Jump to content

Østfoldtreffet 2017


Pettern1972

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen. Treffet nærmer seg med raske skritt og fordeling av plasser er i gang. I år er det dessverre færre plasser tilgjengelig, og vi klarer sannsynligvis ikke å få plassert alle. Men vi gjør som alltid så godt vi kan. Så hvis dere vet at dere ikke får kommet,  vær så snill å gi beskjed så fort som mulig. Henstiller også til de av dere som har joller, om å la de være hjemme denne helgen.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 58 minutes ago:

Hvis det skulle lykkes for meg å komme meg henover? Er det plasser i nærheten det er gunstig å ligge på svai. Vet jo det er fulltegnet i havna.. Men hadde vært gøy med en dag eller to.. i nærheten.. 

 

Det er en ting du tenker på - øllen din :-)

 

Hadde vert hyggelig Bjørn.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Hvis det skulle lykkes for meg å komme meg henover? Er det plasser i nærheten det er gunstig å ligge på svai. Vet jo det er fulltegnet i havna.. Men hadde vært gøy med en dag eller to.. i nærheten.. 

 

Nå er jeg ikke lokalkjent men i kartet så er det merket ankringsplass rett på utsiden av marinaen. Er ei god flate der på 5-10 meters dyp. 

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 9 timer siden:

Hmm, i år har det vært veldig lite info om hva som skjer på treffet? Hjemmesiden er ikke oppdatert med noen detaljer og også på FB-siden er det sparsomt? Er programmet satt opp?

Begynner å nærme seg, er noen få detaljer som gjenstår. Kommer fortløpende nå ganske straks....

 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Benji skrev On 10.6.2017 at 14.37:

 

Det er en ting du tenker på - øllen din :-)

 

Spot on.  ? blir den dyreste øllen i norgeshistorien.  ?men den skal nytes med andakt.   Og litt besserwisserholdning.. ?????

Faktum er at jeg hadde glemt den øllen ? godt du minnet meg på det...?

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev On 10.6.2017 at 13.37:

Hvis det skulle lykkes for meg å komme meg henover? Er det plasser i nærheten det er gunstig å ligge på svai. 

 

Den plassen som er merket med anker i kartet ville jeg droppet. Hvis jeg skulle lagt meg på svai i området ville jeg satset på nordvestsiden av bryggeanlegget, omtrent der jeg har tegnet en rød sirkel

Sand.JPG.dcf4769bda07bc42847d42801e89a334.JPG

 

Men som du kan se av flyfotoet stemmer dette kartet dårlig med virkeligheten nå. Anlegget er vesentlig bygget ut, mulig mer enn på bildet også: https://kart.gulesider.no/?c=59.083589,10.932770&z=16&l=aerial  

 

Forøvrig bør du være obs på at det går diverse rørledninger og kabler i sundet. Jeg kjenner litt til dette, og det er et faktum at kartene ikke er oppdatert. I tillegg har du moringer fra bryggeanlegget som noen plasser ligger ganske langt unna (pga. dybde og vinkel) med kjettinger og tau. Utvis forsiktighet så går det nok bra :smiley:

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tusen takk Komodo.  Ser jo at det kan være en utfordring med svai der. Dersom det er så mye kabler og rør og moringer. 

Så jeg får håpe det dukker opp en mulighet til å slenge jolla mi inntil ei brygge på Sand Marina. Jeg har nemlig hengt fast i kabel før. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Pettern1972 skrev 3 minutes ago:

Du trenger ikke engste deg Herr Løvjomås. Alle påmeldte får plass. Driver å lager bryggekart nå, de blir sendt ut i løpet av natta, om jeg ikke sovner med tunga i tastaturet før jeg er ferdig...

 

Ikke noe sikling på pc-en her vel?

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 10 minutes ago:

Er mange gamle kjente som skal på treffet, så de kan kanskje stables sammen? Jeg kan godt utenpå den tunge engelske damen til sørlendingen.  

 

Blir gøy dette :yesnod:

Tunge engelske dame.  Nå ble ho nesten fornærmet her.  Å vrikket på den smale rumpa...?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Nåja.  Overklasse dame og overklasse dame fru Blom..  ? jeg stiller med en dame som ikke er redd for å grise seg til littegrann.. så ho hører vel mere til arbeiderklassen.. ? der er vel både eier og båt tror jeg. ? men vekking.. hehe.. der sliter du hr Sap .. ?????

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...