Bonus Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Her er Mon Mijou på vei inn i slusene i Kiel. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Nice! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 (redigert) Vi sto opp grytidlig for å komme inn i slusen, men måtte ligge utafor i nesten to timer før vi slapp inn. Nyttefartøy går selvsagt først. Det som er nytt for meg, er at det nå er gratis. De kunne ikke tvinge folk opp rustne glatte leidere for å betale, så de dropper like godt å ta betalt. Gevinst for oss der altså :-) Vi hadde en varm og fin dag i sola, og vi ligger nå i Rendsburg. Det er en "Yachtclub", og vi betalte 14,50 Euro med strøm. Tok en tur inn i byen før regnet kom, så vi fikk litt trim og litt å ta bilder av. Redigert 28.Juni.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Her ble det mye doble bilder og styr, men det får ikke hjelpe :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Og en Nordhavn 43 også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 VannTro skrev 3 minutes ago: Og en Nordhavn 43 også Ja det var et godt møte ? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Morsomt med masse bilder ? Har aldri vært nedover der, men kanal og sluse fikk ny betydning ? Er det mye å tenke på ved grensepassering etc? Språkproblemer? Kan ikke et kvekk tysk jeg ihvertfall ? God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 oberst1 skrev 27 minutes ago: Morsomt med masse bilder ? Har aldri vært nedover der, men kanal og sluse fikk ny betydning ? Er det mye å tenke på ved grensepassering etc? Språkproblemer? Kan ikke et kvekk tysk jeg ihvertfall ? God tur videre! Litt mere voksne sluser her ja:-) Har ikke fått noe spørsmål av noen vedr. grensepassering eller lignende. Vi har med pass til oss og bikkja, samt nasjonalitetsbevis på båten. Det er også viktig å ha med bekreftelse fra forsikringsselskapet at man er godt "assurert" som Bør Børson ville sagt. Jeg tok sløyd istedenfor tysk på skolen, så jeg kan ikke en døyt jeg heller. Man kommer langt med en åpen hånd med penger, så kan dem ta det dem skal ha, og alle er fornøyde. Havneleiene er heller ikke noe å frykte, for de er rimelige ser det ut som. Det er bare å hoppe i det? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Billig i Tyskland, selv ville jeg valgt Elbe-Lübeck-kanalen fremfor Kiel. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Helt suverent å få være med på tur! Spennende å følge med og veldig fine bilder som vanlig! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Flid Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Kan det være Mon Bijou som lander i Cuxhafen... Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Ser ju inte ut att vara 'Nordsjöväder' precis... Hoppas att Ni får God Tur vidare! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Vi gikk fra Rendsburg klokka 09.30, og fikk åpnet broa inn til City Marina Cuxhaven klokka 18.00, så det ble en lang og fin dag på "sjøen". vi har egentlig en plan om å gå til Helgoland, for å dele opp turen til Norderney. Det er meldt en del vind de neste dagene, så det er mulig vi må ligge her å vente litt før vi kan begi oss ut i Tyskebukten. Det ble noen bilder fra dagens tur også. Denne koster 1,67; + pant 1/2 liter Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 (redigert) Tom Rør skrev for 5 timer siden: vi har egentlig en plan om å gå til Helgoland......... Dere bør absolutt gå innom Helgoland....... men sjekk værmeldingen ....ikke sterk SV + utgående tidevann.... vi hadde ett par fantastiske dager på Helgoland...innen vi vendte o seilte utsiden Danmark hjem (Helgoland har egen flagg, sjekk Gunga Din, grønn,rød,hvit......fås kjøpt i Cuxhaven) https://no.wikipedia.org/wiki/Helgoland Redigert 30.Juni.2017 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 (redigert) Moderator; fjern alle bilder utenom den første + dette inlegget........blev noe feil her Redigert 30.Juni.2017 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
oberst1 Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Virker som en annerledes båtferie ja, spennende :) Håper dere får vist oss Helgoland Ps. Veldig irriterende at selv om rediger innlegget og fjerner bildene...dukker de fortsatt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 (redigert) Sto opp før 08.00, da naboen i havna sa at havnevakta kommer rundt ved 8-9 tiden. Klokka er 09.25, og han har ikke kommet enda. Jeg skjønner egentlig det, da det regner og blåser . Selv her inne i innerste havna blåser det litt.Må ha et kort for å få,strøm, men naboen sa at vi kunne låne strøm fra kortet hans hvis vi trengte. Det var en hyggelig gest. Tisevannsforskjellen her er rimelig stor. Jeg fikk litt "Nordnorgeassosiasjoner" :-) Redigert 30.Juni.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Hva ligger tidevannsforksjellene på? Mangler ikke på sjømannskap etter disse turene deres nå! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Jeg glemte å spørre Hafenmeister i dag tidlig, men kommer tilbake til det. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Erikda skrev for 2 timer siden: Hva ligger tidevannsforksjellene på? Mangler ikke på sjømannskap etter disse turene deres nå! Mangler mye, men med en god dose fornuft og ydmykhet går det som regel bra. Det å holde seg unna leden i Elben f.eks. Vi så ingen båter som vimset rundt i leden, og ingen gikk på skrå over. De er nok rimelig disiplinerte her nede. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Är nog klokt, för WSP (Wasserschutzpolizei) har hundratals polisbåtar som är beredda till utryckning och dom brukar inte vara långt borta... När det gäller vissa ordningsfrågor som t ex 'ankarklot' och signal för segelbåt som går med både segel och motor så har jeg en känsla att dom är mer noggranna än vi är vana vid. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Tidevannet ligger på 3,5-4 m runt Cuxhaven, om jeg ikke husker helt feil.. Sjekk kartet hvis du går utenfor leder, der er en del naturreservat, der det er 'verboten' å gå....... Pass på å se litt rundt i Cuxhaven, ganske interessant å se sluseporter oppe på tørre land.....her er man forberedt på den værste stormen. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Muren inn mot byen. Byen ligger lavt, så jeg skjønner hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Fikk beskjed om at det blir Holland på meg neste uke.. Så da sees vi kanskje.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden: Fikk beskjed om at det blir Holland på meg neste uke.. Så da sees vi kanskje.. Det hadde vært hyggelig :-) Hvor i Holland? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.