Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Ellers får en følelsen av at Norge er en del av Florida. De fleste båtene er laget for varme solskinnsdager.

 

Det skal dere selvfølgelig ikke! Men det må være lov å undres.....

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere som ser på stor båt velger en hardtop båt - som disse båtene f.eks

 

Bilde

Windy 37Grand Mistral HT

 

Bilde

Princess V48

 

Bilde

Elan 35 Power

 

Masse sol og luft når det er fint vær - lukket og komfortabel i dårlig vær.

 

Uansett for meg - det nærmeste jeg kommer fisk i båten vår er ferdig pillede reker og Toro fiskesuppe

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere som ser på stor båt velger en hardtop båt - som disse båtene f.eks

Masse sol og luft når det er fint vær - lukket og komfortabel i dårlig vær.

For eksempel!

Og så kan man kanskje forlenge båtsesongen en del.

Synes kalesje er noe herk, men bøyer meg for at andre tenker annerledes.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Den er Polsk. Det rimer liksom ikke.

Det bygges båter som bare det i Polen. Bénéteau, Hanse og Sea Ray for å nevne noen kjente merker. Det meste av fritidsbåter som bygges i Polen blir eksportert, og det er bare fint at vi slipper fordyrende mellomledd ved at båtene skal innom et ekstra land før de eksporteres til Norge. :lol:

 

Det som er nytt er at polske båtbyggerier lager større båter en tidligere, og da blir de mer synlige i markeder som det norske.

Link to post
Share on other sites

Drar innover enten lørdag eller søndag. Alltid spennende og se. For min egen del, vil se på

den fransk/tyske krigen på seilbåter.

 

Utstyr, ja takk. Håper det er noe og titte på her og.

 

PS Delphia seilbåter blir også byttet i polen, ingen ting og si på finnish.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Bitteliten

 

Jeg har stor sans for dine velfunderte innlegg her, og spesiellt din gode reklame for Simrad utstyr som jeg har et nært forhold til. Det som jeg har litt vanskelig for å forstå er hvorfor den godeste Trygve Hegnar ønsker å holde en egen utstilling for sine Windy båter utenom "båter i sjøen", men da tilfeldigvis på samme tidsrom år etter år.

Er det for at "fiffen" skal skjermes mot "subben" som sikkert vanker bryggelangs på Kadettangen, eller er det noe annet helt utenfor min fatteevne ?

 

Kanskje jeg skal våge meg en tur til Holmen Hotell i år ?

 

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

I tillegg til at det er billigere å ligge gratis ved egen kai, så eier han jo også hotellet. Det beyr jo også at hotellet blir brukt/markedsført samtidig som det sikkert drypper noen kroner inn der også på omsetning av mat og drikke.

At han har utstillingen på samme tid som Båter i sjøen synes jeg det er meget enkelt å forstå, og det er garantert ikke tilfeldig.

 

 

Er det "fiffen" eller "subben" som har Windy? :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg ble nesten snøblind av blendende hvit plast. Hvor er det blitt av treverket og de fine detaljene innen båtbyggingen? Har inntrykk av at det er bare formstøpt plast som gjelder nå, og helst hvitt alt sammen. Jeg så faktisk INGEN trebåter.

Helt enig, hvit plast overalt. Disse båtene er jo blottet for sjarm og egenart. Sikkert lette å vedlikeholde, men det er jo omtrent umulig å se forskjell på dem. Men det verste er selgerne, de fleste av dem er jo enda glattere en gelcoat:)

Link to post
Share on other sites

Men det verste er selgerne, de fleste av dem er jo enda glattere en gelcoat:)

Jeg blir litt oppgitt dersom jeg møter en selger som bare kan snakke om innredning under dekk, men det er mange av selgerne som bare er påtatt glatte for at alle som egentlig bare vil ha en bryggeprat skal skli raskt forbi. :lol:

 

En hyggelig opplevelse i går var å overhøre en selger som pent og forsiktig forsøkte å snakke en ivrig kunde en båtstørrelse ned på bakgrunn av hvor stor båterfaring kunden sa han hadde. Å prioritere sikker manøvrering framfor god plass under dekk er fornuftig, og jeg unner ikke noen en sesong hvor det blir stress og mas hver eneste gang man går inn i en trang havn. :eek:

 

Ivrigste selgeren må ha vært på Nauticat-standen, men han registrerte vel at jeg har litt sansen for motorseilere fra dette verftet. Den dagen jeg føler meg for skrøpelig til å stå ved roret under åpen himmel i alle slags vær så er det fare for at jeg kommer putrende i en vinterisolert Nauticat. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det var mitt inntrykk fra i fjor, ja. Minst like ille i år! Det er en kjempeorgie i dårlig smak. :cool::cool:

 

Så ellers at du kan få en 27 fot Bavaria seilbåt for godt under 900 000. Det er billig! selv om du etter selgers utsagn bør legge til 20% for ferdig klargjort båt med det viktigste utstyret. Nå skal ikke jeg ha seilbåt, da...

 

Retter: mener selvfølgelig 37 fot.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...