Worry II Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Dere er vel kanskje snart akkurat her ?: Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Nå må dere komme i gang igjen, slutter jo snart på jobb Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Vi har vært å bunkret. Boller og kaffi på mannskapet. Diesel på jolla. Tusen takk for god service Tore. Du er en god representant for Yx. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kjesto Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Da var Egersund tilbakelagt ser jeg og den Brisne.. White Lady er i god steam på vei ut fjorden. Fortsatt god tur gutter, og nyt utsikten :-) Hilsen ikkenoeidetheletattmisunneligakterutseiltfender.......... Sitér dette innlegget Link to post
Thorba Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Hyggelig med hentetur på denne årstiden. Kjenner det begynner å krible. Synd jeg ikke får fulgt dere videre. Drar på hytta på Blefjell om en time... God tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Om dere har litt ekstra tid og lyst er det flott å gå tett langs med land nedover forbi Åna Sira, innsiden av Hidra etc. Jeg Hvordan funker båt og motorer? Noen utfordringer så langt? Båten fungerer bra. Litt tung på styring. Det kjenner vi når vi må hjelpe til i medsjø. Eller koser vi oss i sola. Litt mer vind nå når vi siger ut fra Egersund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Hvordan er forholdene nå? Kl. 13.47.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Fortsatt godt å sitte på flyvebroen. Litt mere vind. Ca 7 ms fra vest nord vest. Ca Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Dere ligger i kjølvannet av en litt større båt nå; Knarrlagsund - er det fordi dere har vind i hekken eller mot? Og denne pløyer havet for dere? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Mye medsjø. 2.5 m ca. Ingen hjelp av båten som nå ligger 0.5 NM på utsiden. Vi sklir sakte forbi. Måtte styre manuelt da autopilot ikke klarte å korrigere.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Blir det stopp i Farsund eller rett forbi Lindesnes? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Ser flott ut! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Lista fyr. Bra vær. Nå får autopilot jobbe igjen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
pacuare Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Med så bra vær og "god" tid ville jeg da gått inn til Farsund og innaskjøærs forbi Korshavn. Ikke så ofte en er der nede med båt. Ville gått inn mot Mandal og innaskjærs så mye som mulig. Takk for underholdning! Skulle gjerne vært med. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Litt enig med deg. Men vi satser på lang etappe i dag. Pga mye vind på lindesnes i morgen tidlig. Derfor er det ikke umulig at vi drar mot en ikke ukjendt hentetrådby Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Tenker at vi gjerne vil komme på webkamera på lindesnes om ei stund. Opp med pc og ta bilde. Det hadde vært gøy Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ben Sin Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Er vel dere vi ser på kameraet nå tenker jeg. Langt unna fortsatt. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Vi er nok et stykke unna. Men nærmer oss med sola i ryggen. Rett mot kamera. Kanskje vi vises. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TB22 Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Rett til høyre for fyr. Mye gugge på webglasset så det ble ikke helt klart bildet Redigert 10.Mars.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
XardasKSP Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Bare undret meg over at det ble skrevet om 2,5 meters bølger da denne mente mye lavere bølger: http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/ på nivå med de som skulle være utenfor Larvik da Alicraften ble henta Ellers på bilder virket det ikke som at bølgene var så store. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 At det ikke er samsvar mellom varsel og faktisk forhold er ingen bombe. Sånn er det bare.. Er jo bare ett varsel Btw, satt og koste meg hele forrige lørdag i solsteiken på fjellet i påvente av 4-8 m/s meldt vind som ikke kom, så det ble lite ski kite den dagen.. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Worry II Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Fint driv forbi Lillesand, ser jeg. Er planen lenger enn Arendal i kveld ? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Bare undret meg over at det ble skrevet om 2,5 meters bølger da denne mente mye lavere bølger: http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/ på nivå med de som skulle være utenfor Larvik da Alicraften ble henta Ellers på bilder virket det ikke som at bølgene var så store. Vanskelig å se sjøen på bilder det ser flatt ut. Men er ganske høye dønninger. Varselet du refererer til er ikke dønning varsel. Men bølge varsel. Det er litt forskjell på det. ? ofte vil dønninger vare mye lenger enn været står på. Faktisk kan også dønninger gå foran et uvær. Dermed kan du ikke alltid stole på bølgevarsel. Men du må se været over tid. Og vurdere bølger og dønninger ut fra erfaring. Håper det ble noenlunde forståelig. ? Redigert 10.Mars.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.