Jump to content

Fra plankehaug til sjekte! (bygging av tresjekte)


thundercat

Recommended Posts

thundercat skrev for 1 time siden:

 Jeg kjønnet ikke helt dette forums greiene.. går det ikke å redigere etter en vis tid? Skulle stått dørken er ferdig i forige innlegg...Ikke sørlending?

 

I følge reglene, har to timer på deg til å redigere innleggene her i Båtforumet. Etter det er det stengt for redigering. Likevel, du har en varsleknapp til hvert innlegg. Denne kan du bruke for evt beskjed til moderator om det en gang blir helt krise...

 

Lillesand ja! På vei dit er jeg ofte, selvom jeg kanskje snur halvveis i Blindleia eller blir lokket inn til en av de nydelige holmene rundtomkring. Som her i slutten av august i år: På vei inn mellom Tronderøyene (nydelig tur).

20170821-205402.dsc_1148.jpg.82a6a873d986bfd37cfb4a766840c91f.jpg

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Veldig imponert over ferdighetene dine ;-)

 

Hvis du ikke har jobbet særlig med treverk så er det et skjult talent som jaggu er godt du tar i bruk!

Helt på høyde med hva båtbyggere leverer til 600,- penger i timen!

-Ser ut som om du har full kontroll på maskin-renovering også.

 

Keep 'em coming!

 

Hilsen Ole

 

Link to post
Share on other sites

Svaap skrev On 11.12.2017 at 14.51:

Veldig imponert over ferdighetene dine ;-)

 

Hvis du ikke har jobbet særlig med treverk så er det et skjult talent som jaggu er godt du tar i bruk!

Helt på høyde med hva båtbyggere leverer til 600,- penger i timen!

-Ser ut som om du har full kontroll på maskin-renovering også.

 

Keep 'em coming!

 

Hilsen Ole

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Man kommer langt med litt tolmodighet? 

Men tipper heller at jeg hadde betalt en båtbygger 600 kr timen med hans produktivitet en 100 kr timen med min tregitet? har skrevet opp timeantall jeg har vært og jobbet og begynner og bli noen:rolleyes:

I går var jeg en tur i bua igjen og jobbet litt videre med akterbenken.. fikk lagd noen maler og kuttet og tilpasset benk knektene? Ellers er planen nå ila de nermeste dagene og få på fenderlista og kutte ut bord til akterbenken.. men begynner og bli litt lei etter og ha laget x antall meter med fenderlist og det er noe grums med alle.. enten er det noen solsprekker eller så er det en kvist osv? her har dere noen bilder fra i går?

4446B006-E7FB-4FB5-87F5-1C38D17D3306.jpeg

412342F3-7418-4861-BACC-6B2A14842548.jpeg

Link to post
Share on other sites

sunnmøre skrev for 5 timer siden:

Nesten så eg nektar å tru at dette er første arbeidet ditt. Ser utruleg bra ut. Fortsett med å legg ut mange bilder. Kjekt å sjå korleis plankehaugen endrar form til ein nydeleg båt:thumbsup::thumbsup:

He he jo er første bygg? Men som sagt fått mye eller rettere sagt alt av god veiledning...

merker jeg er ganske dårlig på det å drive å ta bilder underveis, men skal prøve og stoppe litt i ny og ne og ta litt i prosessen?

god jul!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...