Sjøbliss Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Takk for en flott tur! Imponerende kjørt, og imponerende båt. Fantastisk! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Brigg Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 En fornøyelse å følge dere også denne gangen, flotte bilder. På et av bildene fremkommer det at samlet distanse er knappe 700 nm. Og dette har dere gjort unna på tre døgn eller noe slikt. Til sammenligning så er min tur til Oslo beregnet til 650 nm, og jeg planlegger å bruke drøye tre uker på turen. Dette setter det hele i et perspektiv. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
VannTro Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Dette har vært moro å følge SAP, i alle "kanaler" ? Båten trenger vel ingen test av noe båtblad nå, de kan bare ta et intervju med deg og låne noen bilder ? Regner med at du snart skal av gårde med Karma i litt mer bedagelig tempo, selv er vi på vei ned mot Bolærne i dag på vei til noe som skal utgjøre årets 4 ukers ferie. Skulle du forville deg nedover Sørlandet så gi ett pip, så krysses kanskje kursene ?? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
navid Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Dere er noen "råskinn". Ny emnetittel må føyes til på baatplassen: "Hastetur". Takk for spennende underholdning! Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Imponerende båt, imponerende jobbet, takk for at vi fikk "bli med". Respekt! :-) Mvh Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
176-671 Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Herlig tråd å følge. Morgenkaffe, Reiseradio og SAP-reiseskildring. Uslåelig kombinasjon. SAP - av nysgjerrighet: tilbyr ikke Garmin natt-palett på kartskjermen? La merke til bilde(r) med "hvitt hav" i kartet fra kvelds-/nattseilas. Ellers... ring dersom det trengs mannskap i fremtiden. Igjen takk for flotte bidrag. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
oberst1 Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Måtte lese meg opp etter helgen gitt. Du verden for en tur dere har hatt gutter! Så moro! Dere har jammen stått på! Takk for turen, masse fine bilder og reiseskildring Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Imponerende tråd av hente-/leveringstur igjen, krydret med dokumentasjon i form av tekst og bilder! Actionbildene av høy sjø og sjøsprøyt er i en klasse for seg. Det er ikke så mange nm jeg har gått glipp av, men jeg ble allikevel overrasket da så at dere har holdt en gjennomsnittfart 3 ganger maxfarten vår. Det er ingen tvil om at fabrikken fant riktig hentemannskap, ingen kunne gjort det bedre. Jeg tror jeg måtte hatt en lang treningsleir pluss et høydeopphold for å kunne klart å holde følge. Jeg takker så mye for turen, og bøyer hatten i støvet! Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 For å dra denne tråden videre foreslår jeg de 10 beste bildene skal plukkes ut til en avstemning. Var noen med sjøsprøyt rundt Vestervik som er mine favoritter. For å være ekstra kravstor vil jeg også sette pris på en sluttrapport. Satt stor pris på tråden. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 10.000L used?? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
pipe Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Det er ikke tvil om hvem jeg skal kontakte hvis jeg trenger å få fraktet en båt i fremtiden. Stiller meg bak ønsket om en sluttrapport når hvilen etter turen er unnagjort Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 (redigert) 51 minutes ago, TB22 said: 10.000L used?? Det er feil info. Riktig info er den fra VP panelet på ene bildet. Ca 3700 liter på 700 nm. Har ikke hatt tid til å gå gjennom oppsettet ennå, men den teller alt for fort i visningen på tripdata. Mulig den tar dataene for begge motorer som kommer fra EVC og så er det lagt inn at det er 2 motorer i plotter og tallet blir ganget med 2 en gang til? Er garanter bare feil i oppsettet et sted. --- Tusen takk for gode ord. Det har vært særdeles hyggelig å være på endre siden av postingene også. Vi har jo egentlig bare kjørt en båt langs en kyst som mange ferdes på ferieturer hvert år, tatt noen bilder og skrevet noen linjer. . Ingen bragd, eller måneferd akkurat i forhold til andre her på forumet som seiler verden rundt og ikke ser land på ukesvis i all slags vær. For en båtnerd som meg er det mekka å få lov til å gjøre dette. Jeg vil faktisk strekke det så langt å si at det er den beste blåresepten som finnes, og at det øker livskvaliteten min mange hakk. Jeg er også utrolig takknemlig for tilliten jeg har fått fra de som lar meg kjøre disse båtene. Fra jeg for første gang hørte at fabrikken skulle lage en 47 foter for nesten 2 år siden, og spes da det ble klart at båt #2 skulle til Norge, ba jeg til høyere makter om at jeg skulle få lov til å kjøre den. Faktisk har jeg i flere måneder i fullt alvor spurt om hvor mye DE skal ha for at jeg kan få lov å hente den Håper jeg ikke blir tatt på ordet, og at det ramler ned en faktura i postkassa for leie og diesel appropos; Det blir veldig snart liv i en annen tråd her på BP, så Zitt må forte seg å smøre opp trommene sine Når ting roer seg om noen dager, skal jeg lese gjennom tråden og komme tilbake med noen tanker om båt og tur, samt svare på endel spørsmål som ble stilt underveis. igjen, tusen takk for interessen og hyggelige ord Redigert 3.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hekkbølgen Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Nok en gang flott tråd med bilder og betraktninger. Var å titta på 47'n bortenfor dieselfyllinga tidligere idag. Har hatt Targa 44 after door versjon som drømmebåt, men nå er jeg ikke sikker lenger.. hva er vekta på 47'n? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Hopper gjerne med fra sør hvis du trenger mannskap bare å ringe Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Ble dårlig med båtferie på meg i år. Måtte omprioritere litt samt frøken strils vaktplan endret seg. Men ser ut som det blir ny luftetur med 47'en vestover, så nordover og litt øst og antagelig retur til hovedstaden et par uker senere. Har en intensjon om og ikke la denne turen bli stress og mas så jeg forhåpentligvis kan kalle det en slags ferie også. Avreise er planlagt til midten av neste uke. Har vært ferieavvikling for de forskjellige aktørene som skulle rydde opp noen snags, men noe har vi fått orden på. Bl.a så funker baugpropellen nå som den skal med 2 stk optima rødtopp batterier 50cm unna. Skal si det ble fres. Dette var veldig nødvendig og gjør at man kan gå inn trange steder i mye vind uten å ha hjertet i halsen. Har vært noen turer ute med skuta de siste ukene. Sist i dag med Garmin Norge ombord. Har fåt kalibrert IPS systemet til langt bedre enn det var, men systemet har noen klar fysiske begrensinger i en båt med stort vindfang langt fremme, så thrusteren er nødvendig. Tror jeg fyrer opp en ny tråd med riktig tittel en av dagene. Strekningen etter Ålesund er ny for meg, så vil gjerne ha tips på veivalg i forhold til vær og vind. Krysser fingrene for at det kan bli godt vær og lite vind på denne turen. Er lei av sjø og sprut Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Gleder meg til å følge deg oppover. stikk innom Veiholmen på Smøla hvis været tillater. Spesielt innseilinga fra nord er kul? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Så moro da SAP, da blir det litt "ferie" på deg i år også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Nettopp, så det er deg som skal frakte den til båtmesse i Trondheim. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Onkel Lars Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Når trebarnsfamilien Eriksson legger ut på bilferie i Europa gjør de ikke som folk flest. Familien sender nemlig hele turen fra familiebilen Direkte I Livestream. http://dujegoss.no/live-cam/ Satt hele tiden og tenkte.....fanden, en slik gave må jo båtfolket og kunne få en gang :-)) Du har gitt oss mye glede denne sommeren "sap_2000" Gi oss litt til :-) Det skal bli kjekt å følge deg på enda en tur. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Gleder meg til denne turen og håper den kan bli litt annerledes og mer avslappende. Video har vært nevnt tidligere. Jeg har ikke Facebook. Jeg tar endel video på Snapchat, men det er jo vanskelig å dele. Ellers har jeg Instagram som jeg ikke bruker mye. Noen som har et forslag til hvordan man enkelt kan laste opp og dele videoer på rappen utenom FB? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
chrisrik Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 YouTube støtter live strekning, også fra mobil. Filmene blir da også tilgjengelig etter at streamingen er over :) https://livestream.com/producer/mobile for eksempel (husker ikke om YouTube-appen tillot streaming) Ellers var det vel et båtmagasin som kjørte en askeladden langs hele norskekysten med streaming, husker ikke hvilken tjeneste de benyttet seg av - men den var ikke stabil, og de ombord hadde dårlig dekning ofte... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Men du.. nå havna jeg på Snap.. så da kan Sap.. på Fb Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Onkel Lars Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Jeg håper vi er fornuftige nok til å holde oss unna styggedommen fjasboken. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 @sap_2000 Baatplassen.no har egen side på FB. Der er nivået helt topp og det er kjente fjes herfra som poster der. Ser ikke helt grunnen til skepsisen. Tom Rør poster veldig mye bra der(selvfølgelig mye av det samme som her, men ikke så mye teknisk). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 chrisrik skrev for 9 timer siden: YouTube støtter live strekning, også fra mobil. Filmene blir da også tilgjengelig etter at streamingen er over :) https://livestream.com/producer/mobile for eksempel (husker ikke om YouTube-appen tillot streaming) Ellers var det vel et båtmagasin som kjørte en askeladden langs hele norskekysten med streaming, husker ikke hvilken tjeneste de benyttet seg av - men den var ikke stabil, og de ombord hadde dårlig dekning ofte... Nesten hele hentetråden min i 2014 ligger på youtube, da vi streamet underveis. Funket bra det. Litt tamt uten lyd, men det bestemmer man selv?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.