Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

Eieren -- min klient -- er flyver, og har vært på vingene siden det ble lyst i morges. Han observerte for få minutter siden (ca. 12:10) båten, på vei sørover forbi Jærens Rev. Politiet er varslet og de setter forhåpentligvis i gang en aksjon.

 

Hold likevel øynene åpne der sør, man vet jo aldri om politiet får det til.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

da lå han inn på ytterkanten av min kalkulerte radius så han går nok på full maks fart nedover ...vinden øker på her i sør nå så farten blir nok noe redusert underveis og en fordel til er at nå kommer han inn i et område som ikke er så lett å stikke seg vekk ikke så mange havnemuligheter lenger så han sitter snart i saksa til lovens lange arm :yesnod:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Mnja, det var jo litt av strategien her, da, å holde oppsikt med de åpne områder han uansett må ut i både i nord og i sør.

 

Venter nå i spenning på hva Politiet gjør ... kommer tilbake med mer info etter hvert. Puster i alle fall lettet ut over at vi vet hvor båten er.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Båten ligger i dette øyeblikk -- 15:30 -- og bunkrer i Egersund.  Noen som føler seg kallet til å bistå med å sikre båten??

<{POST_SNAPBACK}>

Er det en tvist på gang i denne saken mellom eier og han som har båten i sine hender nå? Dette høres for meg ut til å skurre litt siden dere vet hvem som fører båten og Politiet ikke vil gripe inn.

 

Om dette er en tvist og ikke et reelt tyveri vil jeg på det sterkeste be Båtplassens medlemmer om å være varsomme med å tråkke innpå. Selvtekt er straffbart det også!

 

Rapportere til Politiet er det eneste riktige.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

At politiet ikke vil hjelpe høres helt vanvittig ut!

<{POST_SNAPBACK}>

Det synes Politiet også når jeg snakket med dem, de kunne heller ikke si å ha hørt om denne saken på stående fot. Men det som var klart var at vi skulle holde oss vekk siden det ville være selvtekt og straffbart om vi holdt igjen båten, at en advokat oppfordrer til dette er for meg noe rart.

Om Politiet ikke vil blande seg inn er det en grunn til det, og politibetjenten synes det hørtes rart ut at de ikke ville gripe inn om de viste hvor en stjålet båt lå til bunkring.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Det er tvist om eierforholdet/kjøpet, korrekt nok. Her har den ene parten tatt seg til rette og stjålet båten, mens nettopp spørsmålet om dens skjebne står til avgjørelse for domstolene. Politiet vil intet gjøre, de kaller det en "sivil tvist" uaktet at domstolene ikke er i funksjon i helgene. Til mandag er båten ute av landet ... regner med at det blir en anmeldelse mot politi/påtalemyndighet for uforstand i tjenesten.

 

Så får vi se om det går an å skaffe til veie en dommer i løpet av dagen i dag...

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Hørte om et tilsvarende tilfelle der en BMW ble oppsporet ved hjelp av Internett, det hadde vært bra om vi kunne klart det samme *S*

<{POST_SNAPBACK}>

En ide i løse luften:

 

At Politiet ikke bryr seg er jo som påpekt av andre, merkverdig. Men med ref. til BMW-jakten som ble til en stor sak i nettutgaven til vg eller dagbladet, (husker ikke hvilken), ville det kanskje hjelpe på politiets saksgang hvis en påtrengende journalist stilte kritiske spørsmål? (Les: tusentipset, etc.)

Link to post
Share on other sites

Se her folkens! http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=19440

Båtens annonse

 

Jeg forstår nå hvordan dere skjønte at båten antagelig skulle tilbake til Trøndelag, for det var jo båtens eier som har vært å hentet den tilbake! Antagelig er dette gjort pga manglende betaling, eller at kjøperen nekter å gjøre opp for båten.

 

Båtadvokaten har i denne saken gått langt over streken i høyeste grad!!!! Han har forsøkt å lede båtplasens medlemer til å fåreta en straffbar handling for å oppnå egen vinning, og før oss alle bak lyset med å si at båten er meldt stjålet og ikke belyst at det faktisk er båtens eier som har hentet den.

 

Om jeg var moderator på dette forum nå så ville Båtadvokaten vært histore på dette forum! Jeg har aldri sett maken til frekkhet noengang, og som advokat burde han ikke oppfordret oss til ulovlige handlinger, spar oss for slikt i fremtiden! :nono:

 

:smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Mellom kl. 12:00 og 15:00 i dag ble en Fisher 36 Trawler stjålet fra Fagernes Yacht Club i Nordåsvannet i Bergen.  Eieren trenger all hjelp han kan få med å finne båten igjen.  Derfor ber jeg ydmykt om at alle Baatplassens observante båtfolk holder øynene åpne.

Det er tvist om eierforholdet/kjøpet, korrekt nok.  Her har den ene parten tatt seg til rette og stjålet båten, mens nettopp spørsmålet om dens skjebne står til avgjørelse for domstolene.

hva skal det bety at du først nesten et døgn senere forteller oss at dette er en

tvist? saken blir jo mildt sagt en annen! :rolleyes:

 

barx

Link to post
Share on other sites

videre: om dette er en tvist, hvem veit hvem som har rett og feil?

Det skal DOMSTOLENE avgjøre. Det er ikke slik at man på eget initiativ kan foreta seg hva man vil her i verden. Uansett hvilken grunn man måtte mene å ha. Detaljeen kan jeg ikke si noe om, på grunn av taushets- og diskresjonsplikten.

 

 

hva skal det bety at du først nesten et døgn senere forteller oss at dette er en

tvist? saken blir jo mildt sagt en annen! 

Saken blir slett ikke en annen. Tyveri er det fortsatt. Pluss en del annet i tillegg. Tvisten har ingenting med saken å gjøre. Poenget er jo at båten ble stjålet fra hvor den lå, ikke sant??

 

Shipman 28: Din raljering og utgytelse av edder og galle vil jeg ikke nedverdige meg til å kommentere.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Det skal DOMSTOLENE avgjøre.  Det er ikke slik at man på eget initiativ kan foreta seg hva man vil her i verden.  Uansett hvilken grunn man måtte mene å ha.  Detaljeen kan jeg ikke si noe om, på grunn av taushets- og diskresjonsplikten.

Saken blir slett ikke en annen.  Tyveri er det fortsatt.  Pluss en del annet i tillegg.  Tvisten har ingenting med saken å gjøre.  Poenget er jo at båten ble stjålet fra hvor den lå, ikke sant??

 

Shipman 28:  Din raljering og utgytelse av edder og galle vil jeg ikke nedverdige meg til å kommentere.

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, for du har intet å komme med! Du har oppfordret oss til en kriminell handling og det kan du ikke gå bort ifra, det har jo alle lest selv her i tråden!

 

Det er forøvrig ikke tyveri når båten hentes av dens rettmessige eier, og jeg antar båten er registrert på han siden Politiet ikke kan gripe inn.

 

Når jeg blir holdt for narr på denne måten blir jeg skikkelig sinna, og at du ikke vil nedverdige deg til å svare for deg og dine utsagn om å få oss til å utføre straffbare handlinger for deg synes jeg er svakt , det viser vel bare hva du har å fare med i saken. Et desperat og svært ukokt forsøk spør du meg.

 

Kanskje noen bør fortelle kystradioen hva det egentlig dreier seg om slik at melding stoppes.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Selv om det er en tvist er det vel likevel et tyveri eller?

 

Merker meg også at båten ligger til salgs gjennom Norsk Lystbåtformidling

<{POST_SNAPBACK}>

Nei Lasse, hadde det vært regnet som tyveri så hadde politiet rykket ut når han lå å bunkret, eneste mulighet for å stoppe eieren av båten nå er selvtekt, noe som kan få alvorlige etterspill for den som gjør det.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Foreslår at vi oversender denne tråden til Tilsynsrådet for Advokater (eller hva nå det heter) så får de ta stilling til denne type opptreden. Enten er båten stjålet, eller så er den ikke det. Det er ingen ting som heter delvis stjålet.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er en sak for Advokatforeningen, og faktisk også en sak for Politiet, for en advokat som oppfordrer til ulovlige handlinger er alvorlig.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Her er linken til Tilsynet (Tilsynsrådet for advokatvirksomhets internettsider), jeg vet ikke om en av moderatorene bør oversende innholdet i denne tråden, der vil også baåadvokaten kunne fremlegge sin versjon. Det kan jo være forhold som han pga taushetsplikt ikke kan gå ut med, for alt jeg vet. Uansett burde han lagt alle kort på bordet i første omgang, og ikke holdt oss for narr. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...