen hos oss.

 

Kanskje det er slik at den opprinnelige fakturaen for medlemskontingenten har forsvunnet i posten? slikt kan jo skje. Disse fakturaene skiller seg litt i og med at de har et medlemskort klistret fast til fakturaen - så de burde være gjenkjennelige.

Link to post
Share on other sites

Det koster deg en mail til regnskapsavdelingen å bli kvitt det gebryet. Gebryet er antakelig ca 55 kroner - og det er nedfelt i norsk lov at de har rett til å gjøre det. Jeg anser det som helt rimelig at man må dekke kostnadene for ikke å betale som avtalt - naturligvis under forutsetning av at man faktisk har fått første betalingsvarsel :smiley: Har man ikke fått det er det enkelt å løse

 

Så etter min mening er du prinsippiell på feil ting :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden jeg har beklaget meg mye over NSSR så synes jeg også at de skal ha ros for å;

 

Besvare min mail raskt.

 

Sende ny faktura som viser riktige registreringer og beløp som skal betales.

 

Jeg er faktisk sikker på at de som jobber med dette i NSSR ønsker å gjøre en god jobb, og jeg håper at dette er siste gang jeg beklager meg over dem for at vi trenger NSSR (eller tilsvarende tjeneste/r) er jeg helt sikker på!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...