Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Nå er det ikke mange timene som gjenstår før jeg med fruen og lettmatrosen setter kursen i nord østlig retning langs E18, det er en 15 vei mil som skal tilbakelegges før automobilen parkeres i Sandviken utenfor hovedstaden.

 

Da blir det litt spassering på bryggene og drømme om ny båt.... Det blir nok hovedvekt på det vinddrevne farkostene denne gangen siden vi planlegger å konvertere til slike farkoster.

Link to post
Share on other sites

Det er mye å glede seg til. Var på utstillingen i går under kundedagen. Kan bekrefte at det vår mye flott med seil selv om det ikke var mitt primære mål....

 

Hadde lommeboken vært større kunne jeg absolutt tenkt meg en Princess 42 - fantastisk båt!

 

Ellers synes jeg at Galeon 37 også var en båt som gir mye for pengene.

 

Men men, det blir nok SeaRay'en minst en sesong til, men det er jo lov å drømme.........

Link to post
Share on other sites

Dere som har tittet innom messa, er der en del å se for oss med noe rimeligere båtønsker også?

Var på denne messa for noen år siden, og så akk så mange kjempestore og knalldyre båter. Har vel aldri følt meg så liten og fattig som akkurat etter den messa... :cryin:

 

Sitter og teller på knappene før jeg ev. bestiller flybillett nedover til i morgen... :confused:

Link to post
Share on other sites

Både jeg og kona har tatt fri fra jobben i morgen, og vi reiser begge ( :eek: ) innover for å se på båt ( :eek::eek: ). Jeg lurer jo på hva baktanken er når hun for første gang velvillig blir med på båtustilling :rolleyes: . Vi legger turen innom Leangbukta og Holmen Fjordhotell også for å få med oss Windy og Fairline som har egne utstillinger

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var innom og kikket i går, mye lækkert var det i allefall, men så var de hærsens millionene da.... mangler jo faktisk alle sammen.... Har ikke en eneste en... :nonod:

 

Kikket mest på disse lakenbåtene jeg da.... Har jo lenge tygget litt på og vurdert disse bayerske seilbåtene..... men etter å ha kikket på en Hunter på brygga til Galdiator her forleden fikk jeg lyst til å vurdere disse båtene nærmere....

 

Kikket på Hunter 33, 36 og 38 det var veldig fine båter som hadde fokus på det som jeg og fruen setter høyt... God bo komfort. Disse gikk jo utenpå bayerbåtene med god margin, men prisen var jo selvsagt også høyere.... og utstyrsnivået var høyere....

 

Er det noen som har kjennskap til Hunter seilbåter da....

Link to post
Share on other sites

Både jeg og kona har tatt fri fra jobben i morgen, og vi reiser begge ( :eek: ) innover for å se på båt ( :eek:  :eek: ). Jeg lurer jo på hva baktanken er når hun for første gang velvillig blir med på båtustilling :rolleyes: .  Vi legger turen innom Leangbukta og Holmen Fjordhotell også for å få med oss Windy og Fairline som har egne utstillinger

<{POST_SNAPBACK}>

Funnet ny båt eller?
Link to post
Share on other sites

Noen som kan ta en ekstra runde i Skilsø 33 Sport og komme tilbake med kommentarer/vurderinger?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Har tenkt meg en tur innom, kan godt ta en titt og ta bilder med dig.kamera om ønskelig.

Er ikke sikkert jeg rekker messa i det hele tatt, men gjør jeg det kan jeg godt sjekke ut båten.

Send PM med mailadr. om du ønsker bilder.

Link to post
Share on other sites

Jeg savner den gamle messen hvor bruktbåter ble vist fram. Det var båter for noen flere lommebøker enn det som vises på messen i dag.

 

Derfor..... blir jeg heller hjemme.

 

Båtmessa i dag bærer preg av fete lommebøker, fohåndsavtale for å komme ombord osv.

 

Det er da jeg må se meg omkring og si: Vær fornøyd med det du kjøpte i fjor, Inge. Astor gjør nytten i mange år til. Med godt og kjærlig stell. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Var på messa i dag. Da jeg har båt under bygging, var det mest for å se etter utstyr. Nå er jo ikke Båter i Sjøen så spekket med utstyrsleverandører, så det ble god tid til å se på båtene også.

 

Jeg ble nesten snøblind av blendende hvit plast. Hvor er det blitt av treverket og de fine detaljene innen båtbyggingen? Har inntrykk av at det er bare formstøpt plast som gjelder nå, og helst hvitt alt sammen. Jeg så faktisk INGEN trebåter.

 

Ellers får en følelsen av at Norge er en del av Florida. De fleste båtene er laget for varme solskinnsdager. Og vi som liker å fiske fra båten, finner ikke mange båter som tillater fisk ombord. Det passer liksom dårlig med torsk og fiskeslo i sofaen. Er klar over at det finnes unntak her, men det forbauser meg hvor mye penger folk har råd til (?) å legge i en båt som passer best på de fine sommerdagene vi har så få av her i landet.

Redigert av NilsPils (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sydvesten:

 

La merke til Hunter 38. Den bar Seilmagasinets logo og navnt Libra. Husker jeg ikke helt feil er det navnet en av Norges fremste båtjournalister bruker - Jon Winge i nettopp Seilmagasinet.

I så fall KAN det være en indikasjon på en grei båt.

 

Selv har jeg ikke helt sans for Hunters amerikanske design. Men det er jo en smakssak. Verftet har vært flinke med enkelte banebrytende løsninger som også europeerne har tatt etter.

 

For øvrig virker det som om ytterst velseilende cruising-racere er i skuddet. Men de krever jo en del av mannskapet og blir lett litt livlige og jollepregede i sjøen for en en familieseilas i noen ferieuker.

Link to post
Share on other sites

Funnet ny båt eller?

<{POST_SNAPBACK}>

:lol::lol::lol:

 

Godt spørsmål! Kjenner vi Bitteliten rett er det ikke lenge før det ligger en Windy over 30 fot på brygga hans :wink:

 

Ellers får en følelsen av at Norge er en del av Florida. De fleste båtene er laget for varme solskinnsdager. Og vi som liker å fiske fra båten, finner ikke mange båter som tillater fisk ombord. Det passer liksom dårlig med torsk og fiskeslo i sofaen. Er klar over at det finnes unntak her, men det forbauser meg hvor mye penger folk har råd til (?) å legge i en båt som passer best på de fine sommerdagene vi har så få av her i landet.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tja, her kan vi nok ha til dels svært ulike syn. I min logg har jeg fra mai og fram til nå loggført 54 dager med sol og "fint vær" (og da har jeg ikke fått utnyttet alle findagene en gang). Vil se de hyttefolkene som bruker hytta mer en dette. For for flere og flere er båten nettopp hytte på sjøen. Hvorfor skal vi som bruker båten slik da kjøpe en fiskesjark i tre med fiskeslo i setene?? :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...