Jump to content

Fra plankehaug til sjekte! (bygging av tresjekte)


thundercat

Recommended Posts

Tskjei skrev 1 time siden:

Hva med bilder av motoroverhaling? :rolleyes:

Der kom det noen bilder:)

Er som du sikkert har fått med deg ingen blogger av yrket,:rolleyes: så har heller ikke så mange bilder fra alt arbeidet da jeg først jobber når jeg jobber og glemmer helt bort å ta bilder:crazy:

Men kort om overhalinga:

Glassblåst alt av deler..

Lagd ny sylinderforing.

Dreid nye Ventilstyringer samt nye ventiler

Planert alle anleggsflater topp/blokk osv

Slipt veivakselen samt dreid nye veivlagere.

Linjehonet veivlagere

Honet råden

Balansert svinghjul og veivaksel.

Polert kamaksel.

overhalt magnet,vannpumpe,forgasser osv

 

Redigert av thundercat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fy flate!!!!

 

thundercat skrev for 10 timer siden:

Men kort om overhalinga:

Glassblåst alt av deler..

Lagd ny sylinderforing.

Dreid nye Ventilstyringer samt nye ventiler

Planert alle anleggsflater topp/blokk osv

Slipt veivakselen samt dreid nye veivlagere.

Linjehonet veivlagere

Honet råden

Balansert svinghjul og veivaksel.

Polert kamaksel.

overhalt magnet,vannpumpe,forgasser osv

 

Skjønner jo også at du har tilgang til litt mer enn en fuktig garasje og en drill :giggle:

 

Men et spørsmål. Du sier at du har laget ny sylinderforing og nye ventiler. Kan du si litt om hva slags materialer du brukte til det?

 

Ps: Byr deg fem tusen for den båten usett :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 12 timer siden:

Fy flate!!!!

 

 

Skjønner jo også at du har tilgang til litt mer enn en fuktig garasje og en drill :giggle:

 

Men et spørsmål. Du sier at du har laget ny sylinderforing og nye ventiler. Kan du si litt om hva slags materialer du brukte til det?

 

Ps: Byr deg fem tusen for den båten usett :thumbsup:

Hei!

Ja er heldig og ha fått hjelp Av Widmer Motor i Lillesand på motorsiden.

Ble vell noe galt formulert da jeg skriver at foring og ventiler er dreid av oss.. foring fikk jeg reprodusert i usa av et selskap som driver med dette. så kan ikke helt si deg legeringen her desverre. måtte bare oppgi hk, turtallsregister varme.(bør holde 4 hk:cool:)

 

Ang Ventiler kjøpte vi bare grovemner og tok disse på lengde/freste kilespor til låsing og slipte huet.

Veivlagerene og ventilstyringene dreide vi ut av en Bronselegering med mye Bly.... 

Redigert av thundercat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...