Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

Hvorfor gjør da politiet intet?

Det er vel en kontrakt her også antar vi?

 

Tenkt om det var så lett at man kunne gå ombord hvorsomhelst å si at denne har jeg fått av eieren, så den er min. :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil normalt ha en kjøpe/salgskontrakt. Om alle punktene i en salgskontrakt er etterkommet av kjøper/selger kan det være tvil om. Du fraskriver deg kun din eier rettighet til et løseøre gjennom en bindende salgskontrakt der hver part har etterkommet sine plikter i henhold til avtale.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis at noen ikke har annet å gjøre enn å peke ut noen for å ha skrevet noe litt for fort.

Det går da ann å skrive på en sakelig måte, istedet for å henge ut personer, som etter mitt synspunkt har skrevet på en sakelig og grei måte i de senere innleggene. I motsetning til diverse andre.

Greit at jeg er bergenser jeg og, men føler at der har blitt veldig mye mas for noe vi ikke har noe med.

 

Hva pokker skal jeg snakke med politiet i Bergen etter ??? Har vel ikke jeg noe med vel ?????

 

Det er Lørdag kveld gutter (og jenter).  :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Godt sagt, Outbreak.

 

Jeg skjønner ikke hvordan denne posten har kommet opp i 13 sider allerede.

Jo, skjønner du, det er fordi du har satt opp kontrollpanelet ditt med alt for få innlegg pr side. Jeg bruker max -- har bare fire sider, jeg!

 

Men lørdag kveld er og blir det, :cheers: for alle som tar sakene i egne hender.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Bærgænser eller itj... Æ føle mæ lurt!!  :puke:

Laget oppslag og hang de opp i lokale båthavner her, og så er det bare tull og rot :cryin:  :cryin:  :cryin:

Neigu om jeg kommer til å reagere så spontant neste gang :smash:  :smash:

du har nok ikkje blitt lurt, men saken er absolutt uklar og burde ikke blitt "rykket inn"

på baatplassen.

 

håp for fremtiden: nei til tråder av typen "stjålet ditt eller datt" der eierskap/ stjålet eller

ikke osv står til diskusjon i retten!

 

barx

Link to post
Share on other sites

Det var behov for hjelp til å finne igjen en stjålet båt. Ikke til å avgjøre hvem av partene i den aktuelle tvisten som har rett. Det har -- med all respekt -- ingen av medlemmene på Baatplassen noe med.

 

Shipman 28: Du kan godt begrense din edder og galle. Og i alle fall har en ørkesløs diskusjon om hva man (uopplyst) måtte mene om eierforholdet til båten intet i denne tråden å gjøre.

 

Marwin: Det er veldig leit at du "føler deg lurt". Din innsats ble satt meget stor pris på.

 

Contraband: Skepsis er alltid sunt, ingen tvil om det. MEN det er helt meningsløst å drive og diskutere på Baatplassen hva de underliggende forhold i denne saken er. Det eneste relevante er at båten ble stjålet og må finnes igjen. Mer komplisert er det egentlig ikke.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Det var behov for hjelp til å finne igjen en stjålet båt.  Ikke til å avgjøre hvem av partene i den aktuelle tvisten som har rett.  Det har -- med all respekt -- ingen av medlemmene på Baatplassen noe med.

 

Shipman 28:  Du kan godt begrense din edder og galle.  Og i alle fall har en ørkesløs diskusjon om hva man (uopplyst) måtte mene om eierforholdet til båten intet i denne tråden å gjøre.

 

Marwin:  Det er veldig leit at du "føler deg lurt".  Din innsats ble satt meget stor pris på. 

 

Contraband:  Skepsis er alltid sunt, ingen tvil om det.  MEN det er helt meningsløst å drive og diskutere på Baatplassen hva de underliggende forhold i denne saken er.  Det eneste relevante er at båten ble stjålet og må finnes igjen.  Mer komplisert er det egentlig ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Du gir deg vist ikke du :headbang:

Vi bestrider at den er stjålet ut fra de fakta som har kommet på bordet her.

 

Du burde jo vite bedre enn å melde en båt stjålet her som det foreligger en tvist om! Den er jo i praksis ikke stjålet men hentet av eier, derfor kan jo heller ikke Politiet hjelpe dere. Og da skal IKKE båtplassens medlemer være noen løpegutter for dine tvilsomme direktiver om å sikre båten etc..

 

At du oppfatter motstand som edder og galle gjør meg bare mer sikker på at den var berettiget! Du får det ikke som du vil alltid ser du :lol:

 

Neste gang så hold slike ting borte fra oss her! For vil ikke politiet rykke ut, så vil ikke vi eller i utgangspunktet. Og opplys om de faktiske forhold i første innlegg.

 

Jeg ser frem til å få opplyst båtplassens medlemmer om motpartens utsagn, og håper det lar seg gjøre å få dette på banen da jeg tror mange her er svært intressert i den.

 

:cheers:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Contraband:  Skepsis er alltid sunt, ingen tvil om det.  MEN det er helt meningsløst å drive og diskutere på Baatplassen hva de underliggende forhold i denne saken er.  Det eneste relevante er at båten ble stjålet og må finnes igjen.  Mer komplisert er det egentlig ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enige med deg, ingen av batplassen medlemmene har behov for eller trenger underliggende forhold rundt denne saken.

 

Det var en god ide å komme med denne tråden dog burde du muligens ha kunnet lese deg til at det ville bli oppstyr underveis da mange medlemmer følte at du prosederte ugrunnet skyld uten å belyse alle forholdene rundt omstendighetene. Det føler jeg at du til slutt har gjort. (Det du kan belyse)

 

Det som kunne redusert innleggene på denne tråden var om du ikke hadde brukt ordet "HJELP" ref BM. Om du også hadde brukt andre ord som mulig tyveri, eller kanskje det beste. Båt etterlyst - vennligst kontakt.....- Når dette ikke blir gjort vil "hylekoret" skrike etter hva om, dersom at...... En sak har alltid to sider.

 

Når det er sagt, så har du min generelle fulle støtte og håper at problemet får en lykkelig utgang. Det er det viktigste.

 

Gjør det samme på nytt dersom tilsvarende situasjon nok en gang skulle dukke opp. :sailing:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Helt enige med deg, ingen av batplassen medlemmene har behov for eller trenger underliggende forhold rundt denne saken. 

 

Det var en god ide å komme med denne tråden dog burde du muligens ha kunnet lese deg til at det ville bli oppstyr underveis da mange medlemmer følte at du prosederte ugrunnet skyld uten å belyse alle forholdene rundt omstendighetene.  Det føler jeg at du til slutt har gjort. (Det du kan belyse)

 

Det som kunne redusert innleggene på denne tråden var om du ikke hadde brukt ordet "HJELP" ref BM. Om du også hadde brukt andre ord som mulig tyveri, eller kanskje det beste. Båt etterlyst - vennligst kontakt.....- Når dette ikke blir gjort vil "hylekoret" skrike etter hva om, dersom at...... En sak har alltid to sider.

 

Når det er sagt, så har du min generelle fulle støtte og håper at problemet får en lykkelig utgang. Det er det viktigste.

 

Gjør det samme på nytt dersom tilsvarende situasjon nok en gang skulle dukke opp.  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Neste gang kan jo båtadvokaten være advokaten til han på andre siden av bordet, og mene at hans klient har rett til å bytte tilbake båt eller hva det måtte være, Hva da?

Tvistsaker bør ikke komme her som tyveri! Det vil jo aldri bli sant eller 100% rettferdig.

 

Tenk om han som nå besitter båten på vei et eller annet sted vinner frem i retten? Det kan utvilsomt hende! Da har han blitt hengt ut på forumet her som tyv og kjeltring, og hvem skal beklage det da?

 

Igjen må jeg si at så lenge Politiet ikke tar saken så er den ingen ting for oss her, det sier seg selv.

:smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Neste gang kan jo båtadvokaten være advokaten til han på andre siden av bordet, og mene at hans klient har rett til å bytte tilbake båt eller hva det måtte være, Hva da? 

Tvistsaker bør ikke komme her som tyveri! Det vil jo aldri bli sant eller 100% rettferdig.

 

Tenk om han som nå besitter båten på vei et eller annet sted vinner frem i retten? Det kan utvilsomt hende!  Da har han blitt hengt ut på forumet her som tyv og kjeltring, og hvem skal beklage det da?

 

Igjen må jeg si at så lenge Politiet ikke tar saken så er den ingen ting for oss her, det sier seg selv.

:smash:

<{POST_SNAPBACK}>

Punkt nr 1, jeg er enig. Ikke at båtadvokaten tok feil men av prinsipielle grunner. De underliggende faktorene i denne saken kan han ikke belyse. Forumuleringen hans burde muligens vært anderledes.

 

Tvistsaker bør ikke bli registrert som tyveri, det er jeg enig i.

 

Punkt 2.

Det har du rett i.

 

Punkt 3.

RIngte du politet ??. Det kunne virke slik, men om du ringe ditt lokale kammer fikk du neppe noen lure svar ??? :drink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Punkt nr 1, jeg er enig. Ikke at båtadvokaten tok feil men av prinsipielle grunner. De underliggende faktorene i denne saken kan han ikke belyse. Forumuleringen hans burde muligens vært anderledes.

 

Tvistsaker bør ikke bli registrert som tyveri, det er jeg enig i.

 

Punkt 2.

Det har du rett i.

 

Punkt 3.

RIngte du politet ??. Det kunne virke slik, men om du ringe ditt lokale kammer fikk du neppe noen lure svar ??? :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ringte Politiet ja, ikke lokalt men de har dataer på slikt på alle avdelinger.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Da regner jeg med at du belyser for oss hvem som ble frastjålet båten, hvorfor de stoppet han og hva som var underliggende årsaker.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal prøve å belyse saken fra den andre part når jeg får tak i han, ingen har blitt stoppet som jeg vet.

Navnet på båtadvokatens klient må du spørre han om.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Neste gang kan jo båtadvokaten være advokaten til han på andre siden av bordet, og mene at hans klient har rett til å bytte tilbake båt eller hva det måtte være, Hva da? 

Da går man til retten og lar domstolen avgjøre saken. Det synes å ha unnsluppet din oppmerksomhet at vedkommende tidligere eier frivillig har fragitt seg besittelsen av båten. Han kan da ikke "ta" den tilbake eller hva det nå er du mener han har gjort, uten en kjennelse fra retten. Det burde i grunnen være selvsagt.

 

 

 

Tenk om han som nå besitter båten på vei et eller annet sted vinner frem i retten? Det kan utvilsomt hende!  Da har han blitt hengt ut på forumet her som tyv og kjeltring, og hvem skal beklage det da?

Sjansen for at han vinner frem er liten. Så det får han i tilfelle beklage selv.

 

Forøvrig er det ganske utilstedelig å opphøye seg til å skulle diskutere noe man ikke vet hva er, for ikke å snakke om å publisere navn etc. Ta litt rev i seilene her!

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Forøvrig er det ganske utilstedelig å opphøye seg til å skulle diskutere noe man ikke vet hva er, for ikke å snakke om å publisere navn etc.  Ta litt rev i seilene her!

<{POST_SNAPBACK}>

 

Disse rev i seilene du snakker om burde du selv ha tatt før du gikk ut her i dette forum og uten forbehold meldte om stjålet båt. Jeg berømmer Shipmann28 for at han tidlig luktet ugler i mosen her, og jeg synes båtadvokaten levnes liten ære etter måten han har opptrådt på i denne saken. Jeg synes han her har misbrukt dette forum på det skammeligste, og forsøkt å forlede medlemmer til å gjøre noe de så absolutt ikke har noe med å gjøre i det hele tatt - og ikke lov til heller. (sikre båten i Egersund)

 

Det synes som to parter etter en båthandel er svært uenige om adskillig - og den ene (antar vi jo)

henter tilbake det han leverte som sin del av handelen. Dette er som båtadvokaten har påpekt ikke den korrekte måten å gjøre det på - men tyveri er det neppe.

 

Jeg har tro på at Norsk politi reagerer når en båt til 1 mill. blir stjålet - og når de i tillegg får saken/gjerningsmannen servert på et fat - eller iallfall på kaia i Egersund - ja da tror jeg de kjapt hadde vært der om de hadde sett på dette som et tyveri.

 

Når politiet /ikke/ vil/kan gjøre noe med dette føler jeg meg rimelig sikker på at det er fordi de ikke ser på dette som et tyveri. Og her må jeg tilså at jeg uten tvil tillegger politiets vurdering av denne saken som noe mer tyngde enn båtadvokatens - som jo representerer en part i saken.

 

Avslutningsvis synes jeg at dette forum har fortjent en uforbeholden unnskyldning fra båtadvokaten

for hans opptreden i denne sak.

Tror jeg vi kommer til å få den - nei!

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Uten å ta noen som helst stilling til eierskap, selvtekt, sikring, løsøre, ærekrenkelser osv... :crazy:

 

Til sakens opprinnelse: Hva er siste sikre observasjon? Med mindre den har satt kurs mot Skagen, og målet fortsatt forventes å være Sverige, må den vel ha en relativt forutsigbar rute langs norskekysten?

Link to post
Share on other sites

... men ikke bedre potens.  På den fronten er regnvær best.   :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå er ikke jeg så grå i håret som det ser ut som du er av bildet på avataren - så for meg så rekker foreløpig solen mer enn nok :lol:

 

"Life is a bitch, then you marry one, and then you die". Gmlt engelsk ordtak

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

GLEDELIG MELDING

Båten er sikret, og tjuvradden har mottatt ris på rompa.

 

 

.....men så reiser jeg hjem og logger meg på båtplassen, og får se at det muligens er eieren jeg har hatt over knea :eek:

 

 

 

Nei; spøk tilside, advokat. Dette var nok ikke godt nok. Tror det har kommet frem nå, så poenget er nok fattet :wink:

Greit nok at du har taushetsplikt osv., men det har nå kommet frem mye etter at Shipman "luktet lunta", ikke sant? Alt dette kunne kommet "up front" så hadde hele denne tråden antakelig fortsatt dreiet seg om båten og dens "whereabouts", ikke alt det andre uinteressante.

 

Så til saken; Hvor er båten? Er flyveren oppe og speider?

 

M/Y Ellen Marie

..som tar det som en påminning om å være mer kritisk og våken neste gang.

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bytter bort båten min med en annen båt. Frakter den en masse nautiske mil hjem og fortøyer den i båsen min i båthavna.  Han jeg bytter med forsvinner pokkerivold med min gamle båt. Det er jo greit nok. Vi har byttet. Min båt er hans båt og hans båt er min båt.

 

Noen dager etter er båten min plutselig borte fra båthavna. Stjålet.  Mistanken går i retning av fyren som overtok min gamle båt. Nå har han 2 båter og jeg ingen. Jeg er drittsur. Leter etter båten. Kontakter politi og advokat.

 

Båten er da vitterlig stjålet. Riktignok av forrige eier, men like fullt stjålet. Når noen stikker avgårde med båten som jeg har liggende i båthavna mi, finnes det vel ikke noe annet ord enn tyveri for det som skjer? Eller gjør det? Mange her på baatplassen.no synes i alle fall å mene det.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Lotus. Slik saken har kommet frem etterhvert (vi vet jo ikke om det ligger mer bak) så er båten stjålet. For det første kan man ikke ennå si med sikkerhet at det er den forrige eieren som har tatt den og for det andre har han ingen rett til å hverken sitte med begge båtene eller bytte tilbake "når han vil".

 

Det er allikevel synd at dette eierskapet ikke kom frem opprinnelig. Han kan jo bløffe seg fra politiet med orginal, ekte men "utgått" dokumetasjon som viser at har eier båten.

 

Det er full krise.  Politiet nekter å foreta seg noe.  De synes ikke saken er alvorlig nok.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke alvorlig nok til å prioritere den foran andre saker eller alvorlig nok til å forstyrre en mulig retmessig eier ? Uansett så er det vanskelig å forstå dette. Har vi et politi som ikke synes 1 mill er alvorlig ? Ikke rart sykkeltyveriene ikke blir oppklart !

 

 

Båten ligger i dette øyeblikk -- 15:30 -- og bunkrer i Egersund.

<{POST_SNAPBACK}>

Har noen sett den etter dette ? Hvor langt har den kommet etter tid / fart regnskapet ?

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...