MichaelI Svart 17.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 DieselDahl skrev On 16.9.2019 at 18.49: Eng's auto i Trøgstad. 69 82 69 85 Vis hele sitatet Takker. Skal sjekke dette ut :) Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 17.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 dieselfan skrev On 16.9.2019 at 21.36: Hvor høyt HP målte du ? Vis hele sitatet Har ikke vært i benk enda. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.September.2019 Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 Lurer på om Goldfish i Son, Akershus også har. Ellers har de tilknytning til noen med bremsebenk hvertfall. Mulig de har eget motorverksted. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 20.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2019 Gullfisk skrev On 17.9.2019 at 7.00: Lurer på om Goldfish i Son, Akershus også har. Ellers har de tilknytning til noen med bremsebenk hvertfall. Mulig de har eget motorverksted. Vis hele sitatet Takker. Skal sjekke med disse også :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 MichaelI skrev On 17.9.2019 at 5.09: Planen nå er bare å få ut motoren og i en benk slik at man kan få noen konkrete tall og avlesninger på elendigheten. Vis hele sitatet Hei, har du hatt motoren din i benk ? Håper du kan dele litt om hvordan det har gått siden sist Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 17.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 dieselfan skrev On 12.3.2020 at 18.01: Hei, har du hatt motoren din i benk ? Håper du kan dele litt om hvordan det har gått siden sist Vis hele sitatet Hei, Nei ikke kommet så langt enda. Motivasjonen har vært liten, samtidig som det ikke er noen "benkere" her oppi nord. Prøvd å etterlyst andre eiere av samme motor, men skulle tro det var kun jeg som ble lurt til å kjøpe denne motoren :( Sitér dette innlegget Link to post
SCS Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Bytt til gjennomsiktig slange fra matepumpe, så du er sikker på at det ikke er fullt av luft i dieselsystemet. Har hatt erfaring at motor starter lett og går pent på lave turtall, men ikke orker å dra båt opp i plan når det er luft i systemet. Dyser skal visst være mer ømtålelige i common rail motorer enn eldre systemer. Siden motoren har stått lenge kan man aldri vite om noen av injektorene er blitt dårlige. Jeg synes det var stor forskjell i flødemengde på bildet ditt tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 20.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 SCS skrev On 7.8.2020 at 0.45: Bytt til gjennomsiktig slange fra matepumpe, så du er sikker på at det ikke er fullt av luft i dieselsystemet. Har hatt erfaring at motor starter lett og går pent på lave turtall, men ikke orker å dra båt opp i plan når det er luft i systemet. Dyser skal visst være mer ømtålelige i common rail motorer enn eldre systemer. Siden motoren har stått lenge kan man aldri vite om noen av injektorene er blitt dårlige. Jeg synes det var stor forskjell i flødemengde på bildet ditt tidligere i tråden. Vis hele sitatet Hei, Takk for svar:) Motoren er nå tatt ut, solgt og ankommet ny eier. Håper han får mer glede ut av den enn jeg fikk. Nå er det bare å få inn nyinnkjøpt motor og satse på bedre resultat denne gang. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Jeg håper inderlig det. Jeg har fulgt denne tråden og har kjent på frustrasjonen din. Håper du nå får inn en motor som fungerer så du kan føre båt i stedet for å skru motor. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
MichaelI Svart 20.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Grand Banks jr skrev On 20.2.2021 at 22.21: Jeg håper inderlig det. Jeg har fulgt denne tråden og har kjent på frustrasjonen din. Håper du nå får inn en motor som fungerer så du kan føre båt i stedet for å skru motor. Vis hele sitatet Tusen takk for det! :) Har mer tro på Steyr`en Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.April.2022 Link til dette innlegget Svart 15.April.2022 Noen som vet hvem som kjøpte motoren til @Michaell og om han har fått liv i den? Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 6.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 dieselfan skrev On 15.4.2022 at 12.13: Noen som vet hvem som kjøpte motoren til @Michaell og om han har fått liv i den? Vis hele sitatet Hei:) Det var Bekkevold Maskin ved Gunnar Bekkevold som kjøpte denne motoren. Jeg har selv ingen oppdateringer på hvordan dette gikk. Mener på de holdt til i Gressvik. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 @MichaelI, hva endte du opp med? Ny Steyr? Hvilken størrelse og hvordan går båten med den? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
dieselfan Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 MichaelI skrev On 6.9.2023 at 15.40: Hei:) Det var Bekkevold Maskin ved Gunnar Bekkevold som kjøpte denne motoren. Jeg har selv ingen oppdateringer på hvordan dette gikk. Vis hele sitatet Takk drømmer fortsatt om denne motoren i de rareste mareritt, så det var godt å høre fra deg Skulle ha demontert de viktigste delene fra min motor og tatt en tur opp til deg... men det er alltid lett å se fasit i ettertid Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 Jeg kjenner Gunnar Bekkevold litt å kan spørre hvordan det har gått med motoren. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 7.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2023 dieselfan skrev On 6.9.2023 at 17.10: Takk drømmer fortsatt om denne motoren i de rareste mareritt, så det var godt å høre fra deg Skulle ha demontert de viktigste delene fra min motor og tatt en tur opp til deg... men det er alltid lett å se fasit i ettertid Vis hele sitatet Hehe, jeg har fortsatt selv mareritt om den motoren!! Det rare med den motoren var at jeg aldri fant noen feil hverken mekanisk eller noe annet. Det måtte en steyr til før det ble ordning. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 7.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2023 Kallethekid skrev On 6.9.2023 at 19.11: Jeg kjenner Gunnar Bekkevold litt å kan spørre hvordan det har gått med motoren. Vis hele sitatet Det hadde vært spennende å hørt om den enda lever Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.September.2023 Link til dette innlegget Svart 7.September.2023 Det viktigste er jo at du kommer deg på sjøen Men skal vedde på at det var en bagatell som laget leven og at vi hadde løst saken med å bytte komponenter fra min motor... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.