Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Mulig jeg er sær men jeg synes ikke det er noen ønskesituasjon at myndighetene bruker millitæret mot egne innbyggere. Dette er jo faktisk tilfelle i dag hvor kystvakten kjører rundt i kanonbevæpnede båter for å beslaglegge krabbetinene til noen stakkars unger. Er noe groteskt over det der. At de i tillegg kjører svin med disse digre båtene innaskjærs gir jo ekstra goodwill hos meg.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: "Hun ble ropt opp med ropert, og ble gitt alternativene mellom $800 i bot eller å bli skutt - for hun var inne på ulovlig område for vannscootere - men det var lov å kjøre båt der."

Hm.. kanskje noe å tenke på for "snillist-Norge"? :-)

 

Mulig jeg er sær men jeg synes ikke det er noen ønskesituasjon at myndighetene bruker millitæret mot egne innbyggere. Dette er jo faktisk tilfelle i dag hvor kystvakten kjører rundt i kanonbevæpnede båter for å beslaglegge krabbetinene til noen stakkars unger. Er noe groteskt over det der. At de i tillegg kjører svin med disse digre båtene innaskjærs gir jo ekstra goodwill hos meg.

Jeg er helt enig med dere. Min tanke med å fortelle om min bekjentes historie var nettopp å gi perspektivet på å gi Kystvakta for mye oppgaver/myndighet. Den amerikanske kulturen er litt annerledes enn vår kultur her .
Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at sluttpakker nok er ganske mye mer vanlig enn folk tror - og det gis på alle ledernivåer i organisasjoner. Det er en enkel og ryddig måte å bli kvitt ledere som ikke fungerer i forhold til målsetningene til bedriften.

Det er tydeligvis ikke ALLTID det skjer like smertefritt. Sluttpakke på 5 mill, medfører at Agder Energi blir 2 milliarder mindre verdt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er sær men jeg synes ikke det er noen ønskesituasjon at myndighetene bruker millitæret mot egne innbyggere. Dette er jo faktisk tilfelle i dag hvor kystvakten kjører rundt i kanonbevæpnede båter for å beslaglegge krabbetinene til noen stakkars unger. Er noe groteskt over det der. At de i tillegg kjører svin med disse digre båtene innaskjærs gir jo ekstra goodwill hos meg.

Far min kaller dei for K/V TEINETYV :lol::lol:

Det finnes alltid noe å glede seg over!

Link to post
Share on other sites

Kast alle i styret og start opp med blanke ark .Sikkert ikke hørt alt enda , kommer sikkert flere usmakelig ting fram . På tide med en sikkelig opprydding trur jeg da .Gutte klubben grei har vel driti seg ut nok nå .

Beklager vis jeg har missforstått noe her , men men ...........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ti TMS:

Har brukt IBAS sjøl i jobbsammenheng. De er dyktige, og jeg tror vi kan være ganske sikre på at de har sitt på det tørre!

Når LEDELSEN i et firma ber om kopi av alle lag på en disk, blir DET gjordt. Uavhengig av hva som finnes på disken. DE har taushetsplikt anyway. Og det er neppe DERFRA lekkasjene har kommet!

Hei Marwin, jeg er også overbevist om at IBAS har sitt på det tørre jurdisk og at de er svært dyktige. La oss håpe, for IBAS omdømme sin skyld, at de ikke tar oppdrag på å gjenopprette medarbeideres postkasser uten å være sikker på at den aktuelle medarbeider har samtykket. Et minimumskrav fra IBAS og it-personell side, bør være:

 

1) Medarbeiderens samtykke for gjenoppretting/innsyn i mailboxen foreligger

 

eller, dersom det er mistanke om illojalitet, kriminalitet

 

2) Dokumentasjon på at styret har godkjent oppdraget, slik at "paranoide eller psykopatiske" ledere ikke har fritt frem

TMS

Link to post
Share on other sites

Har vært mye rart i med dette styret nå, selv om Solås gjorde noe uriktig med og lese e-post osv. så tror jeg det kom noe godt ut av det likevel.

Nemlig og få ryddet ut ukulturen i NSSR.

Hvor lenge har denne ukulturen foregått, og ikke minst hva har det forsvunnet av penger på disse årene?

 

Jeg forsvarer ikke Solås, men tror det kommer noe godt ut av det likevel.

Link to post
Share on other sites

Mye prat om IBAS og disker, men i dag kommer det jo frem at SIM-kortet til en av medarbeiderene ble sendt IBAS med tanke på å gjenopprette tekstmeldinger samt å se hvem vedkommende hadde ringt til. Simkortgransking referert i VG

 

MKS benekter dette, men kilder i IT-avdelingen bekrefter opplysningene som denne medarbeideren kom med. Kanskje IBAS kan bekrefte eller avkrefte?

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Har vært mye rart i med dette styret nå, selv om Solås gjorde noe uriktig med og lese e-post osv. så tror jeg det kom noe godt ut av det likevel.

Nemlig og få ryddet ut ukulturen i NSSR.

Enig i det, og så får vi bare håpe at det neste styret tør å ta de grep som er nødvendige for å sluttføre dette arbeidet. Det verste som kan skje nå er at man får en ledelse som fjerner fokuset fra denne ukulturen. Her må alle fakta på bordet, slik at man får et solid grunnlag til å bygge opp tilliten igjen!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Enig i det, og så får vi bare håpe at det neste styret tør å ta de grep som er nødvendige for å sluttføre dette arbeidet. Det verste som kan skje nå er at man får en ledelse som fjerner fokuset fra denne ukulturen. Her må alle fakta på bordet, slik at man får et solid grunnlag til å bygge opp tilliten igjen!

Og hva går denne ukulturen som alle snakker om ut på?
Link to post
Share on other sites

Som jeg skrev tidligere så tror jeg nå også at det ligger noe mer i bunnen enn en knipe toplederne som oppfører seg 'upassende'.

 

Kontobruk i Nordnorge var jo riktignok akseptert, dog noe uvanlig, rekvirering av redningsskøyta til bruk før/etter festen, som ble nevnt her, er en annen sak.

 

Begge disse sakene alene er for meg ikke nok til å bli skeptisk - frynsegoder finnes overalt - men i SAMMENHENG gjør det at jeg håper PWC graver veldig dypt.

Link to post
Share on other sites

:headbang: Ønsker de å gå på en ny smell !!!! Det vurderes å ansette tidligere firskeriminister som ? Jeg håper det er som julenisse for anledningen. Med tvilsom bakgrund vedr. disposisjon (elller mangel på sådann) av egen kvote / båt! Eierskap i fartøy tatt for fiskejuks, etc etc.

Nei få noen uten slips og med slitte handbakker til rors.

Hilsen Kaptein.

Link to post
Share on other sites

:headbang: Ønsker de å gå på en ny smell !!!! Det vurderes å ansette tidligere firskeriminister som ? Jeg håper det er som julenisse for anledningen. Med tvilsom bakgrund vedr. disposisjon (elller mangel på sådann) av egen kvote / båt! Eierskap i fartøy tatt for fiskejuks, etc etc.

Nei få noen uten slips og med slitte handbakker til rors.

Hilsen Kaptein.

Ludvigsen har vel ikke vært tenkt ansatt som gen sekr men valgt som president. Men nå har han trekt seg
Link to post
Share on other sites

Ingenting forundrer meg lenger.

Ordet sunn fornuft eksisterer snart ikke lenger.

Jeg blir ikke noe forundret om jentene i regjeringa synes synd på Monica og ansetter henne i ei feit stilling betalt av våre skattepenger.

Jeg blir heller ikke forundret om det nye styret vil bestå av tidligere politikere eller byråkrater.

Inntil nytt styre og Generalsekretær er ansatt og vist hva de duger til, vil ikke jeg bruke ei krone på selskapet.

Ja, den som lever får se.

Link to post
Share on other sites

Ingenting forundrer meg lenger.

Ordet sunn fornuft eksisterer snart ikke lenger.

Jeg blir ikke noe forundret om jentene i regjeringa synes synd på Monica og ansetter henne i ei feit stilling betalt av våre skattepenger.

Jeg blir heller ikke forundret om det nye styret vil bestå av tidligere politikere eller byråkrater.

Inntil nytt styre og Generalsekretær er ansatt og vist hva de duger til, vil ikke jeg bruke ei krone på selskapet.

Ja, den som lever får se.

Og du ville heller ikke tatt kontakt med dem hvis du var i behov av hjelp eller i direkte nød/fare?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

:confused:

Har man tatt et slikt klart standpunkt, så man man også ta konsekvensene.

Hvis jeg kommer i alvorlig havsnød, så blir det å kontakte kystradiostasjon via VHF radio.

Hvem de vil sende for å yte hjelp blir neppe mitt valg.

Hvis de sender en båt fra Redningsselskapet for å redde meg, vil jeg neppe lenke meg fast til båten min.

Forøvrig yter jeg nok en betydelig skjerv allikevel via en betydelig skatt som jeg og de fleste andre betaler.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig yter jeg nok en betydelig skjerv allikevel via en betydelig skatt som jeg og de fleste andre betaler.

Hva denne betydelige skjerven er, hadde vært interessant å få spesifisert...................

Selskapet får 50 mill. i direkte støtte i år og det blir jo et betydelig beløp :lol: Regner vi en mill. skatteytere så blir det jo hele kr. 50,- pr. skatteyter.

Tross alt er selskapet en betydelig bidrag yter m.h.t. det å kunne bo og brødfø seg langs kysten. Dette må vi ikke tape av syne når vi som er fritidsbåbrukere sitter her å syter i vår svært velforsynte andedam.

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å ønske alle her på baatplassen et godt nyttår og deretter en fantastisk båtsesong i 2006. :fireworks1:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...