Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Sorry! En liten skrivefeil fra min side. Har korrigert mitt innlegg nå :blush: . Men hovedpoenget mitt var vel en ekkel følelse av at vi har blitt brukt som "nyttige idioter" for å bidra til å bli kvitt en brysom ledelse som stiller spørsmål rundt hvordan ting blir gjort i NSSR. Er det noen andre også som sitter med denne følelsen???

Joda - jeg har forfektet mange ganger i denne tråden at denne saken antakelig har flere sider enn de vi ser i media, og ofte er det ikke slikt som vi har sett her kommer til overflaten helt uten grunn. Jeg mener til og med at enhver bedrift under gitte omstendigheter har rett til å lese de ansattes e-post. Og mine innlegg har nok også vakt visse reaksjoner hos noen som ikke er enig med meg i det. Som jeg ser det er det to alternativer i NSSR. Enten at man har ansatt en leder som er feil person på feil sted, eller så er det et behov for opprydding i organisasjonen. Det er også mulig at det er noe midt i mellom. Men jeg vet ikke hva som er rett.

 

Men uansett - redningsskøytene er for viktige for meg og oss alle til at jeg ikke støtter de med medlemsskap - dog er min tålmodighet satt på prøve, og det er bra det tas grep nå for å rydde opp

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

HER er selskapets egen versjon av noen momenter... Gir et litt annet bilde av de 75.000 til Talerås.

 

Sjøl synes jeg det er flott av vi gir uttrykk for vår mening om selskapet her på BP! Kommentarene leses sikkert av mange!.... At DET skulle forsterke støyen, tviler jeg på.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Som jeg ser det er det to alternativer. Enten at man har ansatt en leder som er splitter pine gal, eller så er det et behov for opprydding i organisasjonen.

Slik jeg ser det har man ansatt en leder som ikke klarte/hadde mulighet til å rydde opp i en allerede skakkjørt organisasjon. At MKS er "splitter pine gal" får stå for din egen regning. Jeg tror nok heller at hun rotet litt for mye i det allerede grumsete vannet, med det resulatat at det grumset som hadde lagt seg på bunnen ble virvlet opp igjen. Hvorvidt hun burde gjort det kan man jo diskutere, men jeg nekter å tro at det bare er EN syndebukk i NSSR.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

At MKS er "splitter pine gal" får stå for din egen regning.

Jeg ser at det jeg skrev kan misforstås når jeg ser ditt svar.

 

Jeg kjenner ikke saken i NSSR nok til at jeg vil uttale meg konkret om hva som er feil. Jeg poengterte de ulike alternativene man kan se som årsak til bråket som har vært. Jeg endret innlegget mitt til "feil person på feil sted" så blir det mer i tråd med det jeg mener

 

Jeg mener ikke at MKS er splitter pine gal. Men utifra hvordan media omtaler saken i sitt "enten/eller" lys kan man undre seg over hva de vil. Det er ganske interessant å lese både VG og Dabladet og se hvordan de har vinklet saken ulikt de siste dagene.

 

Jeg tror at NSSR fortsatt står foran visse organisatoriske utfordringer som de bør ta tak i

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen andre også som sitter med denne følelsen???

Etter ditt innlegg - ja. Det kan godt tenkes at heeelt i bunnen ligger noe som burde ha kommet frem, men som ble dekket over med all den støyen som oppsto.

 

Hvis det var godkjent bruk av firmakonto i Troms slik som denne bruken var, så kan det jo godt tenkes at det finnes andre varianter av konto-brukt også.

 

I denne saken finnes vel bare tapere....

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i huleste heite måtte da øk.ansvarlig da forlate sin post :crazy:

Tja si det. For meg virker det som om det var en lekkasje fra administrasjonen til media om noe styret hadde gjort. Dvs at administrasjonen brukte media bevisst for å skade styret og dermed NSSR. Det anses av en del som illojalt - også meg. Jeg hadde reagert svært sterkt på en slik adferd. Mulig det er grunn nok i seg til å måtte slutte, eller så var det den berømte dråpen som fikk begeret til å renne over Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

en lekkasje fra administrasjonen til media om noe styret hadde gjort

Eller kanskje informasjon fra administrasjonen til eierne om hva styret driver med.

Dessverre har jeg en nagende følelse av at det er mye grums som ikke er kommet i frem i lyset, og flere skjeletter som fremdeles har til gode å falle ut av skapene. En får håpe jeg tar feil. Jeg er viden kjent for å ta grundig feil.

 

Ellers så synes jeg at tiden er inne til å legge ned hele greia. Kanskje vi bør ta inn over oss at sikkerhet bør være et offentlig ansvar, og at dette må samordnes i en organisasjon.

Slå sammen redningselskapet, kystverket, losbåttjeneste, oljevern, redningshelikopter, kystradio, sertifisering av båter og førere og alt annet relevant sammen til en organisasjon a la USCG. Det må gi mye bedre utnyttelse av ressursene og bedre kontroll i norske farvann.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder en god del av de presseoppslag som linkes til her - også av meg - så blir jeg ikke kvitt følelsen at de sier mer om mediene og journalister enn om NSSR. Det begynte særlig med saken i Troms

Du er ikke alene om den følelsen Andreas. Og det er viktig at vi er obs på dette i alt media skriver. Media har sine egne interesser og oppfatninger - det er ikke en objektiv sannhet!
Link to post
Share on other sites

En fantastisk innsats fra strømpestrikkende utloddningsdamer.

Det var vel for et år eller to siden at det ble uttrykt fra redningsselskapet: (fritt etter hukommelsen) "Joda, det er hyggelig med bingo, og kakelotteri, men pengene det inndriver er så godt som ikke-eksisterende i den store sammenhengen." Kanskje ikke verdens lureste utspill? Selv om han kanskje har rett, la nå de trauste pensjonistene få leve i troen.

 

Enda friskere var det jo for noen måneder siden, da det visstnok ikke var så farlig at støtte til en ny båt ble trukket tilbake, fordi "de hadde så mange båter, og trengte egentlig ikke flere" :headbang:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Nå ser det ut til at det løsner litt for NSSR og at de endelig får et tak om denne saken. Lederen for et av de mange styrene (kanskje han er overstyrmann :wink: ) har fått aksept for en uhavhengig granskning hele organisasjonen, og det er PriceWaterhouseCoopers sin granskningsgruppe som skal gjøre arbeidet, under ledelse av en sorenskriver. Granskningsgruppen har kompetanse fra politi, etterforskning, økonomi, regnskap og IT. Høres veldig bra ut. Granskningen skal være ferdig før sommeren. Det ble sagt ganske så tydelig at det har vært intern motstand mot en slik granskning. Man kan jo undres hvorfor

 

Dette kommer fra et innsalg i Dagsrevyen i dag, der det også sterk fremkom at den operative virksomheten i selskapet - dvs skøytene - ikke har vært berørt av uroen.

 

Så en kommentar når det gjelder loddsalg og vaffelsteking: Ta en kikk i boka som heter Ona Fyr som Ingebrigt Steen Jensen skrev for et par år siden. Her står det om en adm dir og en advokat som stor på Bekkestua og solgte lodd til inntekt for Stabæk fotball. De fant da ut at de i snitt fikk inn ca 45 kroner pr time i loddsalg, mens de i normal arbeide kunne fakturerer flere tusen kroner pr time. Deres konklusjon var den samme som i NSSR - det finnes smartere måter å få inn mer penger på . Deres løsning var å få Stabæk inn på eiersiden av en del selskaper de startet, bla et reklamebyrå. Dette har tilført klubben millioner av kroner pr år

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det er PriceWaterhouseCoopers sin granskningsgruppe som skal gjøre arbeidet, under ledelse av en sorenskriver. Granskningsgruppen har kompetanse fra politi, etterforskning, økonomi, regnskap og IT. Høres veldig bra ut.

 

Høres veldig $$$$$ ut :rolleyes: De kunne heller engasjert Worse i krigshumør, til halve prisen, så skulle nok råttenskapen fått ben å gå på. :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Høres veldig $$$$$ ut :rolleyes: De kunne heller engasjert Worse i krigshumør, til halve prisen, så skulle nok råttenskapen fått ben å gå på. :lol:

Så var det to ting vi må huske på:

1. Organisasjonen skal ha et liv etter dette også

2. Troverdigheten til granskerne. Skjønner at Lottolappen ikke har gått inn, og at lyse tider gjør suget etter større båt gjør utslag i selv desperate tanker :wink:

Link to post
Share on other sites

Det blir vel ikke direkte billig å fø på Monica i to år heller, men ...

Det er med stor undring over manglende respekt for dugnadsånd og innsamlede midler jeg konstaterer at de har gitt Monica 2 årslønner + 2 års gratis bopel i Oslo til 15.000 kroner i måneden + gratis barnehageplass i 2 år. :headbang:

 

Hva er det underliggende motivet her??? :confused:

Bedre blir det ikke ved å leie inn en ny generalsekretær til 10.000,- kroner dagen for å rydde opp. I tillegg må man ha hjelp av et revisjonsfirma :confused:

 

Nå er det på tide at tide at styret og øverste ledelsen byttes ut, Redningsselskapet trenger en besluttsom sjøkaptein med økonomiutdannelse!

 

Hilsen en som ikke tør å la vær å være medlem i Redningsselskapet etter 2 havari.....

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Hva er det underliggende motivet her??? :confused:

Antakelig en totalvurerdering om at kostnadene i forbindelse med en arbeidsrettssak, negativ PR og at ledelsen må legge masse energi på en rettssak i stedet for å drive konstruktiv virksomhet

 

Ikke en uvanlig vurdering i slike situasjoner som har oppstått her.

Link to post
Share on other sites

Ti TMS:

Har brukt IBAS sjøl i jobbsammenheng. De er dyktige, og jeg tror vi kan være ganske sikre på at de har sitt på det tørre!

Når LEDELSEN i et firma ber om kopi av alle lag på en disk, blir DET gjordt. Uavhengig av hva som finnes på disken. DE har taushetsplikt anyway. Og det er neppe DERFRA lekkasjene har kommet!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...