Jump to content

FNM 250, ryker svart over 80% pådrag, lavt turbotrykk?


MichaelI

Recommended Posts

  • 5 måneder senere...
MichaelI skrev On 17.9.2019 at 7.09:

Planen nå er bare å få ut motoren og i en benk slik at man kan få noen konkrete tall og avlesninger på elendigheten.

 

Hei, har du hatt motoren din i benk ?  Håper du kan dele litt om hvordan det har gått siden sist :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
dieselfan skrev On 12.3.2020 at 19.01:

 

Hei, har du hatt motoren din i benk ?  Håper du kan dele litt om hvordan det har gått siden sist :thumbsup:

Hei,

 

Nei ikke kommet så langt enda. Motivasjonen har vært liten, samtidig som det ikke er noen "benkere" her oppi nord. Prøvd å etterlyst andre eiere av samme motor, men skulle tro det var kun jeg som ble lurt til å kjøpe denne motoren :( 

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Bytt til gjennomsiktig slange fra matepumpe, så du er sikker på at det ikke er fullt av luft i dieselsystemet. Har hatt erfaring at motor starter lett og går pent på lave turtall, men ikke orker å dra båt opp i plan når det er luft i systemet.

Dyser skal visst være mer ømtålelige i common rail motorer enn eldre systemer. Siden motoren har stått lenge kan man aldri vite om noen av injektorene er blitt dårlige. Jeg synes det var stor forskjell i flødemengde på bildet ditt tidligere i tråden.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
SCS skrev On 7.8.2020 at 2.45:

Bytt til gjennomsiktig slange fra matepumpe, så du er sikker på at det ikke er fullt av luft i dieselsystemet. Har hatt erfaring at motor starter lett og går pent på lave turtall, men ikke orker å dra båt opp i plan når det er luft i systemet.

Dyser skal visst være mer ømtålelige i common rail motorer enn eldre systemer. Siden motoren har stått lenge kan man aldri vite om noen av injektorene er blitt dårlige. Jeg synes det var stor forskjell i flødemengde på bildet ditt tidligere i tråden.

Hei,

 

Takk for svar:) Motoren er nå tatt ut, solgt og ankommet ny eier. Håper han får mer glede ut av den enn jeg fikk. Nå er det bare å få inn nyinnkjøpt motor og satse på bedre resultat denne gang. 

Link to post
Share on other sites

Jeg håper inderlig det. Jeg har fulgt denne tråden og har kjent på frustrasjonen din. Håper du nå får inn en motor som fungerer så du kan føre båt i stedet for å skru motor. :thumbsup:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 7 minutter siden:

Jeg håper inderlig det. Jeg har fulgt denne tråden og har kjent på frustrasjonen din. Håper du nå får inn en motor som fungerer så du kan føre båt i stedet for å skru motor. :thumbsup:

Tusen takk for det! :) Har mer tro på Steyr`en :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
dieselfan skrev On 15.4.2022 at 14.13:

Noen som vet hvem som kjøpte motoren til @Michaell og om han har fått liv i den?

Hei:) Det var Bekkevold Maskin ved Gunnar Bekkevold som kjøpte denne motoren. Jeg har selv ingen oppdateringer på hvordan dette gikk.

 

Mener på de holdt til i Gressvik.

Link to post
Share on other sites

MichaelI skrev 1 time siden:

Hei:) Det var Bekkevold Maskin ved Gunnar Bekkevold som kjøpte denne motoren. Jeg har selv ingen oppdateringer på hvordan dette gikk.

Takk:thumbsup:  drømmer fortsatt om denne motoren i de rareste mareritt, så det var godt å høre fra deg:smiley:

Skulle ha demontert de viktigste delene fra min motor og tatt en tur opp til deg... men det er alltid lett å se fasit i ettertid :crazy:

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 16 timer siden:

Takk:thumbsup:  drømmer fortsatt om denne motoren i de rareste mareritt, så det var godt å høre fra deg:smiley:

Skulle ha demontert de viktigste delene fra min motor og tatt en tur opp til deg... men det er alltid lett å se fasit i ettertid :crazy:

Hehe, jeg har fortsatt selv mareritt om den motoren!! Det rare med den motoren var at jeg aldri fant noen feil hverken mekanisk eller noe annet. Det måtte en steyr til før det ble ordning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...