Jump to content

Hente SeaRay Sundancer 340, Kaupanger - Stathelle


Kapt Skuteløs

Recommended Posts

LAKA skrev for 9 timer siden:

Blir det for ille utpå så får du legge deg langs skutesiden vår (Skoleskipet Gann) :smiley: Vi legger ut fra Stavanger om en drøy time og setter kurs for Skagen. 

 

Takk for tilbudet LAKA :smiley:, men vi vurderte det dithen at vi ville prøve på egenhånd. Anger ikke på det, en stor erfaring rikere.

Turen over Boknafjorden, og etter revet var der det var mest "spennende". Rederinnen måtte selvfølgelig en tur ned når det sto på som verst, hun er gul og blå :giggle:

Tåka møtte vi ja, sikten var ikke optimal, men vi vurderte det som trygt nok.

Fylte 236 liter diesel i Egersund, trur det er "innafor", det har vært mye ploging i dag.

 

Jeg har vært opptatt med roret i hele dag, så noen bilder har jeg dessverre ikke. Det blir godt med en rolig natt her i Farsund nå.

Autopilot står meget høyt på ønskelista nå :saint:

 

Båten oppfører seg eksemplarisk. Jeg har ikke så mye å sammenligne med, men den forrige, Wikingboaten, hadde jeg ikke tatt ut på denne turen. Den hadde oppført seg som en dupp på dette føret :giggle:  

Link to post
Share on other sites

Vi ler godt av det nå begge to.:yesnod:

En annen ting hun reagerer skarpt på, er at hun ikke alltid gjør som jeg tenker, og da sier jo jeg ifra, litt for brutalt når adrenalinnivået er høyere enn normalt :giggle:

 

En liten oppdatering når det gjelder dieselforbruk på disse FNM motoerne.

Mellom tanking i Kopervik og Egersund, 6 timer på motorene, 114 nm og 235 liter fuel. Etter mine beregninger er det 2,06 l/nm og 39,1 l/t

Det må da være utrolig bra, eller regner jeg feil?

Link to post
Share on other sites

LAKA skrev for 11 timer siden:

Blir det for ille utpå så får du legge deg langs skutesiden vår (Skoleskipet Gann) :smiley: Vi legger ut fra Stavanger om en drøy time og setter kurs for Skagen. 

 

 

 

Har faktisk stått til rors på M/Y GANN på en tur til Nordkapp i 69. Den fineste av dem og tidligere eid av Barbara Hutton :sailing: God hentetur videre:thumbsup:

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Godt kjørt! Fantastisk med en vellykket passering av revet. Vel fortjent hvil og lading. Dieselforbruket høres veldig bra ut for mine ører uten at jeg kjenner denne motoren. 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...