Jump to content

Østfoldtreffet 2017


Pettern1972

Recommended Posts

Det er jo Hvalerløp, Hvaler triathlon, og Skjærhalden havnefestival samme helga. Jeg er i samband under løp og tri, så det blir-nok-ente tida til noen Sand-tur, verken med båt eller bil ...

 

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev 5 minutes ago:

Da er tampen kastet og vi er på vei. Værmeldingen ser ikke gal ut, solen skinner og havet er flatt. Hva mer kan herr og fru Bonus ønske seg :smiley:IMG_5232.JPG.a5ad5210524e8c4cba775a27c87413a6.JPG

Pass deg for å komme i vegen for den til styrbord eller slektningene dens - det blir så ille lange popkorntråder i "Båtolk på facebook" av det ...

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Salt skrev 9 minutes ago:

Pass deg for å komme i vegen for den til styrbord eller slektningene dens - det blir så ille lange popkorntråder i "Båtolk på facebook" av det ...

Oh yes, vi går laaaangt unna både mulig og umulig Bastøfergekurs :thumbsup:. Så, la popcornet ligge

Link to post
Share on other sites

Da er tampene kastet her også.  Blir et lite stykke i dag og så videre i morra. Ting tar tid i trawlerfart. 

 

 

IMG_0412.JPG.5e0df9273b9dd761104927343549385b.JPG

Fikk prøve meg på flyboard nå i sted. Følte meg nesten som Jesus et øyeblikk :giggle:

 Kommer kanskje snart til et båtplassentreff nær deg...:diving:

 

 

IMG_0410.JPG.bf8c44bbb0ee8987adbf410880c095dd.JPG

 

 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fantastisk avslutting på filmen SAP, det ble et realt magaplask :giggle: 

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Trygt fortøyd og klar til å motta gjester. Hele to båter på plass. Trodde at vi skulle klare å være først for en gangs skyld, men nei da, Bonus klarte å komme før oss. Neste år blir vi værende fra helga før. Forresten, Bjørn.... Sitter du fast i Danmark? 

20170614_202019.jpg

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Gleder meg! Drar i morgen etter jobb. Utelukker ikke at jeg velger å putre til Sand i ett strekk, men da er jeg vel ikke framme før rundt klokka to natt til lørdag, så det blir kanskje ikke så populært! :giggle: Er nok greit med en liten overnatting på veien, tenker jeg.

 

Jeg kommer putrende i et flytende oppussingsprosjekt, men det får nå så være. Jeg har slitt litt med sykdom denne våren, problemer både med det beinet jeg har igjen og restene av det andre, samt andre ting i tillegg, men nå SKAL jeg avgårde! Blir godt med fem dager på sjøen! Har tatt fri mandag og tirsdag også, så jeg skal en svipptur over grensen før retur.

 

 

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 9 minutes ago:

... framme før rundt klokka to natt til lørdag, så det blir kanskje ikke så populært! :giggle: Er nok greit med en liten overnatting på veien, tenker jeg ...

 

Vi tar selfølgelig imot tampen, Pequod. Uansett når du kommer. Du må kanskje akseptere at bryggemannskapet stiller i badekåpe ?

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev 10 minutes ago:

Vi tar selfølgelig imot tampen, Pequod. Uansett når du kommer. Du må kanskje akseptere at bryggemannskapet stiller i badekåpe ?

+1.. bare å komme @Pequod :yesnod:

Bonus: Du får sikre tilstrekkelig overlapp på kåpa sånn i tilfelle du må ned på kne med tampen :giggle:

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 41 minutes ago:

Kjenner jeg blir litt bekymret .. på kne med tampen... å badekåpe..????

 

Ingen ting å bekymre seg for Bjørn.  Helt vanlig syn på treffet dette ?

At de fleste sliter litt med nattesøvnen en ukes tid etterpå, det er noe annet.

 

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...