Lars O Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Gøy å følge.... ? Hilse til Trond123, vi tok D5L sammen hos Poseidon. Lars O Link to post
Sjøbliss Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) 1 hour ago, LALUNA II said: Hjembyen min ??? Ja i barndommen i alle fall. Kos dere på tur og hold dere fast i stormen! Jeg var i Måløy under Nyttårsorkanen (stor bokstav, for det finnes bare en). Dette er ingenting men dumt å prøve seg på Stadt i 25m/s i fritidsbåt.... Kanskje jeg skal få mamma til å vinke på kaia ??? Redigert 11.August.2017 av Sjøbliss (see edit history) Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Da på vei inn til Florø havn ;-) Redigert 11.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Så bra. ??? Flott plass å vente litt på været. Knallgodt øl på Kinn bryggeri. Stalltips! Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Tempest Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Anbefaler Kinn Bryggeri ja, dei har i sommer åpna Vesle Kinn (http://kinn.no/nn/arrangement) Åpen i dag fra kl.16 og utover. Velkommen til Norges vestligste og festligste by Redigert 11.August.2017 av Tempest (see edit history) Tempest på Instagram Link to post
Grand Banks jr Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Flott med bilder underveis. Føles litt som å bli med på turen. "Uglen" har jeg passert mange ganger her i Grimstad. Rager høyt over skjærgården... Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Tom Rør skrev for 7 timer siden: Husk at hvis dere skal kjøpe krabbeklør på fisketorget, må dere heve rammelånet først :-) sap_2000 skrev for 5 timer siden: Skal bort å kjøpe noen overprisede laksebaguetter og fiskekaker Litt nysgjerrig, hva er det for kiloen for krabbeklør på bryggen? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Komodo skrev 29 minutes ago: Litt nysgjerrig, hva er det for kiloen for krabbeklør på bryggen? DYYYRT... det er for turister... Normalt er 100 kr kg for nykokte klør , 150 kr kg for levende sjøkreps... men ikke på Bryggen.. tror jeg.. Redigert 11.August.2017 av Ida Marie III (see edit history) Link to post
Trond123 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Da er vi trygt fortøyd i Florø, og navigatøren må dessverre mønstre av og returnere sørover. Fikk godt inntrykk av sjøegenskapene til båten. Var vel bortimot 2 meter sjø på det meste, noe skipperen mestret elegant. Godt humør og samarbeid preget turen. Ikke rart folk villig lar både @Sap_2000 og @Bjørn Løvjomås frakte båter landet rundt. Takk for turen! Link to post
Trond123 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 1 hour ago, Lars O said: Gøy å følge.... ? Hilse til Trond123, vi tok D5L sammen hos Poseidon. Lars O Hei, og takk for sist ja! :) Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Da er vi godt stroppet fast i brygga i Florø. Turen i dag var frisk men udramatisk. Som bjørn sier så var det jillt å ha med @Trond123 på tur i dag dvs, "ha med" var ikke i ordets rette forstand. Denne karen har stålkontroll på navigeringen. Ren nytelse og observere 2 hours ago, Sjøbliss said: Hjembyen min ??? Kos dere på tur og hold dere fast i stormen! Jeg var i Måløy under Nyttårsorkanen (stor bokstav, for det finnes bare en). Dette er ingenting men dumt å prøve seg på Stadt i 25m/s i fritidsbåt.... Vi forsøker etter beste evne å kose oss også. Ang punkt 2, så er det ingen fare, selv ikke om vi begge skulle fått et drypp for at vi går ut i stadten i dette været 1 hour ago, Tempest said: Velkommen til Norges vestligste og festligste by Tusen takk. Har ikke vært lenger enn flytebrygga vi ligger på enda. Vi må vel for første gang på turen få oss noe ordentlig "middag". Hvertfall om jeg vil beholde sørlendingen ombord fremover bare å ta en tur innom om du er i nærheten 1 hour ago, Komodo said: Litt nysgjerrig, hva er det for kiloen for krabbeklør på bryggen? Tror ikke jeg kan lese så store tall tror nesten et par kilo matcher drivstoffkostnaden Bergen-Florø Nå sitter jeg og sørlendingen og slapper av i salongen og vurdere om vi skal ramme inn lakserundstykkene eller spise de noen bilder Mvh. SAP Link to post
glalaks Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 To blide gutter Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Stilig bilde @glalaks Artig å se baatplassens medlemmer finnes overalt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 glalaks skrev 4 minutes ago: Det var et utrolig flott bilde, var du ombord i en av de katamaran rutebåtene? Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 @Bjørn Løvjomås Vi møtte vel denne rett før den gamle fjordabåten. Link to post
glalaks Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Nei det ligger på båtfolk på Facebook. Jeg bare lånte det;) jeg sitter å venter i Trondheim;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10159646262540725&set=gm.1099269333538814&type=3 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) 15 minutes ago, glalaks said: Kuuuult bilde @Gladlaks denne? fjordglytt? møtte den i brufjorden/ solheimsfjorden Redigert 11.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Joltus Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Eg må spørre siden eg ikke har hengt her inne så lenge... Er dette en jobb dere har? Bijobb? Hobby? Får dere betalt i penger utenom i glede og opplevelser? Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Rekreasjon heter det vel Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Dere dro vel ut i Oslofjorden noen timer etter at jeg satte kursen mot Sverige i snekka mi. På fire dager har jeg kommet meg til Kungshamn (dog en veldig kort etappe i dag), mens dere har kommet dere til Florø! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Ja. Stemmer det @Pequod Vi var noen timer bak deg. Kikket etter deg på fjorden. Men tror du allerede var kommet til Moss. Å der gikk vi rimelig fort forbi. Men nå har vi roet ned tempo. Det blåser hatter og kaniner og små elefanter her...? Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Merket bølgene godt på returen sørover også. Virket som hurtigbåten nærmest hoppet på en stor bølge og kjørte baugen gjennom den neste, rett sør av Florø. Etterpå ble farten drastisk redusert og folk bedt om å sette seg. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn