Jump to content

Slik ønsker vi ikke å ha det i skjærgården :


`MINA'

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Jeg: " Uten at jeg har drøftet godkjenningprosessene inngående med folk jeg kjenner (som driver med forskning, har en del i vennekretsen)"

 

 

Og DER kom hatta ut av sekken. Jeg traff tydeligvis et ømt punkt.

Noe videre diskusjon rundt dette er for min del nytteløst, og vil ikke skje. Det er bedre å få tråden inn på riktig kurs igjen, uten at en blir tildelt meninger en ikke har. For DET er det mye av her. Veldig enkelt å bruke den formen for hersketeknikk når en ikke har noe fornuftig å komme med. Sånn er det bare.

Kan til slutt bare gjengi et gammelt ordtak, som fortsatt er gyldig. " Mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves."

 

Kona har drevet med forskning i noen år, mens vi var gift, og flere av våre nære venner har forskerstillinger og jobber innen ulik forskning så vi får stadig høre når de sliter med finansiering av ulike forskerprosjekter. 

 

Men nei, jeg har ikke satt meg ned og drøftet detaljene i godkjenningsprosessene. Men du og media er bedre kvalifisert, og de som måtte mene noe annet lider av en dumskap som selv gudene kjemper forgjeves mot. 

 

jada... på seg selv kjenner man andre da eller? ;-)

Link to post
Share on other sites

Walks like a duck talks like a duck, its a duck. Jeg har null problem med å plassere det som står i innleggene i frp landskapet.

 

Om det er hersketeknikk å påpeke at noe er i retning Frp så impliserer du at det er skamfullt å stemme/være frper. Det vilkåret går jeg ikke med på, det må da jaggu være stuerent i dag. Er ikke noe mer hersketeknikk å si at noe er "frp ish" enn fra AP, MDG osv.

---

 

 

 

Da er det vel like legitimt og anta at du er kommunist Pinkvin.....

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Neida, jeg sier at det er hersketeknikk å sette et stempel på en motdebbatant istedenfor å svare på innholdet i innlegget.

 

Ok, først den fra nettavisen da, traktorene på Rygge, snart ti år gammel sak "avslørt" av Klassekampen og gjengitt av Nettavisen. Traktorne ble tatt i sivil bruk på Rygge flyplass i stedet. 37,2 mill er penger. I forsvarsammenheng også, men ikke veldig mye. Bra traktorene faktisk kom til nytte på den sivile delen av flyplassen. Ikke bra, men knapt en stor sak ifht militære budsjett? 

-----

Sak 2, som vel er en doktoravhandling. Er vel verdens enkleste sak å finne doktoravhandlinger som fremstår som idioti for de fleste her i landet. Doktorgradsavhandlinger er utdannelse, noe jeg ikke ser på som sløsing, men uansett. Og tittelen er faktisk:

 

Internasjonale filmfestivaler. Arena og plattform for utvikling av kultur og næring. I lys av nettverksteori og "bølge-fenomener".

 

Helt sikkert faglig kjempeinteressent for noen få. Kanskje til og med viktig, film er et område Norge har fått dreisen på de siste årene og kan fort bli en viktig eksport for oss. Men Geir Frode velger å beskrive dette som "Forskningsrådet har gitt 1,6 millioner skattekroner til en studie som ser på hvorfor rumenske filmer visstnok fikk en opptur rundt år 2006." ----> Sakelig? Ikke særlig syns jeg. 

-----

Så skal vi se, tunnelen som ble planlagt bygget slik at den ble 125 millioner billigere. Ja, hurra, det er jo en gladsak at man kan spare så mye på planleggingstadiet. Hvor er saken? Den er ikke bygd, de endret planene før bygging og sparte mye på det, flott! 

-----

Neste sak som Geir Frode fremstiller som "Blir folk i Midtøsten voldelige av været/klimaet?"

 

Kort utdrag fra beskrivelsen av prosjektet:

 

Fører ekstremvær til høyere risiko for voldelige konflikter? Eksisterende forskning har ikke funnet bevis for en direkte og enkel sammenheng men mye tyder på at klimasvingninger kan påvirke faktorer som vi vet øker konfliktrisikoen. Dette prosjektet studerer tre slike mellomliggende mekanismer: levekårsusikkerhet, matvaresikkerhet og økonomisk usikkerhet. Samfunn i marginale økologiske områder ansees ofte som spesielt sårbare for ekstremvær siden de ofte mangler alternative inntektskilder når tørken rammer avlinger og buskap. Dette kan føre til voldelige kamper over tilgang til vann eller føre til masseflukt og skape konflikt mellom migranter og fastboende. Dernest kan ekstremvær påvirke matvareprisene, noe som rammer fattige konsumenter spesielt hardt og skape grobunn for urbane opptøyer og politisk ustabilitet. En tredje indirekte effekt av ekstremvær på konflikt kan virke gjennom materielle ødeleggelser og tap av inntekter fra turisme og utenlandske investeringer. Økonomiske sjokk er i sin tur en av de viktigste faktorene som forklarer forekomst av borgerkrig. Men ikke alle samfunn er like sårbare for klimasvingninger. En alvorlig tørke på Jæren kan påvirke tilbudet av og prisene til enkelte matvarer, men voldelige reaksjoner fra lokalbefolkningen er utenkelig. Dette prosjektet sikter mot å øke kunnskapen vår om hvilke betingelser som avgjør hvorvidt ekstremvær fører til sosial usikkerhet og hva som avgjør om dette i sin tur øker faren for politisk ustabilitet og vold.

 

Men Geir Frode har faktisk svaret klart allerede, og retningen på svarene til Geir Frode er ikke vanskelige å få øye på:

 

altså viktigere enn at:

- Landene i området er, og har vært, stort sett autoritære diktaturer

- 50-90% av befolkningen støtter sharialover [1]

- Norge sendte piloter for å bombe Libya uten å ha bestemt hva de skulle sikte på [2]

 

Selv har jeg, blant andre ting, tatt hovedfagkurs i statsvitenskap om naturresurser og konflikt i ulike deler av verden. Å se på verdenssituasjonen med utgangspunkt i klimaendringer er absolutt interessant, på samme måte som det er en sterk teori om at vulkanutbrudd, hungersnød osv på mange måter la grunnlaget for den franske revolusjon, og alt vi vet den betydde for utviklingen mot det moderne Europa. 

 

Men Geir Frode har sine egne svar og helt åpenbart sin egen agenda.

-----

 

Saken om forskning innen spredning av musikk osv innen nye medier og på nye plattformer, en milliardindustri som har vokst frem i løpet av få år velger Geir Frode igjen å fremstille så latterlig han kan: "Forskerne har brukt 6 år på å komme fram til at mens noen hører på hele album, lager andre sine egne spillelister. Disse listene kalles ofte "trening" eller "rolig", men sjeldent sjangernavn som "rock" eller "klassisk"."----> Igjen 100% usakelig og latterliggjørende av forskning innen et viktig felt som virkelig er viktig å forstå og som også er og kan bli en viktigere inntekskilde for Norge. Men altså redusert til sløsing og tull av Geir Frode. Et forskningsprosjekt som har gått over flere år, delvis finansiert også av Telenor. 

----

 

Så var de filosofien, som Geir Frode igjen latterliggjør, som om han har gjort noe annet... nei har jo ikke det. Har noen vekttall i filosofi men skal innrømme at jeg ikke en gang gidder å tvinge hodet mitt rundt den prosjektbeskrivelsen. Er desto mer imponert over at Geir Frode har klart å koke det ned til : å høre Dr Gundersen sine tanker om den filosofiske forskjellen mellom dine tanker om dine egne tanker, og dine tanker om andres tanker? Det er jaggu utrolig godt gjort av Geir Frode. 

----

 

Det var det. Eksemplene til Geir Frode var vas fra ene enden til den andre. Skjevt fremstilt, latterliggjøring og i all hovedsak tulleball. 

 

Ok, traktorene på rygge var et feilkjøp, men ble i det minste brukt sivilt i ettertid. Resten oppgulp og tull. 

--------------

 

Og Komodo, siden du krever rene avhandlingen så får du jaggu ta deg bryet å lese alt dette også ;-) Gjerne kildene til Geir Frode i samme slengen, som jeg måtte. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det snakka på en hyggelig måte i 40 år og resultatet er nedslående. Søpla flyter.På tide å skru opp volumet og stemmeleie?

 

Eller kanskje starte med å plukke opp drit etter seg selv Ugle ?? du vet at på seg selv kjenner en andre...

 

Tror ikke mange her inne lar seg imponere over din selvgodhet..

Link to post
Share on other sites

Det er ikke bare skjærgården som blir forsøplet man finner endel søppel på BP til tider også.
Tipper mod kommer til å rydde og kaste noen søpple innlegg på dynga.
Prøv forumet VGD politikk isteden
Det forumet er fullt av politiske fan boyer som skyter på hverandre med grov skyts.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ok, først den fra nettavisen da, traktorene på Rygge, snart ti år gammel sak "avslørt" av Klassekampen og gjengitt av Nettavisen. Traktorne ble tatt i sivil bruk på Rygge flyplass i stedet. 37,2 mill er penger. I forsvarsammenheng også, men ikke veldig mye. Bra traktorene faktisk kom til nytte på den sivile delen av flyplassen. Ikke bra, men knapt en stor sak ifht militære budsjett? 

-----

Sak 2, som vel er en doktoravhandling. Er vel verdens enkleste sak å finne doktoravhandlinger som fremstår som idioti for de fleste her i landet. Doktorgradsavhandlinger er utdannelse, noe jeg ikke ser på som sløsing, men uansett. Og tittelen er faktisk:

 

Internasjonale filmfestivaler. Arena og plattform for utvikling av kultur og næring. I lys av nettverksteori og "bølge-fenomener".

 

Helt sikkert faglig kjempeinteressent for noen få. Kanskje til og med viktig, film er et område Norge har fått dreisen på de siste årene og kan fort bli en viktig eksport for oss. Men Geir Frode velger å beskrive dette som "Forskningsrådet har gitt 1,6 millioner skattekroner til en studie som ser på hvorfor rumenske filmer visstnok fikk en opptur rundt år 2006." ----> Sakelig? Ikke særlig syns jeg. 

-----

Så skal vi se, tunnelen som ble planlagt bygget slik at den ble 125 millioner billigere. Ja, hurra, det er jo en gladsak at man kan spare så mye på planleggingstadiet. Hvor er saken? Den er ikke bygd, de endret planene før bygging og sparte mye på det, flott! 

-----

Neste sak som Geir Frode fremstiller som "Blir folk i Midtøsten voldelige av været/klimaet?"

 

Kort utdrag fra beskrivelsen av prosjektet:

 

Fører ekstremvær til høyere risiko for voldelige konflikter? Eksisterende forskning har ikke funnet bevis for en direkte og enkel sammenheng men mye tyder på at klimasvingninger kan påvirke faktorer som vi vet øker konfliktrisikoen. Dette prosjektet studerer tre slike mellomliggende mekanismer: levekårsusikkerhet, matvaresikkerhet og økonomisk usikkerhet. Samfunn i marginale økologiske områder ansees ofte som spesielt sårbare for ekstremvær siden de ofte mangler alternative inntektskilder når tørken rammer avlinger og buskap. Dette kan føre til voldelige kamper over tilgang til vann eller føre til masseflukt og skape konflikt mellom migranter og fastboende. Dernest kan ekstremvær påvirke matvareprisene, noe som rammer fattige konsumenter spesielt hardt og skape grobunn for urbane opptøyer og politisk ustabilitet. En tredje indirekte effekt av ekstremvær på konflikt kan virke gjennom materielle ødeleggelser og tap av inntekter fra turisme og utenlandske investeringer. Økonomiske sjokk er i sin tur en av de viktigste faktorene som forklarer forekomst av borgerkrig. Men ikke alle samfunn er like sårbare for klimasvingninger. En alvorlig tørke på Jæren kan påvirke tilbudet av og prisene til enkelte matvarer, men voldelige reaksjoner fra lokalbefolkningen er utenkelig. Dette prosjektet sikter mot å øke kunnskapen vår om hvilke betingelser som avgjør hvorvidt ekstremvær fører til sosial usikkerhet og hva som avgjør om dette i sin tur øker faren for politisk ustabilitet og vold.

 

Men Geir Frode har faktisk svaret klart allerede, og retningen på svarene til Geir Frode er ikke vanskelige å få øye på:

 

altså viktigere enn at:

- Landene i området er, og har vært, stort sett autoritære diktaturer

- 50-90% av befolkningen støtter sharialover [1]

- Norge sendte piloter for å bombe Libya uten å ha bestemt hva de skulle sikte på [2]

 

Selv har jeg, blant andre ting, tatt hovedfagkurs i statsvitenskap om naturresurser og konflikt i ulike deler av verden. Å se på verdenssituasjonen med utgangspunkt i klimaendringer er absolutt interessant, på samme måte som det er en sterk teori om at vulkanutbrudd, hungersnød osv på mange måter la grunnlaget for den franske revolusjon, og alt vi vet den betydde for utviklingen mot det moderne Europa. 

 

Men Geir Frode har sine egne svar og helt åpenbart sin egen agenda.

-----

 

Saken om forskning innen spredning av musikk osv innen nye medier og på nye plattformer, en milliardindustri som har vokst frem i løpet av få år velger Geir Frode igjen å fremstille så latterlig han kan: "Forskerne har brukt 6 år på å komme fram til at mens noen hører på hele album, lager andre sine egne spillelister. Disse listene kalles ofte "trening" eller "rolig", men sjeldent sjangernavn som "rock" eller "klassisk"."----> Igjen 100% usakelig og latterliggjørende av forskning innen et viktig felt som virkelig er viktig å forstå og som også er og kan bli en viktigere inntekskilde for Norge. Men altså redusert til sløsing og tull av Geir Frode. Et forskningsprosjekt som har gått over flere år, delvis finansiert også av Telenor. 

----

 

Så var de filosofien, som Geir Frode igjen latterliggjør, som om han har gjort noe annet... nei har jo ikke det. Har noen vekttall i filosofi men skal innrømme at jeg ikke en gang gidder å tvinge hodet mitt rundt den prosjektbeskrivelsen. Er desto mer imponert over at Geir Frode har klart å koke det ned til : å høre Dr Gundersen sine tanker om den filosofiske forskjellen mellom dine tanker om dine egne tanker, og dine tanker om andres tanker? Det er jaggu utrolig godt gjort av Geir Frode. 

----

 

Det var det. Eksemplene til Geir Frode var vas fra ene enden til den andre. Skjevt fremstilt, latterliggjøring og i all hovedsak tulleball. 

 

Ok, traktorene på rygge var et feilkjøp, men ble i det minste brukt sivilt i ettertid. Resten oppgulp og tull. 

--------------

 

Og Komodo, siden du krever rene avhandlingen så får du jaggu ta deg bryet å lese alt dette også ;-) Gjerne kildene til Geir Frode i samme slengen, som jeg måtte. 

Og hva har så dine teorier om dine motdebatanters politiske standpunkt her å gjøre?

Link to post
Share on other sites

Eller kanskje starte med å plukke opp drit etter seg selv Ugle ?? du vet at på seg selv kjenner en andre...

 

Tror ikke mange her inne lar seg imponere over din selvgodhet..

Jeg er heller ikke imponert over dine bidrag i tråder som handler om viktigere saker enn å ha størst båt , størst motor, størst agregat , størst fart, størst fly , størst bølger ..

 

Jeg har sett søpla i mange år vet du og nå roper havforskere og fiskerene et alvorlig varsko. Noen ser bare båten sin når de ligger i uthavna og ikke det som flyter rundt. Av med øl brillene og på med søple brillene Ida .

 

Det er ikke uvanlig at folk i båt kjenner godt rettighetene de har når de ferdes i utmark men hopper over pliktene.

 

Du kjenner pliktene Ida?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Og hva har så dine teorier om dine motdebatanters politiske standpunkt her å gjøre?

 

Like mye som Geir Frode sin latterliggjøring av forskning forklart med Sharialover, norske bombetokt. Eller beskrivelsen av menigmotstander som "dumskap som selv gudene kjemper forgjeves mot"...

Link to post
Share on other sites

Akkurat som Trump, FrP og Sp gjør! Fellestrekk? Populister på speed!

 

Det får da for pokker være grenser for hva en kan lire av seg på forumet . . .!

Jeg boykotter stort sett denne person, men nå kunne jeg ikke holde meg.

 

Tilbake til saken:

Jeg ser også mye forensing der strendene har tilgang uten båt. I uthavnene derimot, er det svært lite søppel der jeg ferdes. Og jeg har aldri sett noen som har kastet søpla overbord i Norge (men i Kina, derimot . . !). Jeg synes båtfolket oppfører seg veldig bra. Jeg tar ofte med meg en plastpose for å plukke søppel når jeg går tur på øyene. Jeg finner som regel ikke mye å putte i posen. Men kansje det er verre andre steder i landet?

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Drister meg inn her med min oppsummering av tråden så langt:

 

Trådstarter sier at sånn kan vi ikke ha det. Vi må ta med søpla vår og ikke forurense og forsøple

 

Så er det baatplassen: #%"&%/¤#%"/

 

Konklusjon: Sånn kan vi ikke ha det. Vi må ta med søpla vår og ikke forurense og forsøple

 

Sånn: Jeg fiksa det. Trengte ikke engang å blande inn politikere eller noen fra myndighetene.

 

:smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

 

Tilbake til saken:

Jeg ser også mye forensing der strendene har tilgang uten båt. I uthavnene derimot, er det svært lite søppel der jeg ferdes. Og jeg har aldri sett noen som har kastet søpla overbord i Norge (men i Kina, derimot . . !). Jeg synes båtfolket oppfører seg veldig bra. Jeg tar ofte med meg en plastpose for å plukke søppel når jeg går tur på øyene. Jeg finner som regel ikke mye å putte i posen. Men kansje det er verre andre steder i landet?

 

 

Søplestatestikken sier noe annet . Hadde ikke ansvarlige båtfolk og skjærgårdtjenesten ryddet tør jeg nesten ikke tenke over hvordan det hadde sett ut. Det bekymringsfulle er at søpla som kastes ikke er nedbrytbar på mange titalls år.

 

Joda de fleste er ansvarlige ....men jeg husker du skrev engang at du var glad du ikke hadde skytevåpen i båten...hva du egentlig mente med det?

 

 

Jeg mener det bør være nullvisjon på søppel i utmark.

Link to post
Share on other sites

Drister meg inn her med min oppsummering av tråden så langt:

 

 

 

Sånn: Jeg fiksa det. Trengte ikke engang å blande inn politikere eller noen fra myndighetene.

 

:smiley:

Selvsagt riktig å blande inn politikk. Frp fronter en særlig miljøuvennlig politikk. De vil tillate fri kjøring i utmark med vann og snøskutere og tillate utbygging i strandsonen. De fornekter forskernes advarsler om økt temperatur på kloden. De har satt ned avgiftene på dieselmotorer i båt. De ønsker å stimulere til økt forbruk av alkohol og tobakk og ønsker lettere tilgjengelighet og lavere priser. De vil senke alderen for kjøp av alkohol. Mye av det de står for er ikke forenlig med et sunt friluftsliv i båt.

 

 

Det er ganske enkelt å lese seg til de som sympatiserer med denne politikken.

Link to post
Share on other sites

Og Komodo, siden du krever rene avhandlingen så får du jaggu ta deg bryet å lese alt dette også ;-) Gjerne kildene til Geir Frode i samme slengen, som jeg måtte. 

:lol:  :lol:  Ikke noe problem det Pinkvin, alt blir lest! Og det gjelder kildene til Geir Frode også :yesnod:  Men ikke ta dette så seriøst da :smiley:  Jeg har sagt det før, men sier det igjen; hvis du ser oss her ute i Hvalerskjærgården så kom bort, jeg spanderer en iskald Fredrikstadpils på deg :thumbsup:

 

 

Jeg tar ofte med meg en plastpose for å plukke søppel når jeg går tur på øyene.

Og det er en god holdning :thumbsup:  Vi prøver også å praktisere den og videreføre det til barna. Vi bor i en øykommune, og vi vil at strender, bukter og svaberg skal være rene og fri for søppel. Ungene går på skolen på Skjærhalden og bruker strendene i nærheten til utflukter i med skolen og SFO. Jeg synes det er utrolig verdifullt at de kommer til rene og ryddige strandsoner når de er på tur, men virkeligheten er jo et stykke derfra... Ellers har du jo kommet med et annet inspill som kanskje er vel så viktig. Nemlig hva de gjør med søpla si i østen. Det føles litt fånyttes å plukke tannpirkere og Q-tips i fjæra når man vet at andre kaster alt de har i elva hver dag :thumbsdown:

 

Jeg mener det bør være nullvisjon på søppel i utmark.

Du kommer med mye rart Uglesett, men der er i enige :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Selvsagt riktig å blande inn politikk.

 

Trådstarter, igjen, sa: Vi må ta med søpla vår og ikke forurense og forsøple

 

Det er nok fristende å blande politikk inn i dette, men det er ikke nødvendig :smiley:

Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Jeg har forsøplet tråden, beklager det, skal gi meg nå.

 

Rent konkret og praktisk så tenker jeg å stue en del ruller med søppelsekker i båten og prøve å ta min lille skjerv når anledningen byr seg. Kanskje særlig når ungene er med.

 

Utover det så er det jo ikke så utrolig mye en får gjort. Kanskje finne ut hvilke organisasjoner som konkret drar ut og rydder og støtte de rent praktisk eller økonomisk.

 

Hvem er det som faktisk har drevet på med slik rydding? Oslo friluftsråd og skjærgårdstjenesten? RS? Sjøspeiderne? Eller er det lokale initiativ, velforeninger, seil/båtforeninger osv? Noen som vet hvem som har sånt som en prioritert oppgave?

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøplet tråden, beklager det, skal gi meg nå.

 

Rent konkret og praktisk så tenker jeg å stue en del ruller med søppelsekker i båten og prøve å ta min lille skjerv når anledningen byr seg. Kanskje særlig når ungene er med.

 

Utover det så er det jo ikke så utrolig mye en får gjort. Kanskje finne ut hvilke organisasjoner som konkret drar ut og rydder og støtte de rent praktisk eller økonomisk.

 

Hvem er det som faktisk har drevet på med slik rydding? Oslo friluftsråd og skjærgårdstjenesten? RS? Sjøspeiderne? Eller er det lokale initiativ, velforeninger, seil/båtforeninger osv? Noen som vet hvem som har sånt som en prioritert oppgave?

 

Eller ta med deg fyrstikker og tenne et søppelbål der ute i skjærgården...

 

Bålbrenning er koselig...

 

Det viktigste er at en gjør noe med det når en faktisk er der ute, og ikke bare sitter hjemme

 

og knoter bak tastaturet å beskylder andre for å ikke gjøre noe..

 

Eksempelets makt er fremdeles viktig...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Eller ta med deg fyrstikker og tenne et søppelbål der ute i skjærgården...

 

Bålbrenning er koselig...

 

Det viktigste er at en gjør noe med det når en faktisk er der ute, og ikke bare sitter hjemme

 

 

Helt enig, men lurer jo også på om det er miljømessig ok å fyre et søppelbål, eller bør all dritten fraktes i land?

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøplet tråden, beklager det, skal gi meg nå.

 

 

Ja, du har helt klart gjort det. Du tåler tydeligvis ikke at noen setter spørsmålstegn ved pengebruken i landet her. Alt er ikke like lyserødt overalt, og det er mange viktige steder det trengs mye mere penger til her hjemme for å få ting til å gå rundt. Men det bryr du deg lite om, bare forskervennene dine får bevilget penger til sine prosjekter. At det er litt vanskelig å få bevilget penger til disse, er bra, etter min mening. Har det aldri falt deg inn at det kanskje sitter noen og vurderer prosjektene som lite interessante, og dermed ikke vil bevilge de pengene? Det later til at du mener du har enerett på å mene at slik sløsing er ok, og det er det mange som er uenig i. Personlig synes jeg det er en skremmende holdning! Forøvrig gir jeg beng i din utdannelse, men registrerer at du forsøker å bruke dette mot meg!

 

Å ha en sunn skepsis til hva som det bevilges penger til, mener jeg er helt på sin plass. Det må være lov å stille kritiske spørsmål, uten at noen fyker opp i fullt drittsinne! Og hvis du mener at sunn skepsis til en del pengebruk kvalifiserer til å stemme frp, vel, så er det faktisk helt greit. Selv om det ikke er relevant her. Det , og skal være lov til å sette spørsmålstegn ved stat og kommunes pengebruk. Gjør vi ikke det, kan det i verste fall ende i katastrofe.

---------------

Dette med plukking av søppel i strandsonen, må vel være et glimrende tiltak som NAV kan bruke? Det er jo totalt 7,8 prosent arbeidsledige her i landet, (kilde: TV2) og noen av disse har helt sikkert noe restarbeidsevne, og kan bidra med noen timer plukking i uka. Det er viktig sysselsetting, får folk opp om morgenen, og de gjør en god gjerning. I tillegg til at vi andre selvfølgelig bidrar med å ta med vårt eget til nærmeste søppelkasse. Og gjerne plukker litt ekstra når vi har anledning.

Vinn vinn, for alle parter. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det , og skal være lov til å sette spørsmålstegn ved stat og kommunes pengebruk. Gjør vi ikke det, kan det i verste fall ende i katastrofe.

 

Helt enig med deg i det, men det innebærer at man også må akseptere at det du, eller jeg, mener erbortkastet blir vurdert som av verdi av/for andre.

 

Når det gjelder forsøpling av skjærgården må den enkelte selv ta ansvarr, eller bli holdt til ansvar, men når det gjelder forsøpling som kommer sjøveien blir det et problem for samfunnet å rydde opp i.

 

At en del folk med støtte fra NAV kan brukes til denne type oppgaver synes jeg er fornuftig, men dette er vel også praktisert i enkelte kommuner og trolig flere som vil begynne med det samme. Hvilke oppgaver som skal utføres av denne gruppen bør vi nesten overlate til den enkelte kommune å finne ut av i forhold til oppgaver som kan utføres sett i forhold til gruppen som kan utføre disse oppgavene.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det får da for pokker være grenser for hva en kan lire av seg på forumet . . .!

 

Ble du truffet i blinken nok en gang, beklager det! Forøvrig var ikke dette et "uttrykk" sugd av eget bryst, men hentet fra radioprogram på NRK i det siste!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

..................................

 Ellers har du jo kommet med et annet inspill som kanskje er vel så viktig. Nemlig hva de gjør med søpla si i østen. Det føles litt fånyttes å plukke tannpirkere og Q-tips i fjæra når man vet at andre kaster alt de har i elva hver dag :thumbsdown:

.........................

 

Har god erfaring der. Her er en opplevelse fra noen år tilbake:

 

Jeg foretok for en del år siden en 3- dagers reise med en kinesisk turistbåt ned Yangtze-floden i Kina. Reisen gikk fra Chongqing (relativ ukjent by med 20 mill innbyggere!) og ned gjennom De Tre Kløfter (Three Gorges). Dette var en befaring før den berømte dammen ble bygget. Vi var 3 stk ikke-kinesere ombord.

 

Kona og jeg hadde lugar på laveste dekk med vindu som kunne åpnes ut mot floden. Vi fant fort ut at det var farlig å stikke hodet ut fordi det kom søppel flygende i ett sett fra etasjene over. Dette var en litt sor båt . . .

 

Som den gode nordmann jeg er, samlet jeg søpla vår i en pose som jeg oppbevarte i lugaren. Første natt våknet jeg av et lurveleven. Det var rotter som sloss om søpla mi. Da sa jeg til meg selv at nå er jeg kineser og hev søpla ut vinduet. Antagelig hadde den havnet i elva uansett.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

---------------

Dette med plukking av søppel i strandsonen, må vel være et glimrende tiltak som NAV kan bruke? Det er jo totalt 7,8 prosent arbeidsledige her i landet, (kilde: TV2) og noen av disse har helt sikkert noe restarbeidsevne, og kan bidra med noen timer plukking i uka. Det er viktig sysselsetting, får folk opp om morgenen, og de gjør en god gjerning. I tillegg til at vi andre selvfølgelig bidrar med å ta med vårt eget til nærmeste søppelkasse. Og gjerne plukker litt ekstra når vi har anledning.

Vinn vinn, for alle parter. :smiley:

Glimrende ide. Tenk, da kan vi være litt uanvarlige alle mann å legge igjen en bærepose med søppel i trygg besvishet om at den plukker en arbeidsledig oljeingeniør fra Stavanger opp. Tror Geir Frode og Ida Marie hadde vært mye mer fornøyd om asylsøkerne ble sendt ut i fjæra ryddet etter oss eller kriminelle med fotlenke?

 

Nå snakker vi.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...