Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Kvalitetsbåter. X-45 er en av dem. +++

 

Bavvene trenger jeg ikke bilder av.

 

Da vet du hva jeg er ute etter.

Men jeg liker også flott båter uten mast. så lenge de oser av kvalitet. :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Må få meg en tur. Har hatt Riviera 925 FB en sesong nå og er veldig fornøyd, men ønsker litt større FB og en halvmeter lengre akterdekk - innvendig er den akkurat passe. Noen tips om hva jeg bør se etter?

 

Kommer nok til å beholde Rivieraen en sesong til, men det skader jo ikke å begynne planleggingen :wink: .

Link to post
Share on other sites

Mulig du har mere rett en du aner :wink:

 

d28ss4.jpg

 

Denne motoriseringen er jo litt artig på en ny 28 foter.

 

Etter å ha googlet litt på nettet ser det ut som den kan fås i flere utgaver.

 

ph880wn.jpg

 

3 "lugarer" i en 28 foter er jo litt uvanlig. Men om motoren er en påhenger på badeplattformen er det jo plass inne.

Redigert av Storskarv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mulig du har mere rett en du aner :wink:

 

Akkurat denne gangen følte jeg meg ganske trygg på at jeg hadde rett siden det eneste jeg gjorde var å "oversette" det som forhandler skriver i sin annonse om båten! :wink: Det forhandler skriver (har ikke annonsen foran meg så er ikke direkte sitat) er at man sparer penger ved å hente båten selv i Polen og selv gjøre riggingen. At båten er laget for utenbordsmotor fremkommer jo også av bildene du viser. Synes at det er et meget interesant konsept, ikke minst siden jeg har litt egen erfaring med tilsvarende størrelse båt også med utenbordsmotor og dette fungerer veldig bra!

Hva kjøl angår så får man denne også med senkekjøl med de fordeler og ulemper dette medfører.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har hørt rykter om at Moody 45DS skal vises på messen, og siden jeg sitter rundt 5000km unna Oslo og svetter, så hadde ikke en billedserie av denne skadet heller..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siste jeg har hørt er at det stemmer, og det kan jo hende jeg får tatt noen bilder. Får se hvor mye folk det er og hvor mye mas det blir.

 

Å se litt under benkene/dørkene, også. hvordan kvaliteten er.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da er første messedag unnagjort , våt affære men littt fikk vi da sett.

 

Archambault 40

arcamabault40.jpg

 

Bavaria 43 fikk jeg sett litt på , da jeg var inne i båten så var det mange skuffede sjeler som uttrykte sin misnøye med det nye interiøret , klagde på at det nesten ikke fantes skapplass lenger i båten og at dette var et stort tilbakeskritt fra innredningen i 42 foteren og jeg er enig.

Var endel knirk i dørken og tilfeldig valg av farge på treverk på dører kontra skap osv men det er nok ikke så uvanlig. Synes båten var grei innendørs (regnet for mye til å drive å se utvendig).

bav43.jpgbav43_1.jpgbav43_2.jpgbav43salong.jpg

 

Delphia 28

delphia28pentry.jpgdelphia28salong.jpgcimg0043.jpgdelphia28.jpg

 

Har masse bilder enda men må ut og lufte bulldoggen

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke uening i inntrykket om 43 Cruiseren... personlig så liker jeg ikke det jeg har sett så langt av dette minimalistike interiøret som de kaller det... minner nesten om billigbåter med sykehus lignende interiør, virker nesten simpelt... Det jeg har sett av bilder tiltaler ikke meg... synes dette er et skritt i feil retning...

 

Det kommer vel flere bilder formoder jeg etterhvert....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er mulig å legge til med egen båt slik jeg så det men jeg så ikke akkurat etter ledige plasser , hoppet bare fra båt til båt mellom regnbygene.

 

Synes vel egentlig ikke bavariaen var blitt simplere , det var like mye treverk og løsningene var mer moderne men jeg synes de hadde tatt bort veldig mye stuveplass og skjønner egentlig ikke hvor man skal legge alle kopper,glass,mat osv.

Dørken knirket og sofaen var mindre god å sitte i , det er jo veldig nytt så kanskje man trenger å la det modnes litt først.

Link to post
Share on other sites

Mer båter.

 

Delphia33 med panel som virkelig var imponerende , ledningsopplegget bak dette var knallstrøkent , det er en digital monitor som alt i ett gir oversikt over diesel,vann,septik,volt,forbruk,rest på batterier m.m.

delphia33panel.jpg

 

Dragonfly 35 Xtreme , denne var fin men bar preg av å være veldig "lett" bygd. Må nok dra med meg kona oppi denne , hun har nesten mer lyst på den enn jeg men jeg tror ikke dette blir bra nok boligmessig

dragonfly.jpg

 

Elan 380 denne var nydelig men det var litt dårlig tilpassede luker i cocpit og det mener jeg ikke holder i denne prisklassen.

elan_380.jpg

 

42 fots Faurby med dekkshus og 1,37 i LYS , den var så rå at jeg ble helt syk , ikke direkte vakkert dekkshus men duverden for et arbeid de har lagt ned i den båten

faurby42.jpgfaurby42_1.jpgfaurby42_2.jpg

 

Moody45 , her var det be om lov for å gå ombord så da droppet vi det , var og gikk ved siden av båten og den virker "billig" i utvendig finish slike jeg kunne se i regnet , sikakladd osv

moody45_2.jpg

Og så et smykke

smykke.jpg

 

Nyheten SUN 44i , denne var faktisk ganske fin , dog små vinsjer med 46 på genoa osv men det kan sikkert oppgraderes

sun44i.jpgsun44i_1.jpgsun44i_2.jpg

 

XC45 , denne var utrolig lekker

xc45.jpgxc45_1.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...