Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Jeg tanket i Strusshavn på sørtur. Prisen et ca samme som stedet "under brua". Men beløpsgrensen for kredittkort er satt svært lavt i Strusshavn. Måtte begynne på nytt for hver 700 kr ca. 

 

Lagt til: Siste notering for fyllingen under Askøybrua er kr 8,97 sist lørdag. 

 

 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 2 minutes ago:

Jeg tanket i Strusshavn på sørtur. Prisen et ca samme som stedet "under brua". Men beløpsgrensen for kredittkort er satt svært lavt i Strusshavn. Måtte begynne på nytt for hver 700 kr ca. 

Da er det kortet ditt...

Jeg fyller aldri for under 3000,- og det går på direkten..

Link to post
Share on other sites

Mulig det er kortet mitt, jeg er kanskje ikke like kredittverdig ?. Men dette varierer mye fra sted til sted, så det avhenger ikke bare av kortet mitt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 1 minute ago:

Mulig det er kortet mitt, jeg er kanskje ikke like kredittverdig ?. Men dette varierer mye fra sted til sted, så det avhenger ikke bare av kortet mitt. 

 

Joda, jeg har opplevd det samme andre steder, men det er mange år siden..men aldri der inne..

Vet ikke hva som er årsaken til det...

Link to post
Share on other sites

Ligger i strusshavn og tanker nå.  Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå :headbang:).   Gjelder master gullkort. 

Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg.  

 

Synes forøvrig jeg så en kjent båt her inne @Ida Marie III

 

Må vel dra kortet en 10-12 ganger til så får smøre oss med tålmodighet :headbang:

 

Skal søke til betjente stasjoner evt tankbil om mulig fremover. Kortet vil jo være utslitt før vi er tilbake i Oslo :headbang::headbang:

 

 

IMG_2779.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 14 minutes ago:

Ligger i strusshavn og tanker nå.  Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå :headbang:).   Gjelder master gullkort. 

Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg.  

 

Synes forøvrig jeg så en kjent båt her inne @Ida Marie III

 

Må vel dra kortet en 10-12 ganger til så får smøre oss med tålmodighet :headbang:

 

Skal søke til betjente stasjoner evt tankbil om mulig fremover. Kortet vil jo være utslitt før vi er tilbake i Oslo :headbang::headbang:

 

 

IMG_2779.JPG

 

 

Det var som faen...

Jeg har et vanlig Skandiabanken minibank kort...

 

Nei, det er ikke min båt som ligger der, men identisk :wink:

 

Jeg er en del nm. nord for deg...

 

Link to post
Share on other sites

19 minutes ago, Erikda said:

Etter innlegget om dieselpumpene å dømme må du begynne å få vondt i huet @sap_2000???

Flotte bilder! Nyter!

 

 

Bjørn mener jeg fikk et akutt behov for blodtrykkmedisiner, og det stemmer! :lol:

 

Ga oss på 10 runder. Er jo ikke lange biten opp til Måløy hvor jeg uansett skal ha stappfulle tanker.  

 

Bergen next. Mangler bare at det er fullt :lipseal:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 2 minutes ago:

 

Bjørn mener jeg fikk et akutt behov for blodtrykkmedisiner, og det stemmer! :lol:

 

Ga oss på 10 runder. Er jo ikke lange biten opp til Måløy hvor jeg uansett skal ha stappfulle tanker.  

 

Bergen next. Mangler bare at det er fullt :lipseal:

 

Alltid en plass der inne...

 

Skal bare se jeg har feil igjen...:rolleyes:

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tipper Ida Marie III bruker et debetkort (dvs et ordinært bankkort med direkte trekk fra konto) og at begrensningene kun er for alle typer kredittkort. Forsvarer det ikke, men kjenner til (som bankmann) at det her ligger litt ulike typer koder på kortmaskinene. Man kan oppleve det samme på enkelte butikker, selv om det er blitt sjeldnere.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Bergen dørk skrev 11 minutes ago:

Tipper Ida Marie III bruker et debetkort (dvs et ordinært bankkort med direkte trekk fra konto) og at begrensningene kun er for alle typer kredittkort. Forsvarer det ikke, men kjenner til (som bankmann) at det her ligger litt ulike typer koder på kortmaskinene. Man kan oppleve det samme på enkelte butikker, selv om det er blitt sjeldnere.

 

Joda, et vanlig minibank kort med Visa..

 

Har ikke opplevd det der problemet på en del år, men har opplevd det..

 

Enda godt jeg har mine ord i behold ang plass i Bergen havn..:wink:

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, dette er et problem knyttet til kredittkort ala Mastercard o.l. Vanlige bankkort/debetkort/bankaxept har som regel ikke dette problemet. 

 

En fordel med kredittkort (i allefall mitt) er at jeg får ca 30 øre rabatt/liter ved drivstoffylling. Har fått denne rabatten de fleste marinaer jeg har fylt i sommer. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 4 timer siden:

Ga oss på 10 runder.

Har opplevd flere ganger at når jeg har satt inn kortet på nytt vil maskinen skrive ut kvittering selv om det ikke er papir. Det går jo ikke og da kan en sette inn kortet så mange ganger en vil. Det blir ikke mer diesel med det kortet. Egentlig helt håpløst. Opplevde dette senest i Egersund på søndag selv om jeg fikk beskjed på skjermen før fylling om at det ikke var mulig å skrive ut kvittering. 

 

Gøy å følge dere på turen. Ønsker dere god tur videre. 

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Zitt said:

Velkommen "hjem" til Bergen @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås!

God tur videre!

 

Tusen takk , men forsiktig med "hj" ordet Zitt.  "Noen" kunne kanskje tenkt seg at det gikk troll i ord :giggle: 

 

Alltid mye annet enn bare å kjøre båt som skjer på turer som dette. serviceavdelingen har jobbet litt, har hatt litt besøk,  båten og kroppen vasket etc og vips er det for sent for kjøkkenene stenger rundt omkring som vanlig.  Blir vel en "hot dog" som de sier her, eller en kebab.  Bjørn savner rifla påmfri, dog :giggle:

 

@Trond123 ligger utenpå oss.  Hyggelig med besøk :yesnod:

 

@TB22 kjørte tett på hjemstedet ditt i dag, men så ingen på moloen.  Approps selvlysende tanntråd, så skal jeg høre med bjørn om har fikk revet ut noen tenner i dag :lol:

 

i morgen er planen å karre oss oppover mot Måløy eller silda for å ligge stand by på været.  

 

Skal bytte filtre i morgen.  Har hatt noe undertrykk på ene vacuummålerern og tappet noe vann.  Har jo dobble oppsett, men tar ingen sjanser.  

 

I den anledning vil jeg skifte filteret og tømme hele bollen for evt grums som raser ut når man drar ut elementet.

noen som vet hvor på vår vei jeg kan få kjøpt en 5 eller 10 liters kanne så jeg kan fylle opp bollene Igjen?

 

noen bilder 

IMG_2801.JPG

IMG_2804.JPG

IMG_2811.JPG

IMG_2812.JPG

IMG_2813.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

ligger det ikke en legendarisk pølsebod like i nærheten av Bryggen som har et hinsides utvalg? 

Var ihverfall det da jeg seilte sørover i 2011.. -og da jeg studerte i byen noen år tidligere. 

 

 

Forøvrig er hagestolen ryddet inn her på Sunnmøre ? Frukttrærene fikk jeg ikke flytter i le... 

 

IMG_4052.PNG

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...