Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

1 hour ago, LALUNA II said:

 

Hjembyen min ??? 

 

Ja i barndommen i alle fall. Kos dere på tur og hold dere fast i stormen! Jeg var i Måløy under Nyttårsorkanen (stor bokstav, for det finnes bare en). Dette er ingenting men dumt å prøve seg på Stadt i 25m/s i fritidsbåt....

 

Kanskje jeg skal få mamma til å vinke på kaia ??? 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Flott med bilder underveis. Føles litt som å bli med på turen. "Uglen" har jeg passert mange ganger her i Grimstad. Rager høyt over skjærgården... 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 7 timer siden:

Husk at hvis dere skal kjøpe krabbeklør på fisketorget, må dere heve rammelånet først :-)

 

sap_2000 skrev for 5 timer siden:

Skal bort å kjøpe noen overprisede laksebaguetter og fiskekaker :sweat:

 

Litt nysgjerrig, hva er det for kiloen for krabbeklør på bryggen?

Link to post
Share on other sites

Da er vi trygt fortøyd i Florø, og navigatøren må dessverre mønstre av og returnere sørover. Fikk godt inntrykk av sjøegenskapene til båten. Var vel bortimot 2 meter sjø på det meste, noe skipperen mestret elegant.

Godt humør og samarbeid preget turen. Ikke rart folk villig lar både @Sap_2000 og @Bjørn Løvjomås frakte båter landet rundt.

 

Takk for turen!

20170811_163352.jpg

20170811_151236.jpg

20170811_144729.jpg

20170811_144723.jpg

20170811_130931.jpg

Link to post
Share on other sites

 

Da er vi godt stroppet fast i brygga i Florø.  

Turen i dag var frisk men udramatisk. 

Som bjørn sier så var det jillt å ha med @Trond123 på tur i dag :yesnod: dvs, "ha med" var ikke i ordets rette forstand.  Denne karen har stålkontroll på navigeringen.  Ren nytelse og observere :thumbsup:

 

2 hours ago, Sjøbliss said:

Hjembyen min ??? 

 

 Kos dere på tur og hold dere fast i stormen! Jeg var i Måløy under Nyttårsorkanen (stor bokstav, for det finnes bare en). Dette er ingenting men dumt å prøve seg på Stadt i 25m/s i fritidsbåt....

 

Vi forsøker etter beste evne å kose oss også. 

Ang punkt 2, så er det ingen fare, selv ikke om vi begge skulle fått et drypp for at vi går ut i stadten i dette været :diving:

 

1 hour ago, Tempest said:

Velkommen til Norges vestligste og festligste by :flag:

 

Tusen takk.  Har ikke vært lenger enn flytebrygga vi ligger på enda. Vi må vel for første gang på turen få oss noe ordentlig "middag". Hvertfall om jeg vil beholde sørlendingen ombord fremover :lol:

 

bare å ta en tur innom om du er i nærheten :yesnod:

 

1 hour ago, Komodo said:

 

 

Litt nysgjerrig, hva er det for kiloen for krabbeklør på bryggen?

 

Tror ikke jeg kan lese så store tall:crazy: tror nesten et par kilo matcher drivstoffkostnaden Bergen-Florø :cryin:

 

Nå sitter jeg og sørlendingen og slapper av i salongen og vurdere om vi skal ramme inn lakserundstykkene eller spise de :giggle:

 

noen bilder 

 

 

IMG_2865.JPG

IMG_2868.JPG

IMG_2870.JPG

IMG_2874.JPG

IMG_2879.JPG

IMG_2880.JPG

IMG_2882.JPG

IMG_2884.JPG

IMG_2885.JPG

IMG_2886.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...