filip_skau Svart 2.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 3.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 27.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2017 Nyter en deilig sommerhelg! Båten fungerer forsatt utmerket, blir bare mer og mer imponert over sjøegenskapene. Noen andre som har samme erfaringer som meg med gode sjøegenskaper hos Nidelv 690. Sitér dette innlegget Link to post
paulseen Svart 27.August.2017 Del på Facebook Svart 27.August.2017 Har selv nettopp anskaffet meg en 690 Sport, og er imponert. Svært stødig båt, retningsstabil (selv uten flaps) og takler sjø godt for å være 23 fot. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 29.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2017 paulseen skrev On 27.08.2017 at 21.03: Har selv nettopp anskaffet meg en 690 Sport, og er imponert. Svært stødig båt, retningsstabil (selv uten flaps) og takler sjø godt for å være 23 fot. Jeg har heller ikke flaps og etter min menig er det ikke behov for det på denne båten. Har du diesel eller bensin og evt hvor mange hk? Sitér dette innlegget Link to post
paulseen Svart 29.August.2017 Del på Facebook Svart 29.August.2017 Har en 120 hk diesel, så i lavere sjiktet av motoralternativer, men går overraskende bra i Nidelven. Vurderer likevel stålpropell for høyere toppfart og marsjfart. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 17.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2017 Har nå hatt båten på land i 1ukes tid. Har kostet på et belgbytte. Hadde ikke trengt å bytte belger men var like godt å få gjort det av en proff som kan det. Så nå slepper jeg å tenke på dette på 4-5års tid. Jeg tenker å ta opp båten i høstferien, da erfaring fra ifjor at det er mange fine høstdager også. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 25.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2017 Har i helgen fått testet båten med de nye propellene. Gikk ned fra strl p26L til p24. Merket betydelig forskjell. Nå går den mye fortere i plan og har en toppfart på nærmere 40knop. Kan nok gå ned enda en strl til p22 men er ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 på hvor mye motor ? :p Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 2.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 EvenLeonhardsen skrev On 30.9.2017 at 18.36: på hvor mye motor ? :p Den er på 220hk hvis det var det du lurte på? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 paulseen skrev On 29.8.2017 at 17.59: Har en 120 hk diesel, så i lavere sjiktet av motoralternativer, men går overraskende bra i Nidelven. Vurderer likevel stålpropell for høyere toppfart og marsjfart. Det prøvde jeg på lik båt/motor. Hadde ingen effekt på fart å sette på Balistic stålpropell bortsett fra mer kavitering i sving Men om du ofrer 1-2 knop toppfart er det nok bra for motoren å slite litt mindre med å få båten i plan ved å sette på mindre propell :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 7.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2017 (redigert) Har i idag hatt årets siste langtur. Turen gikk fra Porsgrunn til Kragerø. Lå å cruiste på rundt 27 knop hele veien, helt fantastisk. Båten blir nok tatt opp iløpet av ferien. Er fortsatt helt tipp topp fornøyd med båten, ikke en ulyd eller noe som helst bare å vri om å starte. Kan si så langt at denne Nidelven har fått sitt ^båtliv^ tilbake etter noen år på land!! Redigert 7.Oktober.2017 av filip_skau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 7.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2017 Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 7.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2017 Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2017 Kveldskjøring i silkesjø er nydelig. Hva syntest dere? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 13.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2017 Har idag tatt opp båten. Det var ingen skjell eller groe på skroget men bitte litt på drev. Har idag fått kjørt motor i frostvæske, spylt av mesteparten av bunnstoff og tatt en skikkelig vask utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
tomjo7 Svart 13.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2017 Flott båt Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 14.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 tomjo7 skrev for 10 timer siden: Flott båt Jo takk, den skal få litt oppgraderinger innvendig denne vinteren så bare å følge med? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 14.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 Følger.. :) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 15.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2017 Liste for oppgraderinger jeg har lyst til å gjøre i høst/vinter/vår: Fikse dashbord/ foilere det? Shine opp båten innvendig Legge på noen lag primer Legge på nytt bunnstoff Ta ut septiktank og vanntank for å shine opp rommet der Har fått spylt av mye bunnstoff og idag polerte jeg litte grann bare for moroskyld med en olje til tre og plast?? Sitér dette innlegget Link to post
tomjo7 Svart 15.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2017 i stede for folie så prøv hydrodipping som jeg gjorde ,synes det blir mye penere.var delvis folijert på min tidligere eier Sitér dette innlegget Link to post
tomjo7 Svart 15.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2017 Har byttet rattet også Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 21.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2017 Har begynt arbeidet med å shine opp tank/batteri rom. Tanken er å male det opp med to komponent Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2017 Noen som vet hvor man får kjøpt denne «kabelsokken»? Sitér dette innlegget Link to post
Sondreland Svart 22.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2017 Ser ikke helt nøyaktig hva slags "kabelsokk" du har, men om det er hva jeg tror det er har jeg kjøpt tilsvarende fra denne linken til mitt lille prosjekt. Fin båt du har! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.