Mulligan Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Sjøstein skrev for 3 timer siden: Kurant å seile alene tross relativt mye seil? Det går fint å seile den alene. Du har alle skjøter ved rormannsplass. Men den skal reves tidlig. Den bærer tross alt 60 kvm seil. Å seile C32 er som å seile ei diger jolle. Ganske så livlig. Ellers er det å bemerke at den er bemerkelsesverdig tørr. Nesten aldri sprut oppi båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 20.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Sjøstein skrev for 8 timer siden: Hva tror folk om denne? Mye nytt og ser bra ut: Comfortina 32 Har vært i Skjeberg og sett på denne i ettermiddag og må si jeg er fristet. Veldig pen utvendig, nesten ubrukt motor og drivlinje, strøken under vannlinjen og et heftig storseil. Ordinær innvendig, trenger nok litt olje og vask men ingen stygge riper. Men vanskelig å inspisere skikkelig bak skap PG under benker pga innerliner. Ikke ST-vinsjer eller varme. Men dette er vel småtteri mot det som er gjort. Høy pris men innbiller meg det kan bli dyrere på sikt å kjøpe en billigere i originalstand. Vet noen forresten om byggenr. er skrevet noe sted i disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Løp og kjøp ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Fra verftet står det ei plate inni aktre styrbord "hanskerom" som viser byggedato og byggenummer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 20.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Takk da sjekker jeg der. Sitér dette innlegget Link to post
pirlo Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Jeg synes denne var litt dyr. Båten gjør seg veldig godt med motor på 30 framfor 20 hestekrefter. Ny motor er vel og bra, men litt unødvendig å ikke unne seg en litt større en. Selvskjøtende vinsjer og varmt og kaldt trykkvann er også kjekt å ha, og noe mange av disse båtene er utstyrt med. Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 I forhold til andre Comfortinaer som har vært avertert siste årene så er jeg enig i at denne ligger litt høyt i pris. Her er en annen Comfortina med nyere motor, men til kr 220.000 i steden for kr 315.000. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=116225351. Kjøper du denne så får du (og alle på forumet?) gleden av en fin hentetur som bonus. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Skulle jeg kjøpe en eldre båt så synes jeg man får mye for pengene i disse som MK renoverer. Jeg hadde nok gjerne lagt ut litt mer penger for å få den gode båten som er gjennomgått grundig av et såpass proff verksted, fremfor en annen godt vedlikeholdt båt med enkelte utbedringer. Det er utrolig mye som kan dukke opp på en gammel båt, og det gjøres mye amatørarbeid som ikke nødvendigvis holder mål i lengden Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Takk for gode innspill oyvind_m og Santa_Claus, veldig greit å få litt kaldt vann i blodet når det bruser. Men stusser litt på den Comfortinaen du linker til, Santa Claus, den har jo masthead rigg. Trodde det var Comfort 32 som hadde det og at alle Comfortinaer hadde brøkdelsrigg? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Festina_Lente skrev 8 minutter siden: Skulle jeg kjøpe en eldre båt så synes jeg man får mye for pengene i disse som MK renoverer. Jeg hadde nok gjerne lagt ut litt mer penger for å få den gode båten som er gjennomgått grundig av et såpass proff verksted, fremfor en annen godt vedlikeholdt båt med enkelte utbedringer. Det er utrolig mye som kan dukke opp på en gammel båt, og det gjøres mye amatørarbeid som ikke nødvendigvis holder mål i lengden Takk, er enig i det, denne har MK i tillegg hatt opplag og stell av for to eiere gjennom mange år. Et par mangler som kan bli kostbare er varmeapparat, varmtvann og ST-vinsjer. Men dette er vel egentlig småting i den store sammenhengen som kan tas på sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Santa_Claus skrev 55 minutter siden: Her er en annen Comfortina med nyere motor, Det bildet viser en Comfort 32. Det eneste den har til felles med Comfortina 32 er at de ser helt like ut. De er svært forskjellige. Comfort 32 ble ikke bygget i 1986. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Det står Comfortina 32 på den. Jeg stusset også på masten. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Varmtvann opplegg: bereder og slanger på varmekrets ca 4000, 2-3 nye kraner og utedusj: 3000. Hurtigkoblinger og rør 1000? Dieselvarmer fra Kina/ eBay: 3000 + rør og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Trenger altså ikke å kosta skjorta hvis man kan gjøre litt selv med andre ord! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 (redigert) Da dukket det opp et tidlig eksemplar av drømmebåten. Noen som har innspill på pris og tilstand? Mye nytt men originalt dekk ser det ut til. Volvo Penta 2003T ble vel produsert frem til midten av 90-tallet? Erfaringer med denne med turbo? HR 312 1980 Redigert 10.April.2018 av Sjøstein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Første tanke var at dette var ille dårlige bilder. Prisen på båten er det vanskelig å si noe om. Men generelt er jo HR kvalitet som holder i mange år og som relativt enkelt kan settes i god stand av en nevenyttig kar med god støtte fra Baatplassen Sitér dette innlegget Link to post
oystein_k Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 (redigert) Ser ut som det mangler noen plugger i dekk og nater noen steder. Utifra bildene ser den ut til å være tatt vare på bedre enn den jeg kjøpte Redigert 10.April.2018 av oystein_k (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 Takk for svar, får dra og ta en titt. Er lagt ut noen flere bilder nå og det ser ganske slitt ut det dekket ja. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 (redigert) Så sant ikke teakdekket er slipt mer enn en gang før og skruehullene er tette kommer du langt med en god eksentersliper på en helg her. Båten ser bra ut med nye bilder. Sjekk seil og motor. Der er dyrt å bytte Redigert 10.April.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 Da ble det HR 312 på meg! Har drømt om den i 30 år så det var på tide. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Velkommen i klubben Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Gratulerer med en flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Gratulerer med en nydelig båt! Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Framtia Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 gratulerer! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Jakob T Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.