Jump to content

Nordkapp 605 med 150 Evinrude E-Tec G2 HO, erfaringer?

Skipper19

Recommended Posts

Slenger meg på her, vurderer å kjøpe en 2018/19/20 modell 605 Enduro. Blir selv litt skremt når jeg leser andres erfaringer og opplevelser med denne typen båt. Er det andre som har noe mer informasjon på de nyere modellene og utformingen av skroget, er det samme greia ennå? Hvordan er sammenligningen med G2 150HO og mercury 175 som de nå bruker?

Burde jeg heller gå for noe annet; f.eks. Askeladden?

Bor selv på Vestlandet og her blåser det gjerne fra alle himmelretninger samtidig;) Så båten burde tåle å ligge ute når det ikke er speilblank overflate på sjøen:)

• 1 måned senere...

Hei, jeg vurderer å bytte vår Askeladden c62 cruiser i en Nordkapp 605 enduro.  Mest fordi 16 åringen nå skal bruke båten på egenhånd, og jeg tenker at en åpen båt vil være enklere å manøvrere.  Ser det er mangenogseksti 605 båter på markedet for tiden, og har lest bla her at det er negative erfaringer med drenering.  Har forstått at det er en endring fra 18 mod som bedrer dette, men den blir litt dyr for oss.

Skulle tro 115 hester på nevnte båt eliminere drenerings utfordring?  

Noen som har innspill? 

• 3 uker senere...

Jag tycker det var för mycket frågetecken kring sjunkande Nordkappbåtar och om de ändringar som var gjorda på skrovet fixat problemet eller ej. Lokala handlaren hade även nyligen slutat sälja Nordkapp så slutade med att jag köpte en Yamarin Cross som jag är nöjd med hittills.

Et alternativ hvis man vil ha solid båt med senterkonsoll og fungerende drenering er jo White Shark 205 eller tilsvarende. Byttet fra Ballistic rib til WS, og kan ikke si jeg angrer. Har brukt noen båtpenger på å åpne opp pullpitten foran, utenom det synes jeg den fungerer utmerket til vårt bruk. Og så synes jeg den Amerikanske formen med høy baug er tøff, men det er selvsagt en smakssak. Er et ChrisCraft design bygget på lisens av Kelt i Frankrike. 
Bare som et tips for dere som er bekymret for dårlig selvlensing 😎

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...