Havlengt Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Det er vel greit å ha runda Lindesnes før de bryt ut og søkjer nermare land..? Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 4 hours ago, sap_2000 said: Eneste riktige. man legger jo ikke antiskliduken over tallerkenen, eller flislimet oppå flisa heller Har ikke hørt på maken. Neste blir vel påstand om at majonesen skal være under rekene?? Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) sap_2000 skrev 24 minutes ago: Skulle gjwrne betalt for å vite hvordan forholdene er utenfor Sørlandet om noen timer. Nå har vel dere full kontroll, men Meteorologisk Institutt melder følgende: Stavern - Lyngør: Skiftende bris. Skyet eller delvis skyet. Mulighet for spredt regn. For det meste god sikt.Bølgehøyde: 0,5-1 m. Lyngør - Oksøy: Vestlig bris. Stort sett oppholdsvær og perioder med sol. God sikt.Bølgehøyde: 0,5-1 m. Oksøy - Åna Sira: Vestlig opp i liten kuling 12, i kveld minkende til frisk bris 10. For det meste skyet og noen regnbyger. Moderat sikt i nedbør.Bølgehøyde: 1-2 m. Kommentar: Ser at det er noe kuling opp mot 9-10 m/s i ettermiddag, som avtar i kveldinga (Torungen). Redigert 12.April.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Skipsrådet er blitt enige om å følge bjellekua videre. Vi følte oss beæret da vi utenfor Farsund ble kalt opp av styrmann på BD og informert om at de endret kursen til 117 grader vi takket og meddelte at vi fulgte på inntil videre. Vi vil jo ende opp lenger fra land jo lenger vi henger på, men går det ned er det ikke noe pes å brekke av etter Kr S en gang. Vi har diesel nok til å bli her ute. Var den kulingen BD nevnte vi håper å unngå på egen hånd. Ikke alltid lurt å komme for tidlig Vi får lese litt mer op yr og DMI. 7 nm SV av Korshavn nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Svanen må nok gi på litt den ligger langt etter SAP. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Beklager sent på banen i dag men sånn er det nå kroppen ikke er i form Snakket med gutta på telefon akkurat de koser seg bak "Clipper Harald" og er i godt humør Planen videre er nok at etter Kr.sand vil de nok slippe følget og dreie mot Arendal da Bjørn må hilse på Jolla si ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Vrod Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Snakket med en på Hisøy nå kl 1445 og da lå vindstyrken på 9 sm og det har vært jevnt i hele dag, men han har ikke utsikt utover så han kunne ikke komme med noe info om bølgehøyde . God tur videre. ? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Da har de passert MANDAL fremdeles i skyggen av bølgebryterenHer er de på AIS SAP og SVANEN samme båt Redigert 12.April.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 En kort værmelding fra Kristiansand! Vær klar om 43 minutter, da skjer det! Så har vi morgendagen, og den ser ut til å bli bra! Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Øh.. Hvem er denne "BD" de henviser til? De fikk oppkall fra styrmann på BD.. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Er nok Styrmann på Clipper Harald som de ligger i kjølvannet etter Stusset og på det en stund .. Redigert 12.April.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TB22 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Og Bergen dørk var på tur i båt i området? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 TB22 skrev 13 minutes ago: Og Bergen dørk var på tur i båt i området? Tror du må se på mitt innlegg. Jeg bidrog kun med et tekstvarsel, som kanskje kunne være til nytte. ? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
TB22 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Hehe, føler meg bra dum her nå. Men skjønner fremdeles ikke konteksten fra denne linjen?? Vi følte oss beæret da vi utenfor Farsund ble kalt opp av styrmann på BD og informert om at de endret kursen til 117 grader BD ble brukt igjen lengre nede i teksten til sab,hmm. Her lukter det mytteri og ugler i osten Edit: nr 14. Håper det ikke er skrivefeil, men god gammel dags krim. Denne BD Edit:nr 15. Skulle vært forbud å redigere. Nå ser bare posten min enda teitere ut etter at dere fjernet deres Redigert 12.April.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Kommer sikkert en forklaring på denpåskenøtta Regner med de klipper navlestrengen og begynner kurs inn mot Arendal vært øyeblikk nå hvis de da ikke har bestemt seg for å henge på opp til Rafsnes som er destination på bølgebryteren Redigert 12.April.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Eureka Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 BD= bølgedemper? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Bare krøll her nå. Jeg mønstrer av. Redigert 12.April.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Jeg beklager, men jeg trodde SAP henviste til min vesle Metorologiske melding fra YR. BD=Bergen Dørk. Når da Laluna sa noe annet, synes jeg min melding virket teit. Derfor tok jeg den bort. Morsomt ble det iallefall. God påske, folkens! Redigert 12.April.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
pipe Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Jeg var inne på Oddsen fra Norsk Tipping å satset noen daler på veddemålet. Drar Bjørn forbi sengen sin i Arendal eller ei? Oddsene var veldig lave på ei, omtrent på samme nivå som stafettgull til langrennsjentene i mesterskap. Ja ja.... blir vel noe bedre fortjeneste enn rentene i banken Redigert 12.April.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Ser ut til at navlestrengen er klippet og Arendal er destination for SAP(Ståle) og Bjørn Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) 58 minutes ago, Bergen dørk said: Jeg beklager, men jeg trodde SAP henviste til min vesle Metorologiske melding fra YR. BD=Bergen Dørk. God påske, folkens! Stemmer det feilkobling fra min side. Til mitt forsvar hadde vi en stund litt mye å tenke på. Ja, nå er strengen klippet og Bjørnen vrir på kringla (roret). Vi debatterte å bryte ut fra og med Flekkerøya omtrent, men sjøen var for grov til at vi turde. Så litt på DMI som sa det skulle bli roligere jo lenger nord øst vi kom, så ble værende. Samtidig var vi litt bekymret for fuelnivået om vi da måtte bli der ute med mor om sjø og vind ikke bedret seg før CH (ikke BD) turner inn mot Langesund. Vi hadde nok ikke kommet dit med nervene i behold hvertfall. Det er to tanker ombord, SB og BB. Motor suger fra BB og returnerer til samme. BB var også lavest da vi antagelig har krenget mer mot SB over lang tid. Tenkte at OM vi ville krenge mye mot SB på vei inn mot Torungen kunne nivået bli lavere enn ønsket og ville ikke risikere ar den sugde luft fra om vi fikk oss en dans på vei inn. Så.... Vi kjører safe og trimmet skuta skeiv som Jan Thomas i 20 min så vi fikk nesten halv BB tank på måleren. Stengte så cross-over før vi brøyt ut. Hadde da ca 15 nm til torungen. Nå er vi snart inne ved torungen Edit: passert og laster inn et bilde av søstrene bjørn har savnet så mye Redigert 12.April.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Godt å se dere er kommet dere inn i smult farvand så Bjørn får hilst på Jolla si Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Jeg ville ikke blitt overrasket om hele familien Ruud stod på kaien og haiket da de kom inn. Kunne jo blitt en passelig fin påsketur i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Ble det noe avskjedshilsen med Clipper Harald? Redigert 12.April.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 TB22 skrev 22 minutes ago: Ble det noe avskjedshilsen med Clipper Harald? Vi takker pent for følget og hadde en hyggelig avskjed på kanal 16. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.