Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

barx:

> videre: om dette er en tvist, hvem veit hvem som har rett og feil?

 

Båtadvokaten:

> Det skal DOMSTOLENE avgjøre. Det er ikke slik at man på eget initiativ kan foreta seg hva man vil her i verden. Uansett hvilken grunn man måtte mene å ha. Detaljeen kan jeg ikke si noe om, på grunn av taushets- og diskresjonsplikten.

 

en sak for politi og domstoler, ja; ikke sparsomt informerte båtplassmedlemmer med

oppbretta skjorteermer & knytta never!

 

barx

Redigert av barx (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Synes at advokaten kunne sagt at det er tvist om eiendomsforholdet i starten av denne tråden, kan vi heller kalle det for klønete?

Synes og endel av innleggene er vel kategoriske, og det er ikke den beste måten til å få noen til å innrømme at en har trampet uti. Hvis det er det han har gjort.

Trodde og at det var mulig å få tatt arrest i båten hvis dette allerede verserer for domstolen?

I alle fall håper jeg at dette løser seg på retferdig måte.

forsøk i alle fall å opprettholde den vanlige tonen her på båtplassenF

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Om det er uklart eierforhold på en gjennstand være seg båt eller bil, så vil Politiet taue gjennstanden inn for avklaring. Men derimot om gjennstanden er registrert på den som i dette tilfellet antagelig er båtføreren (eller at han har papirer på at den er hans) så kan ikke Politiet gjøre dette, og det er vel derfor de ikke rykker ut, for de kan ikke bare gripe inn pga en advokat som påberoper seg eierforhold.

 

Jeg synes vi båtplassenmedlemer skal prøve å få belyst saken fra den andre siden her i tråden, så får vi alle se hva dette egentlig dreier seg om. Hvordan får vi tak i telefonummer og navn til han som nå fører båten så vi kan få kontakt med han? Og belyse saken her i tråden fra begge sider. :cheers:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Håper eieren av båten får den tilbake hel å fin, syns dette egentig er en merkelig tråd. Men men  håper det går bra til slutt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Men nå viser det seg at det ganske sikkert er båteieren som fører båten mot sverige i dette øyeblikk, så den er kanskje hjemme igjen der den tilhører. Se forøvrig båtannonse tidligere i tråden.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Nei, for du har intet å komme med!  Du har oppfordret oss til en kriminell handling og det kan du ikke gå bort ifra, det har jo alle lest selv her i tråden!

Da har du tolket det feil.

 

 

Det er forøvrig ikke tyveri når båten hentes av dens rettmessige eier, og jeg antar båten er registrert på han siden Politiet ikke kan gripe inn.

Der tar du også feil. Politiet vil intet foreta seg bl. a. fordi det ligger en bakenforliggende tvist samt at det minst alvorlige forhold i tilfelle er en forseelse og ikke en forbrytelse. Da vil de ikke gå i gang med straffeprosessuelle tvangsmidler.

 

Når jeg blir holdt for narr på denne måten blir jeg skikkelig sinna, og at du ikke vil nedverdige deg til å svare for deg og dine utsagn om å få oss til å utføre straffbare handlinger for deg synes jeg er svakt , det viser vel bare hva du har å fare med i saken. Et desperat og svært ukokt forsøk spør du meg.

Jeg har ikke holdt deg for narr. Ei heller har jeg bedt noen om å utføre straffbare handlinger.

 

 

Nei Lasse, hadde det vært regnet som tyveri så hadde politiet rykket ut når han lå å bunkret, eneste mulighet for å stoppe eieren av båten nå er selvtekt, noe som kan få alvorlige etterspill for den som gjør det.

Dessverre er det ikke så enkelt, se ovenfor. Eller mener enkelte her at det bare er å ta seg til rette, bryte seg inn, og fare av gårde?

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Jeg synes vi båtplassenmedlemer skal prøve å få belyst saken fra den andre siden her i tråden, så får vi alle se hva dette egentlig dreier seg om.  Hvordan får vi tak i telefonummer og navn til han som nå fører båten så vi kan få kontakt med han? Og belyse saken her i tråden fra begge sider. :cheers:

Nei, det skal dere slett ikke. Skal Baatplassen bli en folkedomstol, nå?

 

 

Kan jeg spørre hvem som eier båten? (før domstolene har sagt sitt)

Min klient eier båten. Det er foretatt en byttehandel hvor tidligere eier fikk en Riva Bravo 38 i bytte for den borttatte båten.

 

 

Men nå viser det seg at det ganske sikkert er båteieren som fører båten mot sverige i dette øyeblikk,

Nei, det er det ikke. Eller vet du noe som ingen andre vet? Det er ingen som har fått bekreftet hvem som befinner seg om bord.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Da har du tolket det feil.

Der tar du også feil.  Politiet vil intet foreta seg bl. a. fordi det ligger en bakenforliggende tvist samt at det minst alvorlige forhold i tilfelle er en forseelse og ikke en forbrytelse.  Da vil de ikke gå i gang med straffeprosessuelle tvangsmidler.

Jeg har ikke holdt deg for narr.  Ei heller har jeg bedt noen om å utføre straffbare handlinger.

Dessverre er det ikke så enkelt, se ovenfor.  Eller mener enkelte her at det bare er å ta seg til rette, bryte seg inn, og fare av gårde?

<{POST_SNAPBACK}>

Det står svart på hvitt her i tråden at du spør om noen vil sikre båten når den ble bunkret i Egersund! Det kan du vanskelig gå ifra. Og å sikre båten vil i så fall si selvtekt!

 

Du har holdt hele båtplassen for narr!! Du har ikke sagt sannheten og fått oss til å tro at båten var stjålet og ikke hentet av dens eier, og hvorfor har han hentet den? Det skal vi bringe på banen.

 

Han kan ha hatt nøkkel til sin egen båt.

 

Du er jo ikke bedre enn han som har hentet båten sin, du vil jo gjøre tilsvarende handlinger selv! Men du er jo advokat og bør vite bedre.

 

Kanskje en beklagelse her hadde vært bedre enn å prøve å vri seg unna sannheten?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Båtadvokaten gjør jo ikke spesielt mye for å klare opp i dette, annet enn å hevde at hans utsagn er "tolket feil"...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Å spørre etter om det finnes noen som kan bidra med å "sikre båten", er det en straffbar handling? For den del, å "sikre båten", er det en straffbar handling? Nei, så menn ikke. Og det tror jeg de fleste vil forstå.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Båtadvokaten kan av taushetsplikten ikke kunne gå ut med detaljer i saken.

 

Nå som dette åpenbart dreier seg om en tvist burde han kanskje vært litt mindre skråsikker i sine innlegg. Spesielt da dette er til vurdering i domstolen og heller ikke oppfordre båtplassmedlemmer til å holde igjen båten om mulig..

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Nei, det skal dere slett ikke.  Skal Baatplassen bli en folkedomstol, nå?

<{POST_SNAPBACK}>

Du er jammen meg utrolig, her påkaller du alle medlemmenes hjelp, unnlater å fortelle hele sammenhengen og hevder at medlemmene ønsker å opptre som en domstol?

 

Saken din er rimelig tynn siden politiet ikke vil gripe inn, så nå er det muligens på tide at du ikke kommer med mer svada. Har man tråkket i salaten, lønner det seg å stå stille.

Link to post
Share on other sites

Synes det er snodig at din eier som bor i Bergensområdet eier båten når den står til salgs hos Norsk Lystbåtformidling som opplyser at båten ligger i Nord Norge. Skjønner dette med byttehandelen som muligens ikke gikk som planlagt (ene parten misfornøyd?).

 

Uansett er det dumt og ikke komme med de faktiske opplysningene med en gang. Jeg går ut i fra at den "mistenkte" er den forrige eieren som er misfornøyd med handelen. Tolker dette som tyveri, men når ikke politi har myndighet til å stoppe båten så skal iallefall ikke medlemmer her stoppe båten, det forstår du som advokat veldig godt. Båten er observert og jeg skal gledelig fortelle deg hvor den er om jeg ser den, men det er det eneste jeg skal gjøre også.

 

Om den passerer nordsjøen over mot skottland så ser jeg den kansje (fylte ikke den diesel nettopp?)...

Link to post
Share on other sites

Hei Båtadvokaten

 

Litt på siden kanskje, men: Vet du hvorfor båten står til salgs hos Norsk lystbåtformidling? Synes det virker rart at en båtmegler legger ut en båt til salgs hvis det er en pågåeende tvist vedr. eierspørsmålet.

 

Dersom båten står registrert på din klient, synes jeg det er rart at politiet ikke vil gripe inn men ...

 

Det er vel også lite baatplassens medlemmer kan gjøre her bortsett fra å observere/melde inn observasjoner, så lenge politiet ikke vil bistå.

 

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

Nei, det skal dere slett ikke.  Skal Baatplassen bli en folkedomstol, nå?

Det er jo en viss tendens til det nå for tiden. Harde ord og sterke meninger enten det dreier seg om wland, hva man bør stemme eller stjålne båter.

 

En gang sa en kjent politiker "om jeg synes en sak er virkelig ille - da sover jeg på saken. Om jeg synes det er like ille dagen etter - DA reagerer jeg".

 

Min klient eier båten.  Det er foretatt en byttehandel hvor tidligere eier fikk en Riva Bravo 38 i bytte for den borttatte båten.

Med forbehold om grensen for din taushetsplikt - som jeg respekterer fullt ut at du må overholde: Stridens kjerne er da verdien av byttegjenstandene?

 

Forøvrig synes jeg det hadde vært fordelaktig om Båtadvokaten hadde opplyst om bakgrunnen i første innlegg - det hadde nyansert saken og virker mer rede[r]lig :smiley:

Forøvrig må det antakelig anses som ganske normalt at en advokat - og også Båtadvokaten - først og fremst ivaretar sin klients interesser - og ikke motpartens interesser

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, det skal dere slett ikke.  Skal Baatplassen bli en folkedomstol, nå?

Min klient eier båten.  Det er foretatt en byttehandel hvor tidligere eier fikk en Riva Bravo 38 i bytte for den borttatte båten.

Nei, det er det ikke.  Eller vet du noe som ingen andre vet?  Det er ingen som har fått bekreftet hvem som befinner seg om bord.

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, du belyser jo bare den ene siden av saken, så det er jo du som gjør båtplassen til en urettferdig domstol med å kun belyse saken fra den ene siden og svært sparsommelig også i begynnelsen. Lurte oss til å tror den var stjålet.

 

Vi får se da hva som kommer ut av motparten, så bli det iallefall mere rettferdig enn å sitte å høre bare din versjon, og du forsvarer jo den ene parten i saken og kommer ikke med et nøytralt utsagn.

 

Du har igrunnen gjort deg skikkelig bort idag, og var jeg deg så ville jeg vært flau.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Båtadvokaten:

 

> Jeg har ikke holdt deg for narr. Ei heller har jeg bedt noen om å utføre straffbare handlinger.

 

neivel? hvordan skal vi forstå dette utsagnet da (innlegg nr 31):

 

"Båten ligger i dette øyeblikk -- 15:30 -- og bunkrer i Egersund. Noen som føler seg kallet til å bistå med å sikre båten??"

 

barx

Link to post
Share on other sites

Båtadvokaten:

 

> Jeg har ikke holdt deg for narr. Ei heller har jeg bedt noen om å utføre straffbare handlinger.

 

neivel? hvordan skal vi forstå dette utsagnet da (innlegg nr 31):

 

"Båten ligger i dette øyeblikk -- 15:30 -- og bunkrer i Egersund.  Noen som føler seg kallet til å bistå med å sikre båten??"

 

barx

<{POST_SNAPBACK}>

Til forsvar for båtadvokaten så skriver han da Sikre. Ikke fysisk stoppe.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Å spørre etter om det finnes noen som kan bidra med å "sikre båten", er det en straffbar handling?  For den del, å "sikre båten", er det en straffbar handling?  Nei, så menn ikke.  Og det tror jeg de fleste vil forstå.

<{POST_SNAPBACK}>

Politiet var enig med meg at å gå ombord å sikre båten er selvtekt og noe vi ikke skulle gjøre!

Du har ødelagt denne saken mer enn det har gagnet den, du ser jo selv oppfattningen av hva flertallet her mener om deg og saken din så langt.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Til shipman28:

 

Dersom båten står registrert på båtadvokatens klient, må du vel være enig i at det er tyveri selv om det er en bakenforliggende tvist her som skal opp for en domstol?

 

Hva denne tvisten går ut på synes jeg ikke angår selve tyverisaken, og jeg synes heller ikke båtadvokaten har forsøkt å føre noen bak lyset.

Link to post
Share on other sites

Til forsvar for båtadvokaten så skriver han da Sikre. Ikke fysisk stoppe.

<{POST_SNAPBACK}>

Men vi kan vel anta med en overveiende grad av sannsynlighet at båten ikke skal sikres mot å synke?? Hvordan vil du sikre en båt som oppgis som stjålet uten å stoppe den? Du kan selvsagt følge etter, men om du vet at politiet ser på dette som så diffust at de ikke vil gripe inn, ville du gjort noe da? Poenget er vel at ikke alle kortene kom på bordet med en gang. Forøvrig synes jeg alle medlemmer av Båtplassen virker som skikkelige og hyggelige folk, men her er det noe som skurrer for meg.

 

Forøvrig er det bra å forsvare andre, også de som tar feil :seeya:

Link to post
Share on other sites

Her var det mange meninger (forresten, hvordan kan man ha en MENING om en sak når man ikke kjenne den fullt ut?), og mange påstander.

 

Sett fra min side, så er en båt stjålet HVIS og NÅR det er innlevert en politianmeldelse og den er REGISTRERT i politiets register som stjålet. M.a.o. hvis politiet IKKE registrerer den som stjålet, da er det "noe" uavklart.

 

Men, bevares, seiler denne båten opp Kjøkøysundet, skal jeg alltids kunne opplyse om det HER i denne tråden. Men å foreta meg noe mer? - nei, se det har jeg ingenting med, sålenge det ikke er et tyveri (les:politisak).

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:diving:

 

Her er det best å dykke unna ser det ut til.

 

Hvis det er tvist om eierskap burde vel politiet bistå for å sikre at båten ikke forlater landet før det er bragt på der rene hvem som eier den.

 

Siden du og politiet tydelivis er uenige om dette burde du ikke blande andre inn i saken ved å be om hjelp til å hindre båten å dra videre. Hadde saken vært så klar som du hevder hadde vel politiet rykket ut. De har bedre grunnlag for å foreta riktig vurdering enn oss.

Det er tydeligvis tvil, og da er det veldig synd om andre å bli berørt av saken hvis du ikke vinner frem med ditt syn.

 

Vi kan alle feile, og din feil var å be oss om hjelp til stanse båten da politiet ikke ville gjøre det.

 

Ingen skade skjedd - men du burde være ærlig nok til å innrømme nettopp det.

 

Jeg vil derimot på ingen måte sette meg til doms over noen, og jeg ser ingen grunn til at du ikke også i fremtiden kan være medlem her.

 

Det var nå hva jeg mener. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...