Jump to content

Volvo Penta 7.4 GSi starter ikke når varm


Vingen300

Recommended Posts

Tskjei skrev for 3 timer siden:

Da var vi jo ganske spot on på hva problemet var tidligere i tråden i forhold til startproblemene😊Men kjedelig å høre at det har gått så langt at man bare kan kondemnere da😩

 

Absolutt kjipt ja, men ikke noe en får gjort med det nå. 

 

Får heller konsentrer seg om det en får gjort noe med. Her er det god hjelp med pussing etter skraping. 

 

DSC_0148.JPG.fa018c05624a59f6dd11f74af487bbd6.JPG

Link to post
Share on other sites

Huff, dette var jo ikke svaret vi håpet på :eek:. Godt du fant ut av det når det viste seg å være så alvorlig for feilen ville jo vedvart uansett å mange duppeditter du hadde byttet. Tråden har vært lærerik og må innrømme at jeg har brukt en del timer med å lese manualer og tråder for å prøve å forstå sammenhengen i problematikken. Da er det bare å ønske deg god sommer og at den "nye" motoren makes the summer great again. 

Link to post
Share on other sites

xr4ti skrev for 11 timer siden:

Huff, dette var jo ikke svaret vi håpet på :eek:. Godt du fant ut av det når det viste seg å være så alvorlig for feilen ville jo vedvart uansett å mange duppeditter du hadde byttet. Tråden har vært lærerik og må innrømme at jeg har brukt en del timer med å lese manualer og tråder for å prøve å forstå sammenhengen i problematikken. Da er det bare å ønske deg god sommer og at den "nye" motoren makes the summer great again. 

 

@xr4ti Absolutt ikke det jeg så for meg når jeg leverte båten i fjor nei, men enda godt å finne ut av det, selv om svaret ikke akkurat var som ønsket. Og ja, her kunne man bytte "dingser" til dommedagen uten at det hadde hjulpet noe som helst.

 

 

Tskjei skrev On 13.3.2021 at 10.32:

Da var vi jo ganske spot on på hva problemet var tidligere i tråden i forhold til startproblemene😊Men kjedelig å høre at det har gått så langt at man bare kan kondemnere da😩

 

Ser du skriver at "vi" var spot on @Tskjei, hyggelig at du er så inkluderende, :wink: :

 

Tskjei skrev On 12.7.2020 at 19.24:

Tenkte siden du kunne stoppe motoren med litt høyere turtall og den da startet igjen. Hvis man har hull i manifold/ raiser så drukner motoren og kan bli vanskelig å starte igjen.Men holder du høyere turtall klarer den å blåse ut vannet når den stopper.

 

Må ærlig innrømme når det kom til dette så hadde jeg forventet at jeg skulle kunne se at ville komme vann i oljen, og evt. at man fikk "lock" på en eller flere stempel/sylindere, så trodde ikke dette var problemet. Er en grunn til at man er amatør på dette feltet... Men siden dette var damp (evt. lite vann, 2 sider av samme sak avhengig av temperatur) så er det antagelig for små menger til å kunne se det i oljen, eller lock, men mer en nok til at man ikke fikk riktig blanding for å kunne starte igjen.

 

 

Flott med dette forumet og personer som bruker sin egen fritid til å hjelpe andre, takker så meget til alle. :thumbsup:

Redigert av Vingen300 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ineqinn skrev for 10 timer siden:

Hvis det er en VP 8,1 liter fra 2005 må du påse at den har byttet bensinpumpe-cluster, ellers vil du få problemer. Det er en relativt dyr del

 

Noe spesielt du sikter til her? Er det issuet med maling som løsner fra "fuel cell", eller hva den "lille tanken" på bensinpumpe clusteret heter. Har også sette service bulletin på å fjerne filteret i fuel regulatoren, men den viser til 5.0 og 5.7 literen, om det da ikke er egne bulletin for andre motorer.

 

Eller er det mere generelt at de ikke holder?

Link to post
Share on other sites

Du har helt rett. Jeg sikter til "issuet med maling som løsner fra fuel cell". Du får ikke byttet denne separate delen og må derfor bytte hele clusteret. Det kom på et tidspunkt en oppgradering, så du kan nok sjekke delenummeret om du har nytt eller gammelt cluster. 

Produksjonsfeilen ødelegger pumpen og forurenser fuel-rail og injectorer. Gir driftstans og kan ødelegge en ferie.

 

Link to post
Share on other sites

@Ineqinn Kjenner du til en nettsted, eller noe, der jeg evt. kan slå opp delenummer for å vite om pumpen er en av de som har hatt dette issue?

Ser av tegningene at pumpen til 8.1 literen er noe forskjellig da regulatoren er festet på pumpe clusteret, og ikke på fuel railen som virker å være mer normal for andre volvo motorer. Nå trenger ikke det nødvendigvis bety noe i seg selv da.

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket litt på nettet, og fant dette på www.marinepartsexpress.com

 

Delenummer: 23386773 som erstatter: FUEL PUMP RPL 23794966 og 3594785 pris: $2,098.95

 

Jeg vil uansett anbefale deg å kontakte LaSa og oppgi motornummer. De vil nok få opp både gammelt og nytt / erstatningsdelenummer for Carter fuel cell (som den heter) og kunne rådgi deg rundt dette. 


 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...