Jump to content

Hentetur Sandnes Asker.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Du får bare si i fra Bjørn når du ankommer Vollen jeg ser ned på marinaen fra stuevinduet hvis du trenger kaffe og noe og bite i..når du ankommer.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Du får bare si i fra Bjørn når du ankommer Vollen jeg ser ned på marinaen fra stuevinduet hvis du trenger kaffe og noe og bite i..når du ankommer.

Da håper jeg du tar turen ned. Hadde vært hyggelig å hilse på. Du får nok sikkert med deg noen oppdateringer både her og der. White Lady blir jo med på mAis

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Som nevnt blir Laluna med. Håper vi får fint vær for han tar med seg drone. Det kan jo bli gøy. Så er det og to hobby fotografer ombord. Så jeg håper det blir mye bilder.

Det kommer også til å bli lagt ut noen bilder på Fb. Båtfolk på Facebook. Video er litt lettere der desverre. ? men for de av dere som følger der og vil det nok sikkert bli litt dobbelt av noen bilder.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Da håper jeg du tar turen ned. Hadde vært hyggelig å hilse på. Du får nok sikkert med deg noen oppdateringer både her og der. White Lady blir jo med på mAis

gleder meg til og ha noe og følge med på igjen Bjørn ser frem til masse bilder samt følge med på mAis.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Med vind fra N til NW skal der vere best å gå nermt land fra Egersund og sørover mot Hidra.

Hadde ein tur fra Sørlandet til Egersund med vinden og sjøen mot,gikk noken mil fra land,fikk bra med juling.Såg mindre båter heilt inne men land i god fart.

Ankom Egersund uten rib knust deksel over kokeapparat.Spurde kona heile tida om me skulle snu,men fikk beskjed om å fortsette.Ingen fare med båt,men rufsete tur.Greit å vente på godver.

Havnevakten i Egersund bekrefta at i den vindretningen var det best å gå langs land

Link to post
Share on other sites

Har hatt samme erfaring på vei nordover et par ganger ved NW vind. Gikk inn rundt hidra og snek oss langs med land opp mot egersund.

Var betydelig roligere, og kunne holde grei fart fremfor å stampe i timesvis i 7-8 kn om vi hadde gått direkte Lista - Egersund.

 

Medsjø er jo litt greiere for bjørn & co, men spørsmålet er hvor man legger ruta når man nærmer seg siragrunnen, samt hvor nærme land man vil eller ønsker å gå med en ukjent og eldre båt om vinden er delvis pålands.

 

Mange vurderinger å ta, og der er kapt Bjørn god  :thumbsup:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått fulgt så mye med på sjøen i dag, men på vei hjem fra jobb i tretida var det en del sjø. Ikke så gal vind, men det gikk en større båt nordover. Når baugen var på det øverste så jeg store deler av bulben og når baugen var nederst var vel avstanden fra rekka i baugen til vannet omtrent halvparten. Tror ikke det hadde vært noe koselig å tatt turen i dag :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...