Jump to content

Hentetur Zodiac SRMN 730 RIB, Kristiansand – Tromsø


chrisrik

Recommended Posts

Tror kanskje kulingen er mest aktuell ytterst på kysten. Har sjekket noen utsatte punkter langs hurtigruteleia og da er det ikke over sørlig frisk bris. Sørlig betyr unnafuring og det bør være overkommelig med det utstyret dere har. 

 

Hva er planen for i morgen? Med deres tempo gjør dere vel unna hele Hrlgelandskysten i morgen?

 

Lagt til: Mere vind lenger nord. F.eks stiv kuling ved Støtt og rundt Rota. 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 45 minutter siden:

Tror kanskje kulingen er mest aktuell ytterst på kysten. Har sjekket noen utsatte punkter langs hurtigruteleia og da er det ikke over sørlig frisk bris. Sørlig betyr unnafuring og det bør være overkommelig med det utstyret dere har. 

 

Hva er planen for i morgen? Med deres tempo gjør dere vel unna hele Hrlgelandskysten i morgen?

 

Lagt til: Mere vind lenger nord. F.eks stiv kuling ved Støtt og rundt Rota. 

 

Vi ligger på ca 230 nautiske pr dag. Dersom vi ikke blir heftet for mye trør jeg vi skal si oss fornøyd med Sandnessjøen. Møter vi styggevær, mistenker jeg vi ikke rekker mer enn Rørvik. I verste fall blir vi værfast på Hitra. Tenker å svinge innom Ansnes.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Sønnavinden er ikke den verste vinden på dette strekket. Om dere går indre lei gjennom Flatanger unngår dere det meste av Folda som er den mest utsatte biten. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

På Ansnes finnes det RIB-kompetanse utover gjennomsnittet. Innehaveren av stedet har kjørt Helgeland - Lofoten i hurtigtogsfart i løpet av noen få dager med to RIBer og passasjerer. 

 

Om dere ikke har lagd rute for indre lei i gjennom Flatanger legger jeg ut et ruteforslag. Med denne ruten begrenses det utsatte stykket til noen få nm rundt Buholmsråsa samt strekket forbi Namsenfjorden fra Utvorda til Abelvær. 

 

Flatanger sør:

IMG_2553.JPG.79ac62afc9393f8d18cb168e390c4261.JPG

 

Flatanger nord:

IMG_2554.JPG.03563e6232faae4a58434e797f21a967.JPG

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ser dere har fått litt ordnings på ais ser dere har passert HITRA i godt driv videre nord
ser det har frisknet på litt med vind i baken så kanskje overkommelig i forhold til risting og hopping
God tur videre


 

mjc-2018-may-20-026.jpg

mjc-2018-may-20-027.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Supert Brigg!

Skal bestemme med ruta på plotteren når vi har kommet oss over til Oksvoll. Hatt flatt hav siden Kristiansund, men nå er brisen kommet. Planen var å stoppe på Ansnes, men vi valgt å utnytte værvinduet. Ble bare et kort bunkrinsstopp i Knarrlagsund. Har fulgt Zipracene de siste årene. Spreke folk!

 

Vært ,litt aktivitet på vhfen idag og. To situasjoner utenfor Kristiansund, men ressursene involvert hadde kontroll.

1526809466288789681256.jpg.78738c270df8288c639f359b73c7463c.jpg

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

tkb skrev 3 minutter siden:

Blåser godt i salten nu, sitter på hytta på Sandhornøy å ser utover salta mot Bodø. Skal vel løye utpå dagen i morgen. God tur videre!

Takk for rapport. Opprinnelig plan var Bodø idag. men det har blitt rejustert til Sandnessjøen. satser på mindre vind.. Neste ordentlige hindring er Støtt og Kunna..

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...