Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Stadthavet har ikke tenkt å ønske dere velkommen i dag! Full storm med bølgehøyde 5 meter. Liten til stiv kuling langs hele kysten oppover. Minkende til i morgen......

Så nå må dere finne hvilepuls og nyte litt rolig tempo og landligge til været smiler til dere! Dere har noen utrolig vakre naturopplevelser i vente på strekket opp til Trondheim! Bare å senke skuldrene og la hvilepulsen komme i noen timer! Dere har hatt et meget godt driv så langt! @Bjørn Løvjomås og @sap_2000, det er bare å nyte min fødeby Bergen:yesnod: noen timer!!! Skjønt fisketorget er ikke det det en gang var for 32 år siden når jeg jobbet der:nonod:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Fisketorget er blitt latterlig! Det er ikke stedet hvor byens borgere lenger finner sin hverdagsmat! Den gang jeg jobbet der var det nesten en synd å ha oppdrettslaks på bordet. Nå er det ferdiglagde rundstykker med røkelaks fra alle andre steder enn Bergen det du får kjøpt....:thumbsdown:

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Hei @Ask 

bare å komme, men har du anledning til å tidlig lunsj?

Vi må jo ha penger til brødskiver, så hadde auksjon på 1 stk billett med Nord Star expressen nordgående i dag.

 @Trond123 var eneste budgiver i salen i går kveld så billetten gikk for Kr 1. Én krone er bedre enn null kroner, så vi sa "solgt" :lol:

Dermed får vi en passasjer på turen nordover i dag. @Trond123 tar snøggbåten tilbake til Bergen fra Florø eller Måløy.  Vil være ute i god tid.  

 

 

 

 

IMG_2815.JPG

IMG_2820.JPG

 

IMG_2824.JPG

IMG_2822.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kjekt å følge med på turen!

Blir ein "bumpy ride" nordover i dag, men det bles no rett veg og dokke har jo virkelig den rette båten å gå med! Skulle dokke trenge noko i Florø er det berre å rope ut, så skal vi gjere så godt vi kan her vest ;) Ellers gleder eg meg til å ta ein titt i båten på messa i Tr.heim :)

God tur nordover!

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 19 timer siden:

Ligger i strusshavn og tanker nå.  Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå :headbang:).   Gjelder master gullkort. 

Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg.  

 

 

Fin tråd dette, gleder meg til hver oppdatering. God tur videre.

 

Ang. beløpsgrense:

Jeg har også irritert meg litt på dette, og sjekket med Danske Bank hvor begrensingen ligger. 

Begrensningen ligger ikke på kortet, men hos utsalgsstedet ( se svar under).

 

Kanskje vi må bli flinkere til å informere utsalgsstedene om ulempene med denne ordningen? 

Jeg vil tro at en del steder mister omsetning på grunn av dette?

 

Hei John!
Takk for henvendelsen din.
Det er ingen beløpsgrense på korttransaksjoner ved bruk av kortet fra vår side. Vi opplever fra tid til annen at enkelte bensinstasjoner opererer med en egen beløpssperre på drivstoffylling.
Det er dessverre ikke noe vi får gjort med dette, da det er utsalgsstedet selv som setter denne grensen. Forstår at dette oppleves som tungvint når man skal fylle til båt, landbruk etc.
Ønsker deg en riktig fin dag!
Med vennlig hilsen
XXX
Danske Bank

 

 

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Kortbegrensningene skal visstnok ha med sikkerhet å gjøre at det ikke er mulighet for ar det skal fosse uante mengder drivstoff ut i hvor-det-nå-måtte-ende ute av kontroll. Ved å legge inn slike grenser sikrer seg man seg litt men det kunne sikkert vært løst på en helt annen måte - ved at man feks kvitterte på pumpen hver gang et visst antall liter var nådd og at den da fortsatte videre uten avbrudd.

 

 

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...