Jump to content

Hentetur Sandnes Asker.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Ja, det beste er nok å komme rundt Lindesnes også, men da kan en ikke starte etter arbeidstid om en vil ha lys. Starter dere tidlig på dagen? Det blir jo også lyst rundt klokken syv, så en kan klare en del før bølgene blir for store, men om dere vil gå utaskjærs gjelder det å komme lengst mulig så tidlig som råd er. I tillegg må vi jo håpe på bedre forhold enn meldt.

Link to post
Share on other sites

Vi skal nok finne sånn delvis frem selv om det er natt. Jeg liker imidlertid best det jeg ser med egne øyne. Å er det lite sikt så minker min sikkerhetsfaktor. Da er jo Radar er godt hjelpemiddel. Men skjermen til radar sitter jo ute..på flybridge. Brrr. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Er det bare opphold og god sikt går nattseilas fint

Litt enig i den. Har hatt en nattseilas i tett snøvær. Vi hørte båter før vi så de på radaren. Vi så de aldri, selv om de var nær. Savnet AIS da,

 

Også veldig stor forskjell på å seile egen båt en stoler på og båt uten historikk, mulighet for partikler i dieseltanken etc. Også forskjell på seil og motorbåt.

Link to post
Share on other sites

Skal vi bytte erik.. jeg går rett på togstyring og damer. å du tar searay hjem..

Avtale Bjørn! Møt opp på Oslo Sklokka 23.00 fredag kveld og jobb til klokka 08.00, ta toget til Fredrikstad og gjør Solbris sjøklar og ta med deg 5 damer på jøen i 10 timer!!!! Garantert sovemedisin for din neste vakt på Oslo S!!!!! :giggle: :giggle: :lol::crazy: :crazy: :crazy:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Når er det du beregner å være framme på Vollen?

Jeg regner med søndag . Men jeg har vondt for å stoppe dersom det er god glid i vannet. Planlegger å runde Lindesnes på fredag ettermiddag kveld. Og hvor langt vi sklir videre da er det sjøen og sikten som bestemmer.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut til at dere har fått nok hjelp med været, Bjørn!

Selvom dere finner noen timer innimellom med roligere vind, er det jo ikke sikkert at sjøen får tid nok til å legge seg. Om dere tar turen denne gangen får dere ha lykke til, en stor og tung båt klarer sikkert dette bra.

Link to post
Share on other sites

Er du ute av trening om dagen, Zitt?

 

Synes vindretningen og styrke ser bra ut utover ettermiddagen ifølge windity hvertfall.

Men strømmen går andre veien, og er den sterk i kombinasjon med (gammel) sjø i motsatt retning blir det fort litt mer rotete rundt Siragrunnen, Listaodden etc.

 

Ting kan jo endre seg, men slik det ser ut nå gjelder det å komme seg rundt på riktig side av neset før lørdag.

Hvor kan jeg kjøpe billett, bjørn?

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Været ser lovende ut nå litt dønninger bakfra nedover må vi tåle
intervall 7,5 sek 1,6 m wind 3.0ms på jæren rev klokken 0800 sier windytv og roligere nedover kysten :thumbsup:
Så ser ikke ut til å bli annet enn en grei start på turen :yesnod:
Ser ut til at du fikk skikk på trommene Zitt så hvis du også holder igjen nedbøren på Lørdagen så hadde det vært toppers :wink:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut til at dere har fått nok hjelp med været, Bjørn!

Selvom dere finner noen timer innimellom med roligere vind, er det jo ikke sikkert at sjøen får tid nok til å legge seg. Om dere tar turen denne gangen får dere ha lykke til, en stor og tung båt klarer sikkert dette bra.

Vi får håpe du finner et værvindu til oss Zitt. Du er jo liksom blitt sjefen over alle sjefer for værvindu i Norge. ? så regner med det går bra denne gangen og. Om ikke toppformen er helt inne så gjør nok barmark og mengdetrening dette til en brukbar tur. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Er du ute av trening om dagen, Zitt?

 

Synes vindretningen og styrke ser bra ut utover ettermiddagen ifølge windity hvertfall.

Men strømmen går andre veien, og er den sterk i kombinasjon med (gammel) sjø i motsatt retning blir det fort litt mer rotete rundt Siragrunnen, Listaodden etc.

 

Ting kan jo endre seg, men slik det ser ut nå gjelder det å komme seg rundt på riktig side av neset før lørdag.

Hvor kan jeg kjøpe billett, bjørn?

Bare å kontakte billettservice Sap. Vi ligger registrert der. ???

 

Jeg håper virkelig ikke Strømmen lager store problemer for oss. Vind mot strøm er mulig trøbbel.

Du får stille deg opp på et skjær somewhere.. så plukker vi deg opp.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bare å kontakte billettservice Sap. Vi ligger registrert der.

Jeg håper virkelig ikke Strømmen lager store problemer for oss. Vind mot strøm er mulig trøbbel.

Du får stille deg opp på et skjær somewhere.. så plukker vi deg opp.

Står på (lange) stylter på Siragrunnen med radarreflektor på på lua i morgen, hehe

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...