Jump to content

Hentetur Zodiac SRMN 730 RIB, Kristiansand – Tromsø


chrisrik

Recommended Posts

Kjellg skrev for 5 timer siden:

Hvor legger dere til i Tromsø når dere kommer? Tror nesten jeg må ta meg en tur og hilse på ?

 

Legger nok til i sentrumshavna, ved løkta. Muligens i Tromsdalen/Tomasjordnes for å losse litt utstyr. PM meg så får du oppdatering på hva vi gjør ? Hyggelig med velkomstkomité!

 

tkb skrev for 5 timer siden:

Lurt. Ser ut som det løyer her fra ca.kl 11. 

Hytta ligger 25 min fra Bodø, så hvis dere trenger dusj, toalett eller kaffe er det bare å slå på. Ligger 5 min fra leia øst for Mårnesskagen.

tlf. 97538770

 

 

Tusen takk for tilbudet! Gir lyd fra oss ?

 

Lånt plass nærmest mulig circle k.. temmelig skrubbsulten på dette tidspunkt:

20180520_174509.jpg.0d0694737ce58e9ae36070a4f8ad628a.jpg

 

De syv søstre stiger frem. På dette tidspunktet har vi akkurat kommet ut av dusjen. Har vært freidig i ruteplanleggingen min som medførte litt ekstra sightseeing. Konsekvensen var kryssing og noe gange rett sør med vinden rett i fleisen. hump og sprett!

20180520_232722.jpg.f6b8ee385ed130ebce3f5d87c5f317e5.jpg

 

Kommet inn i posen og jervenduken. God utsikt fra master cabin

15268589517063627674482789955796.jpg.5328f642db6f9422953468ded5e007b3.jpg

 

God kveld fra mannskapet på Zodiac!

 

PS: ifm passering av ei veldig lav bru måtte vi gå til det skrittet å legge ned vhf-antennen. Nå peker den slik den skal - rett opp! ?

20180520_232742.jpg

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Dere er i Sandnessjøen enda eller? 

Har jo blåst hatter og neser og bøtta ned her i dag. ( holder til over fjorden for Nestna ) 

 

rettelse, ser nå på mais at dere er på vei mot nestna, og passerer forbi her straks. 

 

Er jo noe sunnmørsk over området dere går inn i nå. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da var de ved kai Bodø stoppet utenfor havna så fikk de ikke på webcam eller kanskje jeg fikk sett de de flyttet på seg ;-)ikke godt å se men på andre siden av moloen  rett ned av port ...så flyttet de på seg igjen ..flere bilder der de leter etter plass for å legge til 

 

p3d-2018-may-21-002.jpg

 

 

p3d-2018-may-21-005.jpg

 

p3d-2018-may-21-010.jpg

 

p3d-2018-may-21-012.jpg

 

p3d-2018-may-21-006.jpg

 

p3d-2018-may-21-013.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Kjerringøy havn, Bodø

Kjerringøy Bryggehotell
Telefon:                    76 30 38 22
Alternativ telefon:   97 04 38 15

 

Kompakt opplevelsesområde med godt bevart handelssted fra 1800-tallet tett på gjestehavna, moderne bryggehotell og restaurant m/uteservering, filmutstilling og Hamsungalleri, trebåtbyggeri og økologisk bakeri/ysteri/kafe innen en radius på bare 500 meter! Landstrøm og ferskvannsfylling. Døgnåpen diesel- og bensinfylling rett på båttanken fra kaia med kortautomat, dusj, toalett, vaskemaskin, tekjøkken og hvilerom på kaia for gjestebåter! Skjermet innseiling fra nordøst bak molo utbygd i 2007. Havna ligger 24 km nord for Bodø og 12 km sør for Hellnessund i Steigen.Les mer om Kjerringøy havn på www.kjerringoy.info.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Gøy å følge. Det går fort med liten båt med OK motorisering. Litt morsomt å tenke på at vi har flere timer underveis denne langhelgen, Oslo Skagen og retur, litt over 40 timer. Alt går veldig sakte i seilbåt, men livet underveis er veldig behagelig når en kan ligge i en god seng og sove mens en er underveis. Litt bedre vær her nede også. Ser kaldt ut. Når jeg planla tur var det hotellovernatting som var aktuelt. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...