Bjørn Løvjomås Svart 18.Juni.2017 Del på Facebook Svart 18.Juni.2017 Fine bilder Tom. Takk for sist. Trivelig å treffe dere igjen. Jeg fikk ommøblert litt ombord på tur hjem. Mesteparten av tiden måtte jeg gå med mellom 11 og 22 knop. Så det var godt å se at dere måtte gi på litt og. ?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 ? kjekt at dere har startet turen! Ser frem til å bli kjent i nytt farvann. -nå må dere sjekke opp andre lands droneregelverk da, så den ikke blir skutt ned ? Sitér dette innlegget Link to post
Astridhj Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 God tur. Gleder meg til å følge dere denne sommeren også :) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Du har en egen evne til å velge spennende turmål! Gleder meg til fine bilder og rapporter og nok en sjanse til å drømme meg litt bort! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gew77 Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 @Tom Rør God tur! Gleder meg til å følge dere videre! Ikke meningen å kuppe årets reisebrev, men lurer på en ting. Var det Ulvan du brukte til å frakte båten til Bodø i fjor. Hva måtte du ut med for frakten? Og tror du de kan løfte min TS 44 på ca 16t? mvh Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Key Freak Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Erikda skrev On 17.6.2017 at 1.24: Dette følger vi! Må bare passe på at Mon Bijou ikke forsinker togtrafikken!! Det blir spennende å være med dere nedover! 9 uker med togkaos på Østlandet der, altså! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Gew77 skrev for 14 timer siden: @Tom Rør God tur! Gleder meg til å følge dere videre! Ikke meningen å kuppe årets reisebrev, men lurer på en ting. Var det Ulvan du brukte til å frakte båten til Bodø i fjor. Hva måtte du ut med for frakten? Og tror du de kan løfte min TS 44 på ca 16t? mvh Geir Emil Brukte Ulvan, og det er nok ikke mer enn et tonn mer enn "Mon Bijou" så det tipper jeg går bra? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Vi gikk litt sydover fra Kungshamn i dag, da vi ble anbefalt det av Svensk som bor i byen. Det var greit føre helt til vi la oss ut omtrent ved Kjærringøen. Da vi kom fram lå Flid og ventet på oss. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Det var lurt å gå over i går, da det blåser godt her nå. Det blir bryggeseilas i dag, men vi drar videre i morgen, da værmeldingen ser bedre ut da. Vindfullt på Læsø Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2017 Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Det er faktisk ganske gøy når en skjønner at en har gjort en riktig vurdering. Klokt valg du gjorde i går. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 20.Juni.2017 Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Tenk hvilken forskjell en liten bokstav gjør; "Jeg liker vin" - "Jeg liker IKKE vind" Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.Juni.2017 Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Vi smakte på de "grønne" og litt god mat på Carlsens hotell i går. I dag blir det krabbeklør til lunch. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Læsø er ikke det værste stedet å vente på været :-) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 20.Juni.2017 Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 (redigert) Glöm inte att köpa hummer! Bon Voyage! Redigert 20.Juni.2017 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 Hei Dere har planlagt tur opp og ned og i mente, og har sikkert mye som skal sjekkes ut, men.. Nevnte det når vi møttes på Sætre - skal dere innom Anne Franks hus (anbefales) så lønner det seg å bestille billetter på forhånd til ett gitt klokkeslett, ellers så kan dere fort havne i kø på 1 til 2 timer. Vi oppdaget siste kvelden i fjord en spesiell kaffe/restaurant som ligger langs vann (gjør jo alle der nede) den var veldig spess, og hadde bra mat, og er vel verdt ett besøk. http://www.meneernieges.nl/ Ligger en liten kilometer fra Centralstasjonen, og er lett å finne. Kona bestilt noe så enkelt som Oliven - stod på menyen - og det fikk hun servert i den hermetiske boksen de lå i, halvveis åpnet, og med ei lita skje ved siden av :-) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 (redigert) Skal legge det på minnet Benji? Vi gikk i dag fra Læsø til Grenaa i godt vær Apeloftstur hele veien på ca 58 nm. Vi gikk litt lenger enn planlagt, så det blir litt kortere strekk i morgen. Det er meldt litt regn og torden i natt, så jeg dekket til oppe sånn i tilfelle. Legger ved noen bilder uten tekst :-) Redigert 21.Juni.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 Lang tur fra Vesterø til Grenå i dag, men dere var heldige med været. Takk for hyggelig selskap og god tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 Kattegat-akvariet skulle være et besøg værd. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 22.Juni.2017 Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 Riktig god tur! Følger med videre ? Ps. 21 knop er vanlig marsj for dere? Må få spørre, kan ikke se at forbruksdelen er åpnet (betalt for) i EVC hos oss. Virker som 23 gjør at hekksjø blir minimal, men aner ikke hva det har å si på forbruket enda. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 oberst1 skrev for 9 timer siden: Riktig god tur! Følger med videre ? Ps. 21 knop er vanlig marsj for dere? Må få spørre, kan ikke se at forbruksdelen er åpnet (betalt for) i EVC hos oss. Virker som 23 gjør at hekksjø blir minimal, men aner ikke hva det har å si på forbruket enda. Marsjer på mellom 21 og 23. Ser heller ikke forbruket. Sitter med samme følelsen som deg når det gjelder hekksjø. Flott tur og flotte skildinger dere har. Ser meget bra ut?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 Gikk fra Grenaa til Mårup på Samsø i lett regn. Det er meldt skybrudd i natt, så det blir nok lysbildeshow på oss :-) Pga ustabilt vær ble det ikke noe utforsking av øya, men det kommer flere sjanser. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2017 Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 http://www.skoven-i-skolen.dk/content/spis-strandkål Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 MajorAndy skrev for 1 time siden: http://www.skoven-i-skolen.dk/content/spis-strandkål Mente jeg hadde sett det et sted ja:-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 23.Juni.2017 Del på Facebook Svart 23.Juni.2017 (redigert) oberst1 skrev for 22 timer siden: Riktig god tur! Følger med videre ? Ps. 21 knop er vanlig marsj for dere? Må få spørre, kan ikke se at forbruksdelen er åpnet (betalt for) i EVC hos oss. Virker som 23 gjør at hekksjø blir minimal, men aner ikke hva det har å si på forbruket enda. Dere må ALDRI koble til den forbruks-delen. Jeg har det og "Onkel Skrue" sitter kontinuerlig å skuler på den Redigert 23.Juni.2017 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2017 Del på Facebook Svart 23.Juni.2017 Gjentar meg selv .. nesten til det kjedsommelige. Liter pr time ombord. Da er ferieturen til Tom og fruen særdeles økonomisk. ? trenger ikke vite hva de bruker på flatt jern de grønne skjønne. Bare de bruker dieselen effektivt. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.