Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

Mellom kl. 12:00 og 15:00 i dag ble en Fisher 36 Trawler stjålet fra Fagernes Yacht Club i Nordåsvannet i Bergen. Eieren trenger all hjelp han kan få med å finne båten igjen. Derfor ber jeg ydmykt om at alle Baatplassens observante båtfolk holder øynene åpne.

 

Båten er muligens på vei nordover men det kan hende at den er tatt sørover, målet kan i så fall tenkes å være Sverige. Den går med maks. 8-9 knop.

 

Opplysninger kan gis til nærmeste politimyndighet tlf. 02800 -- saken etterforskes ved Hordaland Politidistrikt, Fyllingsdalen Politistasjon.

 

Opplysninger kan også gis til meg -- mob. tlf. 464 78 990

 

Tips som bidrar til å bringe båten tilbake til eieren vil bli behørig premiert!!

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har satt denne på toppen, og hvis alle holder god utkikk kanskje vi kan få observasjoner av denne båten? I og med at klokkeslettet er såpass nøyaktig, og båtens hastighet heller ikke er så stor, burde det også være mulig å beregne mulige steder den kan befinne seg, hvis den har lagt ut på en langtur.

Link to post
Share on other sites

Hva er maks fart på en slik båt? Jeg ser ikke for meg at den planer avgårde i 30 knop - så den kan jo ikke komme så forbanna langt på et døgn.

 

Et tips - mulig du skal sjekke om Kystvakta har noen båter i området og om de kan holde utkikk?

Aldeles nydelig båt forøvrig - jeg har lyst på en sånn som pensjonistbåt - men kanskje litt større

Link to post
Share on other sites

En negativ observasjon (om det er det det kalles)

Kjørte rolig (5-7 knop) fra Vatlestraumen og inn i Dolviken rundt kl.13.30 og raskt ut igjen kl. 14.00. Det var lite båter å se og jeg kan med sikkerhet si at denne båten ikke var på denne strekningen til denne tiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Supert, tj, alle monner drar og det er til god hjelp mht. å fastlegge mer nøyaktig tidspunktet for tyveriet. Skylder deg en :drink: i alle fall!

 

 

:blush:

 

Her er kontaktinfo. Skader ikke å prøve

Kystvaktskvadron Sør

Postboks 75, Haakonsvern

5886 BERGEN

Tlf: 55 50 22 62

Faks: 55 93 39 06

<{POST_SNAPBACK}>

Det er på gang. Etterlyses i alle kanaler overalt. Båten SKAL komme til rette, og det er all grunn til å regne med at gjerningsmannen har en grundig kjølhaling i vente.

 

Takker for all hjelp! Keep it coming!!

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

Tyven må jo - ved siden av å være utrolig frekk og ikke minst SIMPEL - i tillegg være IDIOT, hvis han tror at han skal komme unna med den! Ikke akkurat en båt som forsvinner i almuens flåte!!! En meget sjelden båttype her i Norge - lett å kjenne igjen.

 

Hvaler-distriktet er på vakt!

 

 

P.S.: Fisher-båtene er en drøm for tradisjonalister, som meg. Motorseileren Fisher 34 og / eller 37 er øverst på min liste, hvis lotto'en slår til! :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Bare en tanke som "datt inn": Kan dette være et bestillingstyveri? (Båten winsches ombord i (luguber?) lastebåt i omegnen??)

Båten er såå spesiell at den må enten forsvinne på den måten, tildekkes, om-males e.l. I motsatt fall må den bli funnet.

Det ble antydet forbindelser til Trondheim... Har printet ut bildene og henger de opp i Børsa Båtklubb.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Tyven må jo - ved siden av å være utrolig frekk og ikke minst SIMPEL - i tillegg være IDIOT

Absolutt enig. Hvis gjerningsmannen er den jeg tror det er, så er det liten tvil om at den diagnosen er korrekt.

 

 

Bare en tanke som "datt inn": Kan dette være et bestillingstyveri? (Båten winsches ombord i (luguber?) lastebåt i omegnen??)

Har ikke mye tro på det. Trondhjems-sporet er nok det mest aktuelle; men om den antatte gjerningsmannen har tilknytning dit så er det jo ikke dermed sagt at der er der han er på vei.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Antatt gjerningsmann?

Vil dette si at dere har en viss peiling på hvem som har tatt den?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. Men på grunn av taushetsplikt og kravet til diskresjon er jeg forhindret fra å offentliggjøre hvem det er som mistenkes. Men jeg understreker at det er mistenkes det er snakk om. Andre muligheter holdes selvsagt også åpne men er nok mindre sannsynlig.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Ved hjelp av mengde drivstoff ombord og forbruksmønster kan man vel anslå omtrent hvor båten må til land for å fylle tanken? Deretter er det vel bare å informere potensielle bunkersstasjoner om å følge med? Eventuelt samtlige stasjoner mellom Bergen og "tom tank".

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Tok en rask sjekk på hvor langt båten kan ha kommmet på 12 timer

 

så kan den maks kommet til Ålesund i nord og Stavanger området i sør

 

med utgangspunkt marsjfart 8 knop

 

forslag sett en privatfly på vingene innefor denne radiusen så er et stort område sjekket på kort tid :wink:

 

god sikt i området iflg værradar bildet

 

Bilde

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...