Jump to content

Hente SeaRay Sundancer 340, Kaupanger - Stathelle


Kapt Skuteløs

Recommended Posts

Bilde av båt eller finn-annonse; har du noe slikt å dele?

 

Slutter meg til det andre sier her om ruten, men vil tipse om neste steg: Ta ikke Langenuen nedover forbi Stord, men gå på den vakre vestsida mot Bømlo: Stokksundet eller Nyleia. Litt ut i Selbjørnsfjorden når du passerer Austevoll, så finner du enkelt og greit innløpet mellom Fitjar nord på Stord og Bømlo i vest.

 

God tur og lykke til!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

hei. vi hentet vår båt i Bergen i påsken, og skulle til Strømstad. gikk fint til Kristiansand, men derfra ble det litt motorproblemer. men, veldig bra hjelp her inne, og veldig lite usaklige kommentarer, som det er på en del andre forum. Kommer veldig an på vær og vind, men for vår del, brukte vi appen Windy, den stemte bra hele turen. I tillegg barentswatch. rundt Jæren var det hardt, ikke vær redd for å gå inn rett etter revet, til Obrestad. Og husk, når du runder Lista, er det innseilingen til innaskjærs som ofte er verre enn akkurat Lista. Spangereidkanalen var genial. Som sagt, her får du hjelp. ser at LaLuna har meldt seg på, da har du god hjelp, sammen med de andre. god tur !

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! Skulle gjerne gjort turen selv ? gleder meg til å følge dere på tur. Blir sikkert fantastisk! 

 

Men husk på sikkerhetsutstyr, reservedeler og verktøy. Godt tøy og uten mat duger heltene ikke! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med båt. Vi skal på hentetur fra Haugesund til Fredrikstad samme helgen. Hvis vær og vind lager trøbbel for oss den helgen kanskje vi venter på dere og kan slå følge rundt Lista/Lindesnes? Jeg følger med på denne tråden og tar kontakt om det er greit?

Link to post
Share on other sites

Sholsen58 skrev 42 minutter siden:

Gratulerer med båt. Vi skal på hentetur fra Haugesund til Fredrikstad samme helgen. Hvis vær og vind lager trøbbel for oss den helgen kanskje vi venter på dere og kan slå følge rundt Lista/Lindesnes?


Dere bør holde kontakt og samkjøre Jæren" hvis mulig det er det tryggeste ...:yesnod:
..........rart med det på sjøen er det bedre med flere kokker hmmm..:giggle:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

@Ødemark, Jeg fulgte godt med på turen din, men ble det ikke stopp på Sørlandet, har du fått båten hjem?

 

Sjøbliss skrev for 7 timer siden:

Gratulerer! Skulle gjerne gjort turen selv ? gleder meg til å følge dere på tur. Blir sikkert fantastisk! 

Men husk på sikkerhetsutstyr, reservedeler og verktøy. Godt tøy og uten mat duger heltene ikke! 

Takk, vi gleder oss, og er veldig spent på ett par områder (Sletta og Jæren)

Jeg mener jeg har kontroll på utstyret :wink:

 

Sholsen58 skrev for 5 timer siden:

Gratulerer med båt. Vi skal på hentetur fra Haugesund til Fredrikstad samme helgen. Hvis vær og vind lager trøbbel for oss den helgen kanskje vi venter på dere og kan slå følge rundt Lista/Lindesnes? Jeg følger med på denne tråden og tar kontakt om det er greit?

Takk, og det samme til deg?

Båter i følge rundt Jæren og Lista er jo også en sikkerhet, så får du det til å passe så ta kontakt :thumbsup:, men som sagt, vi er på tur og kommer nok til å bruke noen dager før vi er forbi Sletta.

 

LALUNA II skrev for 4 timer siden:

Dere bør holde kontakt og samkjøre Jæren" hvis mulig det er det tryggeste ...:yesnod:
..........rart med det på sjøen er det bedre med flere kokker hmmm..:giggle:

Helt enig med deg LALUNA :smiley:

Link to post
Share on other sites

MagneG skrev for 18 timer siden:

Finn-annonsen er dessverre fjernet.

 

Neste etappe er planlagt slik:Capture.JPG.6903193360142b0d53bb157ce406c8d5.JPG

 

Er jeg på rett spor @Bergen dørk ?

Vestsiden av Bømlo er vel mer værutsatt?

 

Redigert:

Dette er vel ruta du foreslår, begynner å bli seint nå...

 

 

Perfekt! Dette gir den ultimate turen fra Bergen til Haugesund. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Sjeldenutpå skrev for 9 timer siden:

Distriktets beste diesel ca der Røyksundkanalen kjem ut ved ruta di. 

 

Jeg har plottet ett alternativ gjennom Røyksundkanalen. Kan du spesifisere litt nærmere?

Er denne pumpa utenfor innseilinga, eller inne i sundet?

 

Capture.JPG.0157e4e769d03e73ead7ea66ea142ec1.JPG

Link to post
Share on other sites

Er sikkert ulike syn på dette, men Røyksundkanalen er vel det mest eksotiske og «nervepirrende»; iallefall hvis du møter andre båter underveis. Mange år siden jeg gikk gjennom, men Kulleseidkanalen er vel både bredere og dypere.

 

Går fint an å bare tøffe gjennom Røyksundkanalen og deretter sette sørover, men hvorfor ikke bare plukke med deg Kulleseidkanalen med det samme? 

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

MagneG skrev for 16 timer siden:

@Ødemark, Jeg fulgte godt med på turen din, men ble det ikke stopp på Sørlandet, har du fått båten hjem?

 

Takk, vi gleder oss, og er veldig spent på ett par områder (Sletta og Jæren)

Jeg mener jeg har kontroll på utstyret :wink:

 

Takk, og det samme til deg?

Båter i følge rundt Jæren og Lista er jo også en sikkerhet, så får du det til å passe så ta kontakt :thumbsup:, men som sagt, vi er på tur og kommer nok til å bruke noen dager før vi er forbi Sletta.

 

Helt enig med deg LALUNA :smiley:

magneG , den ligger i kristansand, på land, mens vi venter på å finne feilen. Et trimplan er revet av, men usikker på om belgen lekker.Spennende uke...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...