Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Det er nok V-gear han mener. Da står maskinene "bak fram" (snudd 180 grader) og gearet er vinklet slik at man kan bruke strake aksler. 

Har det slik på min båt, og det fungerer smertefritt. Med vispene på braketter, blir nok regningen høy med landkjenning uansett, så hold deg på dypt vann:yesnod:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

@Okkaby + @Amfea: Takk for svar ble forvirret av at det ble kalt drev men det høres ut som de akslene som er beskrevet i boka altså de som går omvendt og det er jo ikke drev og tilhørende "dævvings problematikk". Man har jo forsikring mot å gå på grunn + det er ikke så stor fare med "mitt bruk" i hvert fall til jeg kommer på ideen om å bruke en sommerferie på å "seile" oppover langs kysten i Norge og prøve "nye fiskefarvann".

https://www.indiamart.com/proddetail/caterpillar-engine-3208-23208977312.html motor ser dessverre med 440 HK også til å være en variasjon av 3208 modellen. Det ville jo forklart prisen siden selve båten ser jo godt i vare tatt ut. Men det er motorn og ikke båten som skal være topp for at man skal ha minst mulig "dævving og reparasjoner". Det finnes også en Fairline 43/45 til lignende pris men der er det jo rett frem at det er 3208 modellen.

Så foreløpig er Fairline i Drøbak til 1,19 "billigst" av lignende båter uten en "tikkende bombe" motor med mindre dette viser seg å være en annen Caterpillar modell likevel. Dog er det 290 000 for dyrt for den i Drøbak med tanke på ingen overhaling av motorer, ingen nye drivstofftanker og intet annet nytt tilbehør til drivverk. Altså om den Princess 45 og den Fairline 43/46 begge kosta 895 000 så ville den Princess være førstevalget med den dokumentasjon på vedlikehold så det er ikke "kun 290 000 dyrere" fordi det er ikke det samme som selges (er også uheldig crewcabin i Fairlinen som Princess ikke har).

PS. For øvrig så har jeg også tenkt ideen hva med å finne en båt med dævva motorer og putte inn brukte som her var det 2 stykk til 300 000: https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=349236369  de hadde sikkert gjort jobben i en Princess 55 ol. men må vel spørre mekaniker om hvor mye jobb det er og hva som må leies av tyngre utstyr osv. hvis man skulle putta noe sånt i en båt.

Link to post
Share on other sites

Den har såkalt vgir som gir et meget romslig motorrom Den Raffaellien er nok i sin tid importert av Stavanger Marinesenter om jeg ikke husker feil Prisen virker meget rimelig etter min mening kontra en 1988 Princess 45 

Link to post
Share on other sites

@ohio Men du vet ikke om det er den "dårlig beryktede" Caterpillar 3208 med turbo motorn?

Poenget var da at Princess 45 hadde Volvo Penta 71B motorer som var overhalt i 2019 (med regninger på vanvittige summer fra Kristiansand Båt og Motor), nye akslinger med tilbehør, overhalte gir og splitter nye drivstoff og vanntanker med regninger. Så dette kan ikke sammenlignes motormessig uansett, men Princess 45 var jo ett ekstremt kupp det er jo motorn som er verdien derfor ble den jo øyeblikkelig solgt.

Denne båten er spennende dersom det er en annen modell motor enn Caterpillar 3208 og erfarne folk har hørt at det er bra. Dersom det er denne "dårlig rykte motorn" så vil man jo ikke ha det uansett av 2 årsaker: 1. Ryktene kan jo være korrekt og erfarne personer som @sap_2000 mener de er korrekt. 2. Selv om de ikke skal være korrekt og man ikke får komplett motorhavari så vil jo man få salgsproblemer og stort tap når motor har dårlig rykte.

For øvrig er det jo en fullstendig som for meg ukjent båt så den burde jo være rimeligere noe den også er med tanke på 1996 modell av "skorpen" i forhold til eldre Princess og Fairline som er mer kjente. Men det er jo ikke "skorpen" som er verdien men motorn og drivverket. Båten skal ha gode skroggjennomføringer og ikke lekke eller ha skrogskader er det viktige.

PS. Megler i Stavanger har klart å selge en Princess 45 med Caterpillar 3208, men meglern er jo erfaren selger og det er ikke sikkert alle folk som vil ha båt leser båtforum med meninger om diverse motorer. Men når man har lest forumet så vil man ikke ha noe i båten som heter Caterpillar 3208 med turbo.

Link to post
Share on other sites

@Boatmad Dessverre endte ikke med båt forrige lørdag, og når jeg ser på tråden til @kdtran hvor samme type motorer med tilbehør ble fikset. Så er det ekstra leit å ikke fått kjøpt ferdigfiksa motorer for 2,3 mill i 2019 + akslinger + gir + nye drivstoff og vanntanker til prisen av 895 000.

Jeg får trøste meg med at jeg forstod verdien av dette og det var bare foreldra som måtte ta "ett teaterstykke" på 20 min som kosta at noen andre fikk kjøpt den.

Men får vel håpe å finne noe med god tilstand på motorne, denne 1996 båten hadde vært fin om det bare ikke var Caterpillar 3208 i den. Men finner vel ut av i morgen hva modellen er siden eiern skulle sjekke. Om det er noe annet så får vel spørre forumet om det er noe bedre Caterpillar modell. Men motor burde helst være VolvoPenta, MAN eller MTU.

Tapt Princess 45 i Horten er tapt, det må jo komme noe fint priset til sen sommer / tidlig høst om ingenting kommer med riktig pris i sesongen (siden det er jo høyere håp hos selgere om å finne noen som lar seg "sjarmere av havet" og punger ut bare for å ha båt her og nå imens sommern enda varer).

Link to post
Share on other sites

Hvorfor er det så viktig at motorer er overhalte? Når motorer er overhalte slike summer kan det like gjerne fortelle at de har fått elendig vedlikehold som tvunget frem overhaling. Det finnes nok av båtfolk som har penger, men ikke peiling på båt i det hele tatt. De har gjerne aldri åpnet motorromsluken engang... Å hvilken garanti gir det at motorer er overhalte i 2019, for 5år siden. En motor kan havarere når du runder første holme uansett. Se etter en båt som har blitt tatt vare på og fått godt vedlikehold.

 

Å det med at du vet riktig utsalgspris på båtene må legge fra deg, for da kommer du aldri til å få deg båt.

Link to post
Share on other sites

_Bliss_ skrev 7 minutter siden:

 

 

Å det med at du vet riktig utsalgspris på båtene må legge fra deg, for da kommer du aldri til å få deg båt.

jeg tipper han aldri får seg båt. Hele greia virker, som en bløff.:ghost:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

@_Bliss_ Det er jo viktig fordi det betyr at de var i god stand i 2019 og det har gått 5 år og ikke 30 år siden noen har gjort noe med motorn. Ellers var det jo andre ting også som gir, aksler, drivstofftanker osv.

Elending vedlikehold var det vel før i tida siden overhalingen ble jo gjort for såpass mye at noen i 2019 sikkert mente å bruke båten for evig og alltid. Ellers så har jo den som kjøpte så raskt rukket å undersøke båten med mekaniker og fant den vel å være i utrolig bra motor og drivverkmessig stand ellers så hadde ikke vedkommende bladd opp penga øyeblikkelig noe jeg også forsøkte å gjøre.

@Faxen Du har vel ikke fått med deg at jeg har hatt båt allerede i løpet av denne tråden. Sist lørdag har jeg nesten kjøpt båt det var vel 20 minutter ifra å ha kjøpt den. Så båt blir det uansett før eller senere. Men når båten koster 10x eller 15x prisen på Alicraft så tar det vel lenger tid. Og selv den gangen da tok det 3 måneder med "billig båt" hvor det er mye mer å velge mellom.


PS. Båten i Stavanger er med CAT 3208 med turbo motorer siden annonsen ble oppdatert i dag. Så da blir det som øvrige båter med denne motormodellen ikke aktuelt. @sap_2000 har jo forklart det tydelig samt øvrige erfarne folk at denne motoren bør man ikke ha. Da hadde jeg heller "overbetalt" for båten med VP i Drøbak enn kjøpt noe med CAT 3208 etter hva forumet har skrevet om den motorn, dersom jeg måtte ha noe her og nå. 

Jeg forstår det er for lite action i den tråden for noen folk, men jeg kommer ikke til å kjøpe en havarimotor som forumets erfarne advarer mot, eller betale 295 000 ekstra for en båt med dårligere drivverk enn den som ble solgt til 895 000. Kun for at det skal bli mer action, det hadde jo også vært "spennede" for leserne om en CAT 3208 totalhavarerte men ikke like spennende for meg som måtte betalt for bytte til nye motorer. 

Link to post
Share on other sites

At noe var bra for 5år siden hadde ihvertfall ikke gitt meg noen garanti. 

 

Jeg trenger ikke noe action og har ikke noe behov for at du skal kjøpe båt. Det kan være en lang prossess og utvalget kan være lite sammenlignet med f.eks bil. Vil bare råde til å legge vekk forholdet du har til siste pris og rabbatt osv. Det virker bare usmakelig. Kan bare si at jeg hadde ikke vært positiv til å selge båt til deg og det tror jeg ikke jeg er alene om. Grunnlaget du buker for å sammenlige de forskjellige båtene virker også merkverdige..

Uansett lykke til i jakten😊Men å finne båt som er overhalt  for millioner og med flere hundre tusen i rabbatt blir nol vrient.

Som med de andre innleggene i tråden er det bare ment som råd.

Link to post
Share on other sites

@_Bliss_ Nei det er absolutt ingen garanti på tilstand derfor trenger man jo mekaniker. Men sjansen er stor når noen ting er også splitter nye som aksler og drivstofftanker osv. er jo heldig mest sannsynlig den som fikk kjøpt kuppet.

Det med action var ment til @Faxen da han som noen andre før i tråden betvilte om det blir noe båt i det hele tatt. Vanligvis skriver noen folk slik når de mener det blir kjedelig å lese.

Takker for råd, prøver jo å følge dem også. Ville betale faktisk full sum for Princess 45 siden prisen var riktig med tanke på alle fakturaer og regninger fra verksted (dersom noen gjør ting selv eller med privat mekaniker så er det jo fint om de dokumenterer dette slik @Chilli Solbris gjør i tråden sin, og de behøver jo ikke å publisere det men bildemappe for båt som ikke har regninger er jo fint). For hvis det kommer en båt til salgs hvor eier påstår alt er gjort men han eller hans mekaniker gjorde det selv så det finnes ingen kvitteringer, bilder osv. osv. så har man jo bare eierns ord på noe som selges som det er. Når jeg hadde Alicraft så postet jeg jo her alt som ble gjort med den så jeg kunne legge link til tråden for eventuelle kjøpere (den ble jo solgt på en uke også fordi jeg liker ikke å prise meg som selger slik at det skal ligge i år og dag om jeg har bestemt meg for at noe skal selges).

For øvrig jeg har sluttet med "siste pris", rabatt osv. Siden det fører jo ikke frem så venter på riktig prisede båter hvor man kan by prisen eller nesten prisen. Jeg ringer jo f.eks ikke båten i Drøbak i det hele tatt. Hva er poenget med å fortelle "jeg er interessert til 30 % mindre pris, da båt egentlig utifra informasjon om tilstand ikke er den tilstanden engang som båt som ble solgt for 895 000 var + den har crewcabin som tar plass og som ingen setter pris på i dag spesielt på relativt liten båt, på større blir det ikke så viktig med plass). 

Jeg ringte Rafaelli 43 båten da jeg kunne tenke meg nærme utgangspris eller til og med hele prisen for den båten fra 1996 dersom det ikke var den Caterpillar 3208 som ble så sterkt frarådet av forumet. Dessverre viste det seg å akkurat være denne bare i 440 HK utgave altså enda mer belastet motor og @sap_2000 + flere andre veldig erfarne folk har ment disse motorene er "tikkende havari" så da blir jo alle båter utrustet med slike motorer ikke interessant. Men måtte jo ringe og finne ut siden eier ikke visste i går motor modellen.

Det finnes også båter som f.eks er "feilmotorisert" med tanke på motormodell og båtstørrelse også ifølge erfarne folk på forumet. Og da er det klart slike ikke blir interessante med mindre prisen er ekstremt lav. Man vil heller ha riktig motor og betale litt mer faktisk.

Har også prøvd med å være raskere slik rådet fra forumet var når noe er virkelig interessant med tanke på pris vs kvalitet. Men det var 20 minutter for seint siden mine foreldre har ikke forstått hva raskt betyr (når de lovet å sende penger om det trengs med ekspress om man ikke kan betale på mandag).

Foreløpig er det ikke annet å gjøre enn å vente på at nye tilbud dukker opp eller at folk setter ned prisen på noe som er ute så man slipper å tilby "skambud" siden det fører jo ikke frem uansett.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 17 timer siden:

Dersom det er denne "dårlig rykte motorn" så vil man jo ikke ha det uansett av 2 årsaker: 1. Ryktene kan jo være korrekt og erfarne personer som @sap_2000 mener de er korrekt. 2. Selv om de ikke skal være korrekt og man ikke får komplett motorhavari så vil jo man få salgsproblemer og stort tap når motor har dårlig rykte.

 

 

Motoren har ikke dårlig rykte hos alle, og det blir omsatt båter med CAT 3208 425/440 og alt selges bare det er billig nok.

Denne båten har jo et design som virker 20 år nyere enn P45 og prisen er ikke gal.

 

Det er mange som er fornøyde med disse motorene også, samt disse har jo gått lite. Merkverdig lite faktisk.

Om jeg hadde endt opp med slike motorer hadde jeg hvertfall sørget for at de gikk så lett som mulig og tilpasset propellene slik at det lett oppnås maks rpm uansett last samt overdrevet servicen.

 

XardasKSP skrev for 2 timer siden:

@sap_2000 har jo forklart det tydelig samt øvrige erfarne folk at denne motoren bør man ikke ha.

 

Ikke uansett pris.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Synes personlig at ts skal være mer nyansert med å argumentere med at Caterpillar er "tikkende bomber". Men da vil vel forumet få skylden vil jeg tro. Kjenner opptil flere som har disse bombene, og hvor motorene tusler og går år etter år. Ps. Ikke langt å kjøre til Drøbak fra Skien for å se på nevnte båt. Ser unektelig fin ut innvendig🙂 i forhold til flere andre "gamle dritere".

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Det hadde vært en veldig billig båt med VP, MAN eller MTU motor, men med CAT 3208 motor så virker det jo ikke billig lenger. Klart båten er nyere enn Princess 45 men ikke motorene (selv om de er lite brukt) de er like gamle og deres tilbehør, drivstofftanker osv. som båten.

Men jeg har jo forstått det slik at Fairline, Princess og Sunseeker er havets BMW, Mercedes og Audi elns. og at bare det at man har en "Alfa Romeo" for å ikke si FIAT merke på båten så burde den være rimeligere kun av den grunn og her er jo også motor den som man ikke ønsker helst. Personlig blir jeg jo også mest tiltrukket av "klassisk Princess/Fairline".

Prisen kan jo fort bli dyr hvis man får fullstendig motorhavari så f.eks kosta 2 brukte D6 motorer oppmot 1 mill https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=294909544  jeg kan jo forstå om man skal betale gull&grønne skoger for mekaniker ansettelse deltid for hele året på en f.eks Princess 55 ++ og putte inn f.eks slike bruktmotorer: https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=342987197 men å betale langt over 1 mill for en ukjent merke 43 foter motorbytte høres veldig dyrt ut da.

Hvis jeg skulle vurdert CAT 3208 motorer så er jo denne båten "mer klassisk": https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=342716797 men ikke med den motor når kupp med VP 71B overhalte motorer, nye akslinger, nye drivstofftanker osv. gikk foran nesa mi for en uke siden til 200 000 lavere pris. Da er jo den i Drøbak 300 000 dyrere enn Princess 45 bedre fordi den har VP motorer.

Som for meg i hvert fall er jo motor og drivverk hele verdien av båten nærmest når den er såpass gammel som nesten 30 år eller over 30 år.

@Martine29f Jeg tenkte litt på båten i Drøbak, det er bare så "leit" å ha noe "dårligere" enn det som jeg nettopp ikke fikk kjøpt med utgangspris som er 295 000 dyrere. Jeg er jo den som vil betale mer for motortilstand og ikke interiør. Men jeg betviler at selger av den båten vil forstå at det nettopp ble solgt en båt (som ikke brukte plass på crew cabin slik at det var mer plass til mekaniker som skal fikse på motorer) med nye tanker, overhalte motorer, nye aksler osv. med regninger fra verksted pålydende 2,3 mill for 895 000. Og vil jo ikke starte samtalen med "jeg er interessert men bare til "skambud" i forhold til utgangsprisen".

Når det gjelder CAT 3208 så har jeg kanskje misforstått @sap_2000 sine tidligere innlegg men jeg forstod det jo som at han aldri hadde ønsket å ha slike motorer selv, og de fleste folk var jo helt enige i dette. Var vel bare @ohio som mente noe annet og resten var stort sett enig.

Men nå sier jo @sap_2000 at hvis det er "billig nok" så kan det jo gå. Men hvordan priser man "billig nok" tanken på fullstendig motorhavari og potensielll motorbytte som vil overgå båten kanskje 1,5 ganger i pris.

Link to post
Share on other sites

@Martine29f Potensielle kjøpere har jo nærmest "inntatt brygga med storm" med tanke på prisklasse på nesten 1 mill og salg før 1 uke var gått fra annonsering (de kunne vel solgt på torsdag, men var jo greie å holde avtalen på lørdag. Annonsen kom jo på mandag). Til og med jeg som liker at ting går fort hadde regnet med 1 måned salgstid om jeg skulle selge noe. Så det er vel ikke bare meg som mener motor + drivverk er det dyreste og viktigste "gamle dritere" har av egenskaper.

Nå ser jeg på "stor gammel driter" betegnelsen som "gammelt ræl som driter eksos" forståelse ikke som "utedass" forståelsen :giggle:

For øvrig er vel det tristeste som kan skje en fullstendig motorhavari hvor fiksing vil langt overgå båten i pris om man må bytte motorer. Derfor er det for meg vanskelig å forstille meg hva billig nok for potensiell komplett motorhavari med CAT 3208 er.
 

Link to post
Share on other sites

@tacan Det er jo vel mer eller mindre slik da. Så er det jo noen unntak hvor noen har velpleid motorn hvert eneste år så den trenger ikke å være overhalt men dette blir jo fort vanskelig å bedømme så det må man ha mekaniker til å sjekke.

Og hvordan får man kikket inn i drivstofftanken f.eks uten å demontere halve båten? Eller sjekka forskjellige kjølere og annet som ser ut til å trenge at motor skrus i stykker som i tråden til @kdtran hvor det var masse greier å fikse. Så blir jo mye enklere om noe er dokumentert enten med regninger eller med bilder av at eier / eiers mekaniker har fiksa og vedlikeholdt.

PS. Fikk for øvrig første svar med tilbud på min annonse om båt som ønskes kjøpt på finn. Det ble tilbudt en Jeanneau Prestige 46 fra 2004 så ante nok prisen ville være langt fra foreslått 1 mill for 40-50 fot båt. Men "mista nesten kippkjappene" da det ble foreslått 3,3 mill med VP 75P motor. Var jo ikke særlig rimelig med tanke på at kjente merker med lignende årstall ligger jo nesten 1 mill rimeligere og det rett utenfor dørstokken (men har sett en til 2,4 mill mener å huske fra 2004): https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=349788066

Takket dermed for tilbudet og informerte om at 3,3 ville være for dyrt for meg selv om båten var 65 fot og at jeg søker etter noe eldre

 

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Det hørtes utrolig rimelig ut for en "pocekt driter", så mistenker det må være en hake som f.eks den har dævva allerede på samme måte som den forrige til @kdtran før han fikset den eller den må hentes "fra New Zealand".

Men hvis den enda levde så hadde det vært fint for sommern i år så får vel ringe meglern. Men siden det er halv pris av normalt annonserte så mistenker jeg det ikke er noe liv igjen eller at henting koster 300 000 fra der den er.

Får vel ringe og spørre om tilstand har den dævva, så er det vel litt båt igjen i den som er annonsert nærme Drøbak og er 38 fot. Ventet egentlig på at onkel kommer den 24 Mai for å både se på denne og den Fairline i Drøbak i samme slengen. Om de ikke er solgt enda så har kanskje selgerne "mørnet" litt så man kan komme med noe skambud.

Skal spørre megler om den 35ern lever enda.

PS. Megler svarte med at båten er i Stavanger men at det ikke var noe båt for meg så antar den har "dævva" med andre ord. Så hadde han også en Princess 55 men den kosta over 2 mill altså prisen for en Princess 65 så dette var ikke en pris for meg på Princess 55 :giggle:

Link to post
Share on other sites

@Jannmar Ut ifra mer utdypende informasjon fra megler så har den stått der i 3 år og det er drit i tankene osv. Antar det er noe mer som er dævva siden megler hadde ikke sagt at den ikke passet for meg om det var noe liv igjen for en sommer i det minste.

Får vel bare sutre videre over å ikke ha fått kjøpt den Princess 45 med overhalte motorer som jeg nesten kjøpte og vente på at noe annet like bra dukker opp, eller i det minste like bra som den 415 eller 55 som jeg ikke fikk med meg var så bra priset. Siden det 45ern var jo helt unikt pris med tanke på tilstand av hele drivverket ikke bare motorne.

Er jo ikke så veldig mye som dukker opp til Mai å være, men kanskje det som forblir usolgt vil få lavere priser. Blir vel bedre rabatt muligheter når selgere har "mørnet" og funnet ut av at drømmepris blir det ikke noe av. Siden det er disse båtene som blir stående igjen, kuppene blir jo kjøpt øyeblikkelig.

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev On 4.5.2024 at 13.20:

Synes personlig at ts skal være mer nyansert med å argumentere med at Caterpillar er "tikkende bomber". Men da vil vel forumet få skylden vil jeg tro. Kjenner opptil flere som har disse bombene, og hvor motorene tusler og går år etter år. Ps. Ikke langt å kjøre til Drøbak fra Skien for å se på nevnte båt. Ser unektelig fin ut innvendig🙂 i forhold til flere andre "gamle dritere".

 

Når man ikke klarer og komme seg 5-10min avgårde i samme by, for og se inni en Princess p50, hva kan man forvente ?

Link to post
Share on other sites

@Eika Takk for det tilbudet hadde det kommet litt tidligere enn nesten midnatt på torsdag så hadde jeg fått det med meg og fått sett den Princess P50 siden det alltid er interessant å få med seg forskjellige modeller. Selv om jeg tror P50 er en modell som er såpass ny at den har prisen av "svær eller enorm driter" og størrelse midt i mellom "stor og svær driter".

Den gangen da trodde jeg også jeg kanskje kom til å endelig kjøpe en "stor gammel driter" og fokuserte på den biten men ikke bra nok. Siden foreldra skjønte ikke at det ikke var noe "bud teater" å holde på med og selger ville ha alt her og nå med ekspress viste det seg og ikke noe at en del kommer med overføring på mandag og at båten skal jo ikke overtas før selger bekrefter å ha fått resten av kjøpesummen på mandag.

Men det var 20 minutter unna båt, sørgelig ble det ikke båt så må bare vente på nytt tilbud. Min onkel som er den i familien ved siden av meg som liker båter mest kommer den 24 Mai på sommerbesøk til foreldra mine og sin mor (min bestemor) så planlegger da å visitere båtene i Drøbak området. Altså både den Fairline til høy pris og en mulig "pocket driter" på 38 fot bare for denne sommern som er helt i nærheten.

Hvis man skal komme med skambud på f.eks en overpriset Fairline så er det jo ikke noe hast å komme seg dit, det er bare hast om båt er satt ut til "riktig pris" da må man kjøpe til summen som er der så raskt som mulig siden de blir jo solgt raskere enn på en uke. Men er det satt ut til høypris som man må by på så er det vel bedre at selger "mørner" litt av å vente uten å være nærme av å få det solgt til "drømmepris".

Muligens vil jeg også bare se den "pocket dritern" på veien til Drøbak også så får med meg 3 stykk. Men om det skulle bli "pocket driter" bare for sommern så høres jo ut den 38 fotern med 475 000 som utgangspris som bedre "pocket driter" for her og nå tilbud.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...