Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Gew77 skrev for 14 timer siden:

@Tom Rør God tur! Gleder meg til å følge dere videre!

Ikke meningen å kuppe årets reisebrev, men lurer på en ting. Var det Ulvan du brukte til å frakte båten til Bodø i fjor. Hva måtte du ut med for frakten? Og tror du de kan løfte min TS 44 på ca 16t?

mvh

Geir Emil

Brukte Ulvan, og det er nok ikke mer enn et tonn mer enn "Mon Bijou" så

det tipper jeg går bra?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Dere har planlagt tur opp og ned og i mente, og har sikkert mye som skal sjekkes ut, men..

Nevnte det når vi møttes på Sætre - skal dere innom Anne Franks hus (anbefales) så lønner det seg å bestille billetter på forhånd til ett gitt klokkeslett, ellers så kan dere fort havne i kø på 1 til 2 timer.

 

Vi oppdaget siste kvelden i fjord en spesiell kaffe/restaurant som ligger langs vann (gjør jo alle der nede) den var veldig spess, og hadde bra mat, og er vel verdt ett besøk.

http://www.meneernieges.nl/ Ligger en liten kilometer fra Centralstasjonen, og er lett å finne.

 

Kona bestilt noe så enkelt som Oliven - stod på menyen - og det fikk hun servert i den hermetiske boksen de lå i, halvveis åpnet, og med ei lita skje ved siden av :-)

Link to post
Share on other sites

Skal legge det på minnet Benji?

Vi gikk i dag fra Læsø til Grenaa i godt vær

Apeloftstur hele veien på ca 58 nm.

Vi gikk litt lenger enn planlagt, så det blir litt kortere strekk i morgen. Det er meldt litt regn og torden i natt, så jeg dekket til oppe sånn i tilfelle.

Legger ved noen bilder uten tekst :-)

 

IMG_4801.JPG

IMG_4806.JPG

IMG_4813.JPG

IMG_4816.JPG

IMG_4811.JPG

IMG_4812.JPG

IMG_0432.JPG

IMG_4805.JPG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

oberst1 skrev for 9 timer siden:

Riktig god tur! Følger med videre ?

Ps. 21 knop er vanlig marsj for dere? Må få spørre, kan ikke se at forbruksdelen er åpnet (betalt for) i EVC hos oss. Virker som 23 gjør at hekksjø blir minimal, men aner ikke hva det har å si på forbruket enda. 

Marsjer på mellom 21 og 23. Ser heller ikke forbruket. Sitter med samme følelsen som deg når det gjelder hekksjø. Flott tur og flotte skildinger dere har. Ser meget bra ut??

Link to post
Share on other sites

oberst1 skrev for 22 timer siden:

Riktig god tur! Følger med videre ?

Ps. 21 knop er vanlig marsj for dere? Må få spørre, kan ikke se at forbruksdelen er åpnet (betalt for) i EVC hos oss. Virker som 23 gjør at hekksjø blir minimal, men aner ikke hva det har å si på forbruket enda. 

 

Dere må ALDRI koble til den forbruks-delen. Jeg har det og "Onkel Skrue" sitter kontinuerlig å skuler på den :giggle:

Redigert av VannTro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gjentar meg selv .. nesten til det kjedsommelige.  Liter pr time ombord.  Da er ferieturen til Tom og fruen særdeles økonomisk. ? trenger ikke vite hva de bruker på flatt jern de grønne skjønne. Bare de bruker dieselen effektivt. ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...