Jump to content

Hentetur Zodiac SRMN 730 RIB, Kristiansand – Tromsø


chrisrik

Recommended Posts

Ser ut til å roe seg noe senere ..eller dere kan stikke ut grytidlig i morgen tidlig ..mange ganger den beste tiden før brisen tar seg opp 
Mange ganger er stykket mellom Farsund og Egersund ekstra krevende (les mere rotete en resten )

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Vi blir å putre ut og se på forholdene, så tar vi det derifra.

Fått i oss litt mat nå og fått kokt opp vann - så nå blir det kaffe i baugen på skift mens vi loffer rolig. Helt i henhold til lokale fartsgrenser ?

 

Blir det for gale setter vi snuten tilbake igjen, eller legger oss i ei av de to-tre småhavnene på vei opp.

 

Står vindmøllene fremdeles i ro på Jæren?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Ja, virket relativt rolig på de siste bildene. Jeg var en liten tur på vestsiden av Karmøy tidlgere i dag, og da var sjøen noe grovere enn det kunne virke som på Boknafjorden/Rott?. Det er dog ganske mange timer siden jeg var ute, så det har kanskje roet seg litt.

Link to post
Share on other sites

Full fres mot Haugesund

20180518_173206.jpg.3dde05686ef585ddd71fe52fdae4a315.jpg

 

Fylle opp tanken. Gått 100 liter fra Egersund og hit. Forbruket er lavere enn forventet, mennprisen er dertil høyere...

Brukbart med den jompingen vi har hatt. VHF-antenna knakk når vi blåste forbi Jærens Rev. Den er nå spjelket med en finer-stav og ducktape... Ser ut til å fungere høvelig.

15266643052748483838658753357130.jpg.6464a7df2611ac72dbbbfad9e8fc4d1f.jpg

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...