Komodo Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Solbris II skrev for 2 timer siden: Tankene mine er syrefast, en rens vil uansett være på agendaen. Jeg er redd du har helt rett. Men gudene må vite hvordan jeg skal komme til Nå vet jeg ikke hvordan tankene dine er plassert, men var ikke dette noe tema da du hadde motorene ute? Siden du har syrefaste tanker kan du jo skjære hull og sveise inn mannlokk, det er vel den eneste sikre veien til lykke. Mekanisk vask med såpe og vann og skurebørste inni tankene. Til slutt spyler du rent med kokende vann, deretter skylle med rødsprit for å få vekk vanndråpene på tankveggene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Tanken til Hulda greide seg med tørr bleiegnukking. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Men det krever jo også mannlokk. Og hvis det er avleiringer i bunn av tanken som ikke vaskes vekk så er det jo også sannsynlig at det vil bli pittings tæring under disse avsetningene. Rusket i dieselfilteret til Solbris viser jo at det er dritt i tanken, så at det ligger igjen noe på bunn også er vel meget sannsynlig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Det ligger nok et permanent lag av gørr og sand nedi der. Eneste måten å få dét ut er nok en mekanisk øvelse. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 17.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2021 Staselig båt som passerte utenfor stuevinduet i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2021 Hulda skrev On 1.3.2021 at 13.15: Det ligger nok et permanent lag av gørr og sand nedi der. Eneste måten å få dét ut er nok en mekanisk øvelse. Det tror jeg du dessverre har bare så alt for rett! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2021 Dreuf skrev for 6 timer siden: Staselig båt som passerte utenfor stuevinduet i dag. Så moro!😊😊😁😁 Hvor nøyaktig er dette? Håper hekkbølgene mine er til å leve med. 😅😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dreuf Svart 18.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Dette er i Vrengen, Kjøpmannskjær. Var ikke noen bølger å snakke om, kudos for å holde 5knopen gjennom her. Det virker på de fleste som at den bare er gyldig i fellesferien. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Dreuf skrev for 2 timer siden: Dette er i Vrengen, Kjøpmannskjær. Var ikke noen bølger å snakke om, kudos for å holde 5knopen gjennom her. Det virker på de fleste som at den bare er gyldig i fellesferien. 5 knop er 5 knop året rundt! Det skal litt til å holde fem med denne båten. 7,3 knop er tomgangsfart. Men det er faktisk en girspak på de fleste båter! Og da kan man jo bare sige avgårde i fri så går det fint!😂😂 Det er en nydelig skjærgård rundt Vrengen og nedover mot Sandefjord. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Deilig tur fra Fredrikstad via Engelsviken til Sandefjord. Nå kommer våren!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 (redigert) Ut fra Tjøme med retning Sandefjord 😊 Redigert 18.Mars.2021 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Edholmen. Det blåser ikke så mye som det høres ut😅😅 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Deilig følelse av vår!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ivardraco Svart 19.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2021 Skal du legge til i Sandefjord ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Ivardraco skrev for 9 timer siden: Skal du legge til i Sandefjord ? Jeg er i Sandefjord😊😊 I dag, lørdag går jeg til Son. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ivardraco Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 hvor ligger du til kai ? hadde vært morro og tatt turen ned og kikka litt =) Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Det er jammen en flott skute dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Ivardraco skrev for 10 timer siden: hvor ligger du til kai ? hadde vært morro og tatt turen ned og kikka litt =) Har dessverre gått til Son. Men neste gang jeg er i Sandefjord er deg bare stikke innom!😃😃😊😊 larole skrev 1 time siden: Det er jammen en flott skute dette :-) Tusen takk! Båten er fin men den skal bli pen å se på også!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Flotte videoer for oss som må vente til midten av juni før forbindelsen ut til havet åpner Men når får vi se Solbris II riste av seg tomgangsfarten og strekke litt skikkelig på beina? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Kanalkapteinen skrev 1 time siden: Flotte videoer for oss som må vente til midten av juni før forbindelsen ut til havet åpner Men når får vi se Solbris II riste av seg tomgangsfarten og strekke litt skikkelig på beina? 😁😁😁 Når jeg har fått balansert og linet opp motorer og propeller😋😋 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bellil Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Solbris II skrev for 22 timer siden: Jeg er i Sandefjord😊😊 I dag, lørdag går jeg til Son. Velkommen skal du være :-) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Bellil skrev for 1 time siden: Velkommen skal du være :-) Takker! Ligger i Son nå!😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bellil Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Solbris II skrev 1 time siden: Takker! Ligger i Son nå!😊😊 Noen kan kose seg i havna, mens andre må være på andre siden av elva å jobbe. Men du hadde jo noen timer med jobb du også tidligere. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Bellil skrev 51 minutter siden: Noen kan kose seg i havna, mens andre må være på andre siden av elva å jobbe. Men du hadde jo noen timer med jobb du også tidligere. Og jobber videre!😁😁😁 Bare stikk innom når du skal ha en pause!🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 I dag har jeg hjulpet Arnt med å få på VP290 drev. Det har jeg aldri gjort før. Ikke Arnt heller😆😆. Gud hjelpe meg for et knot!😨😨🥵🥵 Kan noen fortelle meg hvordan man får dette sammen på en enkel måte???😩😩 Vi fikk dem på men jegvglemte å ta bilder av det!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.